ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

اقامت از طریق تحصیل در ساسکاچوان

ایالت ساسکاچوان، شرایط دریافت اقامت از طریق تحصیل در ساسکاچوان را برای فارغ التحصیلان مدارس و دانشگاه‌های این ایالت، فراهم کرده است. بر طبق این طرح، فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کانادا و افرادی که برای طرح نامزدی استانی ساسکاچوان SINP درخواست می‌دهند، می‌توانند در این طرح شرکت کنند. با این حال، افراد باید معیارهای ارائه شده در ادامه این مقاله را داشته باشند تا واجد شرایط طرح اقامت تحصیلی ساسکاچوان شوند‌. با ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را با شرایط لازم برای شرکت در طرح اقامت از طریق تحصیل در ساسکاچوان آشنا کنیم.

تحصیل در ساسکاچوان

معیارهای طرح اقامتی تحصیل در ساسکاچوان

دانش آموزان و دانشجویانی که قصد شرکت در طرح اقامتی تحصیل در ساسکاچوان را دارند، می‌توانند مدارک مختلفی را برای شرکت در این طرح ارائه دهند. یکی از مدارکی که امکان ارائه آن وجود دارد، مدرکی است که از موسسات آموزشی معتبر در ساسکاچوان، دریافت کرده‌اید که می‌توان به داشتن گواهی، دیپلم و یا یک مدرک دانشگاهی اشاره کرد.

مدرک دومی که می‌توانید ارائه دهید، داشتن سابقه کار حداقل ۶ ماهه یا ۷۸۰ ساعت با حقوق در ساسکاچوان است. تجربه کاری شما می‌تواند شامل کار در پردیس دانشگاه، کار در خارج از دانشگاه و انجام پروژه‌های تحقیقاتی باشد. همچنین بورسیه‌های دوره‌ تحصیلات تکمیلی که توسط دانشگاه محل تحصیلتان ارائه شده باشند، قابل ارائه خواهند بود. در ضمن توجه داشته باشید که این تجربه کاری بر مبنای دریافت مجوز کار موقت پس از فارغ التحصیلی است. یعنی کاری که با ویزای دانشجویی انجام می‌شود، به عنوان مدرکی دال بر تجربه شغلی به حساب نمی‌آید. افرادی دارای مجوز کار معتبر پس از فارغ التحصیلی IRCC هستند که این مجوز، طبق موافقتنامه کانادا و اوکراین صادر شده باشد. در این حالت می‌توانند در طرح اقامتی تحصیل در کانادا شرکت کنند.

در صورتی که پیشنهاد شغلی دائمی و تمام وقت رشته تحصیلی خود را از کارفرمای مورد تایید ساسکاچوان دارید، شغل مربوطه باید شرایط زیر را داشته باشد:

شغلی باشد که در طبقه‌بندی مشاغل ملی NOC، در سطح صفر، 1، 2، 3 یا در رده مشاغل تنظیم شده قرار بگیرد. این شغل باید مربوط به رشته تحصیلی شما بوده و به تحصیلات دانشگاهی نیز نیاز داشته باشد. افرادی که برای شغل خدمات سرو غذا و نوشیدنی، در رستوران‌ها ثبت نام می‌کنند، باید ثبت نام خود را از طریق زیر مجموعه هتل داری SINP تکمیل کنند.

همچنین تمامی متقاضیان طرح اقامتی تحصیل در ساسکاچوان، باید یک نامه تایید شغلی معتبر SINP داشته باشند. کارفرمایان باید در SINP ثبت نام کرده و نامه تایید شغلی را دریافت کنند.

اگر پیشنهاد شغلی شما در یک شغل تجاری تنظیم شده رده “4” یا “5” باشد، حداقل نمره زبان کانادایی معیار زبان  4 را نیاز خواهید داشت.

دانشجویانی که از یک موسسه در کانادا فارغ التحصیل شده اند:

دانشجویانی که از دانشگاه کانادایی فارغ التحصیل شده‌اند، باید حداقل یک سال تحصیلی معادل ۸ ماه حضور در کلاس‌های تمام وقت را در یک دانشگاه بیرون از ساسکاچوان گذرانده باشند. این افراد باید یک مدرک دانشگاهی، یک دیپلم یا یک گواهی تحصیلی را دریافت کنند. بعد از آن هم باید مجوز کار پس از فارغ التحصیلی یا مجوز کار آزاد را از IRCC بگیرند. با این مجوز کار باید حداقل ۶ ماه متوالی معادل ۷۸۰ ساعت، سابقه کار مرتبط کسب کنند.

در صورتی هم که یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و دائم را از کارفرمای ساسکاچوان دریافت کرده باشید، این شغل باید در طبقه‌بندی مشاغل ملی در سطح یک، دو، سه یا یک شغل تنظیم شده باشد. همچنین شغل انتخابی باید مربوط به رشته تحصیلی شما بوده و یک نامه تاییدیه شغلی از SINP داشته باشید.

در ضمن در صورتی که پیشنهاد شغلی شما در شغل تنظیم شده کانادایی در سطح ۴ یا ۵ مشاغل ملی کانادا باشد، حداقل نمره زبان کانادایی ۴ را احتیاج دارید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا

چه کسانی نمی توانند در طرح اقامتی تحصیل در ساسکاچوان شرکت کنند؟

افرادی که از طریق پناهندگی به ایالت ساسکاچوان وارد شده‌اند، قادر به شرکت در طرح تحصیل در ساسکاچوان نیستند. همچنین در صورت وجود نقص و یا اشتباه در مدارک ارسال شده توسط متقاضیان، ممکن است که نامزدی خود را از دست دهند. در کنار آن متقاضیان باید تمایل خود را برای اقامت دائم در ایالت ساسکاچوان اثبات کنند. دقت داشته باشید که این فرایند از طرف نهادهای مهاجرتی ایالت، کنترل می‌شود و باید دقت زیادی در ارسال مدارک داشته باشید. در پایان در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره‌های بیشتری دارید، تماس با کارشناسان ما می‌تواند راهی آسان برای رفع مشکلات موجود در روند درخواست اقامت در ساسکاچوان باشد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه