ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

اخذ اقامت با خرید بیزینس در پرنس ادوارد از طریق برنامه نامزد استانی (PEI PNP)

خرید بیزینس در پرنس ادوارد یک روش منحصر به فرد جهت اخذ اقامت زیباترین جزیره کانادا می‌باشد. یکی از دسته‌بندی‌هایی که در برنامه نامزد استانی (PNP) مشاهده می‌شود، دسته‌بندی تاثیر تجاری (Business Impact) است. متقاضیان از چندین راه مختلف می‌توانند برای شرکت در این برنامه اقدام کنند. در این روش امکان دریافت اقامت با مالکیت 100 درصدی یا جزئی در کسب‌وکارها وجود دارد. حال می‌توان این کسب و کار را از صفر راه اندازی نمود یا این که اقدام به خریدن یک تجارت مناسب در استان کرد. تنها کافی است واجد شرایط برنامه باشید و در مصاحبه با اداره مهاجرت از طرح خود دفاع کنید تا مجوز ورود به کشور کانادا را دریافت نمایید.

لازم به ذکر است در این روش صدور مجوز اقامت دائم نیاز به بررسی‌های بیشتری دارد. به طور مثال متقاضی می‌بایست در طول 5 سال گذشته دست کم 2 سال (730 روز) از لحاظ فیزیکی در کانادا حضور داشته باشد. در صورت رعایت قوانین شما می‌توانید شهروندی کانادا را دریافت کنید. البته شکست در کسب و کار تاثیری در وضعیت اقامت دائم شما نخواهد داشت.

اخذ اقامت با خرید بیزینس در پرنس ادوارد از طریق برنامه نامزد استانی (PEI PNP)

چه افرادی واجد شرایط خرید بیزینس در پرنس ادوارد هستند؟

جهت سرمایه گذاری در پرنس ادوارد فرد باید از شرایط خاصی برخوردار باشد. بنابراین قبل از جستجو برای خرید تجارت باید اطمینان حاصل کنید که آیا واجد شرایط قوانین اداره مهاجرت هستید؟ در ادامه این شرایط به طور کامل بررسی شده است:

  • کسب دست کم 50 امتیاز در ارزیابی تاثیر تجاری
  • برخورداری از دارایی خالص بالغ بر 600 هزار دلار کانادایی که از طریق مسیر قانونی جمع آوری شده باشد
  • داشتن حداقل تحصیلات متوسطه یا معادل آن
  • قرار داشتن در بازه سنی 21 تا 59 سال
  • برخورداری از مهارت‌های مدیریتی قابل انتقال، سابقه شغلی یا مالکیت تجاری (به طور کلی فرد باید استعداد بالایی در مدیریت کسب و کار داشته باشد)
  • داشتن سطح مناسب از مهارت‌های زبانی، دست کم سطح 4 CLB / NCLC پس از معادل‌سازی مدارک زبان
  • نیت جدی برای زندگی و کار در پرنس ادوارد
  • شرکت در مصاحبه با کارکنان اداره مهاجرت و ارائه ارائه طرح مناسب برای رشد کسب و کار
  • پایبندی به قوانین و ضوابط توافقنامه امضا شده

ارائه سپرده 200 هزار دلاری برای خرید بیزینس در کانادا

طبق قوانین کشور کانادا، تفاوتی ندارد که از کدام روش برای سرمایه گذاری در پرنس ادوارد استفاده می‌کنید. شما ملزم به ارائه سپرده 200 هزار دلاری هستید تا به قوانین پایبند باشید. این مبلغ طبق یک قرارداد از شما گرفته خواهد شد. 50 هزار دلار از مبلغ فوق به ترتیب پس از 6 ماه و یکسال اقامت در جزیره طی دو وجه 25 هزار دلاری به شما بازگردانده می‌شود. البته 150 هزار دلار باقی مانده نیز پس از رعایت قوانین تجاری در طول 12 ماه به تدریج عودت داده خواهد شد. با این حال باید بدانید پرداخت این هزینه برای خرید کسب و کار یا کارافرینی پرنس ادوارد الزامی است.

سپرده 200 هزار دلاری برای خرید بیزینس در کانادا

نحوه خرید بیزینس در پرنس ادوارد

هر فرد قادر به خرید بیزینسی متفاوت با توجه به روحیه و سوابق کاری خود می‌باشد. با این وجود خرید بیزینس در کانادا از ریسک زیادی برخوردار است. شما باید نهایت دقت را در این پروسه انجام دهید. با توجه به محدودیت‌هایی که برای متقاضیان وجود دارد، ممکن است مشکلاتی در کسب و کار مدنظر وجود داشته باشد یا اینکه قیمت پیشنهادی بسیار نامعقول به نظر برسد. بنابراین توصیه می‌کنیم برای این کار با صبر و حوصله پیش بروید. برای خرید یک بیزینس در استان PEI می‌توانید از سایت‌های مختلف نظیر سایت زیر استفاده کنید:

peibusinessesforsale.com

در این پلتفرم افرادی که قصد فروش کسب و کار خود در پرنس ادوارد را داشته باشند، مشاهده خواهید کرد. بنابراین شما نیز می‌توانید گزینه‌های مختلفی برای خرید بیزینس در پرنس ادوارد پیدا کنید.

نحوه درخواست برای سرمایه گذاری در پرنس ادوارد

چنانچه از شرایط ذکر شده برای خرید بیزینس در کانادا برخوردار هستید، می‌بایست یک پروفایل در سیستم ابراز علاقه به پرنس ادوارد ایلند کانادا ایجاد کنید. در زمان ساخت پروفایل در این سیستم از شما یک ایمیل معتبر و اطلاعات شناسایی موجود در پاسپورت درخواست می‌شود. همچنین پس از تایید حساب می‌توانید برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنید. فراموش نکنید هر متقاضی در طول هر زمان تنها می‌تواند یک پروفایل برای خود ایجاد نماید. در طول این زمان سیستم ابزار علاقه با توجه به معیارها به داوطلبان امتیاز می‌دهد. اگر امتیاز شما به حد نصاب برسد و شرایط مناسبی داشته باشید، از شما برای سرمایه گذاری دعوت خواهد شد.

توافقنامه خرید و فروش چیست؟

چنانچه به جای کارافرینی پرنس ادوارد اقدام به خرید یک بیزینس به صورت 100 درصدی کنید، می‌بایست یک توافقنامه خرید و فروش ارائه کرده و تمام جزئیات سرمایه گذاری پیشنهادی را در آن ذکر کنید. در این توافقنامه باید موارد مختلفی از قبیل تاییدیه خریداری، قیمت خرید بیزینس، تعداد، نوع و شرایط سهامداران، جدول زمانی خرید، تاییدیه این که مبلغ پرداختی برای کل کسب و کار است و … باشد. این توافقنامه برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت این کشور در این روش اجباری است.

توافقنامه خرید و فروش چیست؟

سخن پایانی

خرید بیزینس در پرنس ادوارد یکی از روش‌های سرمایه گذاری در پرنس ادوارد محسوب می‌شود. متقاضیانی که علاقه به شروع بیزینس خود در جزیره شرقی کانادا را دارند، می‌توانند با راه اندازی کسب و کار جدید و کارافرینی قدم بزرگی برای اخذ اقامت این کشور بزرگ بردارند. با این وجود یکی از روش‌های دیگری که در این زمینه وجود دارد، خرید یک بیزینس به جای راه اندازی آن است. در واقع شما می‌توانید به جای شروع از صفر اداره یک کسب و کار آماده را در اختیار بگیرید. اتفاقی که می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند. با این حال شرکت در این برنامه نیازمند شرایط و قوانین خاصی است که تماما در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه