ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

جریان اسکیلد ورکر پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP)

اسکیل ورکر پرنس ادوارد یا جریان نیروی متخصص پرنس ادوارد یکی از جریان‌های برنامه نامزد استانی جزیره شرقی کانادا (PEI PNP) می‌باشد. چنانچه در حال حاضر تحت نظر یک کارفرمای PEI مشغول به کار هستید، می‌توانید از طریق این برنامه اقامت دائم کانادا را دریافت کنید. ناگفته نماند Skilled Worker یک جریان کارفرما محور است؛ به این معنی که کارفرمایان اجازه دارند موقعیت‌های شغلی سطح بالا که امکان پر کردن آن به واسطه بازار محلی وجود ندارد را از طریق جذب نیروی خارجی پر کنند.

اسکیل ورکر برنامه‌ای برای مشاغل تخصصی محسوب می‌شود.

جریان اسکیل ورکر پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP)

کدام نیروها در اسکیل ورکر پرنس ادوارد واجد شرایط هستند؟

هر متقاضی برای شرکت در برنامه نیروی متخصص پرنس ادوارد باید از شرایط خاصی برخوردار باشد. در غیر این صورت امکان شرکت در برنامه از وی سلب خواهد شد. این شرایط عبارتند از:

  • برخورداری از پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیرفصلی از کارفرماهای PEI (کار دائمی یا دست کم 2 ساله) در مشاغل سطح بالا که طبق سیستم طبقه بندی TEER در رده 0، 1، 2 یا 3 قرار دارند
  • دست کم 2 سال سابقه کار تمام وقت در طول 5 سال گذشته
  • برخورداری از مجوز کار معتبر جهت اشتغال در کانادا
  • داشتن شرایط قانونی از نظر اقامتی
  • داشتن مدرک فارغ التحصیلی از مراکز معتبر دولتی بعد از متوسطه پرنس ادوارد
  • قرار داشتن در بازه سنی 18 تا 59 سال
  • برخورداری از مدرک زبان تایید شده توسط IRCC با حداقل نمره CLB/NCLC 4 (یا فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02) که نشان می‌دهد کارفرما از تسلط متقاضی نسبت به زبان فرانسه یا انگلیسی اطمینان دارد)
  • برخورداری از تمکن مالی مناسب
  • قصد واقعی برای اقامت در پرنس ادوارد

نحوه درخواست شرکت در نیروی متخصص پرنس ادوارد

چنانچه تمام شرایط ذکر شده جهت شرکت در برنامه PNP پرنس ادوارد کانادا از طریق Skilled Worker را داشته باشید، در گام نخست باید راهنمای درخواست نیرو کار را مطالعه کنید. سپس شما یا نماینده‌تان باید نسبت به ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی به پرنس ادوارد اقدام کنید. برای ساخت پروفایل نیاز به آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات هویتی از جمله مشخصات پاسپورت خواهید داشت. بعد از تایید حساب نیز باید پروسه تکمیل آن را ادامه دهید. دقت کنید هر متقاضی در آن واحد می‌بایست تنها یک پروفایل داشته باشد.

پروفایل متقاضیان به مدت 6 ماه فعال خواهد ماند تا یک دعوت کاری برای آنها ارسال شود. در این بازه زمانی فرد باید از صحت اطلاعات وارد شده در پروفایل اطمینان حاصل کند. چنانچه شرایط فرد پیش از دعوت تغییر نماید، می‌بایست پروفایل خود را به روزرسانی کند. همچنین اگر شرایط فرد پس از دعوت تغییر کند، باید حتما آن را به اطلاع اداره مهاجرت پرنس ادوارد برساند. دقت کنید این موضوع می‌تواند روی نتیجه درخواست تاثیر بگذارد.

اگر از شما برای شرکت در برنامه اسکیل ورکر پرنس ادوارد کانادا دعوت شود، یک اعلان دریافت خواهید کرد. این اعلان حاوی شماره پرونده و دستورالعمل‌های مربوط به ارسال آن می‌باشد. در این صورت باید شروع به تکمیل فرم‌های مربوطه کنید. همزمان با شما کارفرما نیز باید فرم‌های مربوط به خود را تکمیل نماید.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما رده نیروی کار PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را قبول کرده و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

نحوه درخواست شرکت در نیروی متخصص پرنس ادوارد

هزینه مهاجرت به پرنس ادوارد کانادا از طریق اسکیل ورکر

جالب است بدانید اداره مهاجرت هیچ هزینه‌ای برای ساخت پروفایل ابراز علاقه مندی از متقاضیان دریافت نمی‌کند. با این حال اگر برای اخذ اقامت دائم PEI دعوتنامه دریافت کنید و به دنبال کاندید شدن باشید، باید مبلغ 300$ کانادایی (غیر قابل استرداد) را پرداخت نمایید. طبق اعلام اداره مهاجرت پرنس ادوارد امکان پرداخت هزینه از طریق Mastercard، Visa Debit، Mastercard Debit و … وجود دارد. این هزینه همزمان با ارسال فرم‌ها از متقاضی دریافت خواهد شد. لازم به ذکر است رسیدگی به پرونده متقاضیان منوط به تراکنش تایید شده می‌باشد.

فرم‌های برنامه اسکیل ورکر پرنس ادوارد

  • فرم‌هایی که کارفرما باید پر کند: فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02)
  • فرم‌هایی که متقاضی باید پر کند: فرم استخدام نماینده توسط نیروی کار (PEIW-03) (در صورت نیاز)

آیا Skilled Worker نیاز به مشاور مهاجرت دارد؟

اگر به دنبال مهاجرت به پرنس ادوارد کانادا از طریق جریان نیروی متخصص پرنس ادوارد هستید، باید بدانید که استخدام وکیل اجباری نیست. شما می‌توانید بدون وکیل نیز درخواست خود را ارسال کنید. اما چنانچه تمایل به جذب مشاور داشته باشید، می‌بایست در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا ثبت نام کنید یا این که وکیل انتخابی شما باید طبق قوانین انجمن حقوقی استانی از شرایط مناسبی برخوردار باشد. البته نماینده شما باید قبل از هر کاری در اداره مهاجرت ثبت نام کند.

Skilled Worker پرنس ادوارد

پس از نامزدی در اسکیل ورکر چه کار کنیم؟

پس از این که با درخواست شما موافقت شود و شما نامزد اخذ اقامت پرنس ادوارد شوید، باید درخواست اقامت دائم خود را به همراه گواهی نامزدی به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. در این صورت درخواست شما مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برای اطلاع از مدت زمان پردازش می‌توانید به وبسایت IRCC مراجعه نمایید.

سخن پایانی

اسکیل ورکر پرنس ادوارد کانادا یکی از جریان‌های برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP) است که اقدام به جذب نیروی متخصص پرنس ادوارد می‌نماید. تحت این برنامه اگر متقاضی بتواند یک پیشنهاد کاری در مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد کسب کند، قادر خواهد بود برای دریافت اقامت دائم این جزیره اقدام نماید. در این مقاله به صورت کامل شرایط و نحوه درخواست برای Skilled Worker مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه