ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

آشنایی با شرایط اسکیلد ورکر ساسکاچوان

این زیر مجموعه از برنامه مهاجرتی اسکیل ورکر ساسکاچوان، مختص کارکنان با تجربه‌ای است که پیشنهاد کاری خاصی در ساسکاچوان نداشته اما در یک شغل مورد تقاضا دارای مهارت بالایی هستند. همچنین این افراد باید قصد اقامت دائم در ساسکاچوان داشته و این مورد حتی برای افرادی که مجوز کار موقت را نیز دارند، صدق می‌کند. در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط دریافت اقامت دائم از طریق اسکیل ورکر ساسکاچوان آشنا کنیم. در این صورت اگر تمایل به کسب اطلاعات بیشتری در این حوزه دارید، مطالعه معیارهای مهمی را که در این مقاله به آنها اشاره کرده‌ایم، از دست ندهید.

اسکیل ورکر ساسکاچوان

معیارهای صلاحیت برای شرکت در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان کدامند؟

برای واجد شرایط شدن در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، باید هزینه غیر قابل برگشت ۳۵۰ دلاری را به صورت آنلاین از طریق ویزا کارت یا مستر کارت پرداخت کنید. دریافت هزینه پس از تکمیل درخواست و قبل از ارسال نهایی، صورت می‌پذیرد.

افرادی در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان واجد شرایط خواهند بود که مدعی پناهندگی نبوده و در خارج از کانادا یا به صورت قانونی در داخل کانادا زندگی می‌کنند. همچنین حداقل ۶۰ امتیاز را از ۱۱۰ امتیاز شبکه امتیاز بندی SINP دریافت کرده باشند. از نظر تسلط به زبان انگلیسی نیز باید در آزمون معیار زبان کانادایی CLB حداقل نمره ۴ را داشته باشند. کارفرمایان ممکن است نمرات بالاتری را در نظر بگیرند.

همچنین متقاضیان طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، باید تحصیلات دبیرستانی خود را به پایان رسانده و مدرک معادل دیپلم یا تحصیلات دانشگاهی کانادایی را دریافت کنند. برای اطلاع از ارتباط تحصیلات شما با شغل انتخابی، می‌توانید از طریق بخش الزامات استخدام در نمایه ملی مشاغل کانادا به اطلاعات لازم دست پیدا کنید. برای افرادی که مدارک دانشگاهی خود را در خارج از کانادا دریافت کرده‌اند، ممکن است که ارزیابی مدرک تحصیلی ECA را از یک موسسه معتبر داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به فهرست سازمان‌های تایید شده IRCC مراجعه کنید. افرادی که حرفه خود را در دبیرستان گذرانده باشند، نیازی به ارسال فرم مزبور نداشته و به جای آن تنها باید برای مجوز ساسکاچوان اقدام کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به مشاغل تنظیم شده و الزامات مجوز مراجعه فرمایید.

اگر تجربه کاری شما در لیست مشاغل مستثنی نباشد، باید در ۱۰ سال گذشته حداقل یک سال در یک شغل حرفه‌ای، سابقه کار تمام وقت داشته باشید. این تجربه کاری باید مرتبط با رشته تحصیلی شما باشد و در رده‌بندی مشاغل با مهارت بالای TEER صفر تا سه قرار بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مشاغل می‌توانید به مشاغل مورد تقاضا و الزامات شغلی اکسپرس اینتری ساسکاچوان مراجعه کنید.

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق اکسپرس اینتری

به طور کلی سابقه شغلی باید با شغل و تحصیلات شما مرتبط باشد. الزامات SINP مربوط به وضعیت حرفه‌ای، توضیحات کاملی را درباره این موضوع داده است. در ضمن ممکن است لازم باشد مدرکی را مبنی بر وضعیت حرفه‌ای و واجد شرایط بودن در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، ارائه دهید‌‌. مشاغل مورد تقاضا و الزامات شغلی اکسپرس اینتری ساسکاچوان، توضیحات کاملی را در این باره ارائه کرده‌ است.

فراموش نکنید که شما ملزم به ارسال کامل مدارک خواهید بود. در صورتی که مدارک ناقص باشند، درخواست نامزدی اسکیل ورکر ساسکاچوان شما بازگشت داده شده و هزینه پرداختی مسترد نخواهد شد. در ضمن باید مدرکی مبنی بر تسویه حساب در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، داشته باشید.

متقاضیان شرکت در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، باید یک فرم علاقمندی EOI داشته باشند. اگر این فرم را با موفقیت پر و ارسال کنید، جزو کاندیداهای واجد شرایط SINP می‌شوید. البته باید بدانید که تمامی کاندیداها برای بررسی درخواست نامزدی طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، دعوت نمی‌شوند. هر چقدر امتیاز شما بالاتر باشد، شانس دریافت دعوتنامه برای درخواست ITA بیشتر خواهد شد.

با این حال، به طور کلی باید حداقل ۶۰ امتیاز را از ۱۱۰ امتیاز مربوط به EOI داشته باشید تا واجد شرایط این طرح باقی بمانید. در ضمن دقت کنید که هیچگونه اشتباهی در وارد کردن اطلاعات برای دریافت امتیازات بیشتر وجود نداشته باشد. در صورت وجود احتمال تخلف، واحد یکپارچگی برنامه PIU در مورد صحت اطلاعات شما، تحقیق خواهند کرد. در صورت احراز تخلف، فرد متقاضی ممکن است حداقل دو سال از ارسال درخواست برای اسکیل ورکر ساسکاچوان، منع شود.

ابراز علاقه کارگران ماهر بین المللی (EOI) چیست؟

فرم علاقه‌مندی ساسکاچوانEOI ، برای کارگران ماهر بین المللی است که گرچه به عنوان یک فرم مربوط به SINP شناخته نمی‌شود، با این حال به عنوان ابزار تمایل برای شرکت در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان است. همچنین می‌تواند به عنوان ابزاری برای نمایش مدارک متقاضیان استفاده شود. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در سیستم بین المللی ابراز علاقه‌مندی EOI اسکیل ورکر ساسکاچوان مطالعه کنید.

در ضمن باید بدانید که تمامی متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان که این فرم را تکمیل می‌کنند، واجد شرایط قطعی برای شرکت در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان نخواهند بود. با وجود اینکه هیچ محدودیتی از نظر تعداد شرکت کنندگان وجود ندارد. هر فرد می‌تواند حداکثر یک فرم علاقه‌مندی داشته باشد. اطلاعات بیشتر را می‌توانید در راهنمای EOI OASIS مطالعه کنید.

چه کسانی نمی توانند از طریق اسکیلد ورکر ساسکاچوان درخواست دهند؟

اداره مهاجرت ساسکاچوان تاکید می‌کند افرادی که متقاضی پناهندگی کانادا هستند، نمی‌توانند در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان شرکت کنند. همچنین ارسال مدارک اشتباه، نقص در مدارک و یا عدم توانایی در اثبات تمایل به زندگی دائم در ساسکاچوان، می‌تواند منجر به رد درخواست متقاضیان شود.

اسکیلد ورکر ساسکاچوان

سیستم رتبه بندی

متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان، باید حداقل ۶۰ امتیاز را از 110 امتیاز سیستم رتبه بندی این کسب کنند. این امتیاز به طور کلی بر اساس ۵ پارامتر زیر به متقاضیان داده می‌شود:

  • آموزش ‌و پرورش.
  • تجربه کاری.
  • مهارت زبانی.
  • سن.
  • ارتباط با بازار کار ساسکاچوان.

برای پشتیبانی از امتیازاتی که در طرح امتیازبندی اسکیل ورکر ساسکاچوان دریافت می‌کنید، بهتر است که مدارک مربوطه را به همراه ترجمه رسمی به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارسال کنید.

چگونه برای طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان درخواست دهیم؟

در صورت دریافت دعوتنامه برای پروفایل علاقه مندی خود، بایستی دستورالعمل‌های مربوط به فرایند درخواست را دنبال کنید. همچنین باید تمامی مدارک مورد نیاز را اسکن و ارسال کنید. در صورت عدم آشنایی با اصطلاحات رایج در طرح مهاجرتی، از کلمات و تعاریف مهم SINP بازدید کنید.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با معیارهای طرح مهاجرتی اسکیل ورکر ساسکاچوان برای تکمیل مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان، آشنا کردیم. فراموش نکنید که ارسال تمام مدارک مورد نیاز می‌تواند احتمال پذیرش درخواست شما را افزایش دهد. در پایان در صورتی که به دریافت راهنمایی‌های بیشتری نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره‌ های موجود تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه