ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

نحوه دریافت اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر – شرایط و قوانین کامل

اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر

اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر به کارگران و افراد باتجربه اجازه می دهد برای کار و زندگی به صورت دائم در این استان درخواست دهند. پیشنهاد شغلی یا جاب آفر (job offer) باید در دسته بندی TEER، در گروه 0، 1، 2 یا 3 در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل در کانادا یا همان ناک (NOC) باشد.

شما به عنوان ِمتقاضی ابتدا باید در سیستم OINP’s Expression of Interest ثبت نام کنید. با انجام این کار می توانید قبل از ارسال درخواست به صورت آنلاین برای گرفتن نامزدی اقامت دائم توسط دولت ِاین استان، دعوت نامه‌ای دریافت کنید.

در این دعوت نامه از شما برای ارسال درخواست جهت «اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر» دعوت می شود. اگر توانسته‌اید نامزدی اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر را به دست آورید، می‌توانید به اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا (IRCC) مراجعه کرده و درخواست خود را ارائه نمایید. آنها براساس درخواست شما تصمیم می‌گیرند که آیا صلاحیت اقامت دائم را دارید یا خیر.

اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر

اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر در صورت دریافت دعوت نامه

اگر از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی برای اخذ اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر استفاده می کنید، روند ارسال درخواست تان پس از دریافت دعوت نامه متفاوت خواهد بود. بهتر است قبل از برگزیدن ِنماینده یا وکیل، درباره‌ی نحوه‌ی تعیین نماینده‌ای که قرار است به جای شما پروسه ثبت نام و ارسال درخواست را انجام دهد، بیشتر بدانید.

در ابتدا باید برای ارسال درخواست اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر اقدام کنید. سپس به عنوان یک کاربر وارد اکانتِ One-key خود شوید. از طریق صفحه “My Applications” روی لینک ِشماره‌ فایل کلیک کنید تا بتوانید برای ارسال درخواست اقدام نمایید. حتما توجه کنید که شماره‌ی فایلِ درخواست شما با شماره فایلِ EOI تان متفاوت است.

الزاماتی که یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر باید داشته باشند.

برای گرفتن اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر کارفرما باید یک پیشنهاد شغلی با شرایط زیر را به شما بدهد.

  1. کار تمام وقت و دائمی

اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر به شرطی پذیرفته می شود که شغل شما به صورت تمام وقت و کاملا دائمی باشد. منظور از کار تمام وقت در این استان، حداقل 1560 ساعت کار در طول یک سال و 30 ساعت کار در طی یک هفته با حقوق است. پیشنهاد شغلی نباید تاریخ پایان داشته باشد. پیشنهاد های کاری فصلی یا قراردادی جزء کارهای دائمی به حساب نمی آیند.

  1. شغل مناسب

شغل پیشنهادی باید در TEER 0,1,2, 3 در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا یا همان ناک (NOC) باشد.

جاب آفر کانادا

  1. اولویت دستمزد در برنامه‌ی اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر

دستمزد شغلی که در برنامه استانی انتاریو به شما پیشنهاد می شود باید با میانگین حقوق در انتاریو، مطابقت داشته باشد. برای اینکه بدانید میانگین دستمزد مشاغل مختلف چیست، می توانید به وب سایت بانک کار مراجعه کنید. عنوان و کد NOC مرتبط با آن شغل را در قسمت ِجستجوی کار وارد کنید. سپس منطقه ای که قرار است در آن کار کنید را بیابید. در نهایت می توانید میانگین دستمزد را در نتایج جستجو مشاهده نمایید. اگر امکان یافتن میانگین دستمزد در منطقه مورد نظر وجود ندارد، می توانید از فیلترِ «میانگین دستمزد در استان انتاریو» استفاده کنید.

اگر قبل از ارسال درخواست‌تان برای برنامه استانی انتاریو در پوزیشن شغلی مورد نظر کار کرده‌اید، حقوقی که در جاب آفر به شما ارائه می شود باید مساوی یا بیشتر از دستمزدی باشد که در شغلی قبلی‌تان می‌گرفته‌اید. همچنین اگر یک قرارداد جامع (بین کارفرما و اتحادیه شغل مورد نظر) قبلا دستمزد کارگران را تعیین کرده است، لزومی ندارد که برای تعیین سطح دستمزد یا ارتقای آن تا حد میانگین اقدام کنید. اگر حقوق شما به صورت سالانه پرداخت می شود، میزان ِدستمزد ساعتی‌تان باید به صورت زیر محاسبه شود.

  • هر نوع پاداش یا مزایا باید جدا از حقوق سالانه حساب شود.
  • بعد از کسر پاداش و سایر مزایا، میزان باقی مانده را بر تعداد هفته های کاری در طی یک سال تقسیم کنید (52 هفته). سپس عدد به دست آمده را بر تعداد ساعات کاری تان در طول هفته تقسیم نمایید. آنچه به دست می آید، میزان دستمزد ساعتی شماست.

شایان ذکر است که برنامه اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر، هر گونه دستمزد خُرد یا کوچک، غرامت، کمیسیون و حقوقی که در طی دوران مرخصی پرداخت می شود را به عنوان دستمزد پایه برای شخص متقاضی در نظر نمی‌گیرد.

  1. پوزیشن شغلی مورد نظر باید برای کسب و کار حیاتی و ضروری باشد.

شغلی که به شما پیشنهاد می شود تا در استان انتاریو انجام دهید باید برای کارفرما حیاتی باشد. این پوزیشن باید به کسب و کار ِمورد نظر برای پیشرفت یا انجام فعالیت های تجاری کمک کند. اگر شغل مورد نظر به هر دلیلی برای کسب و کار ِکارفرما ضروری نباشد یا به حفظ ِآن کمک نکند، توسط اداره مهاجرت کانادا رد خواهد شد.

اقامت از طریق جاب آفر

  1. شغل مورد نظر باید در استان انتاریو مستقر باشد.

جهت بهره مندی از برنامه استانی انتاریو، محل کار شما باید لزوما در همین استان واقع شده باشد. شما و یا هریک از اعضای خانواده تان می توانید به صورت جداگانه سهام یک کسب و کار خاص را خریداری کنید. البته سهام خریداری شده توسط شما یا اعضای خانواده تان باید کمتر از 10 درصد باشد. در استان انتاریو، سود سهام ها به عنوان بخشی از حقوق ِکارمندان یا کارگران در نظر گرفته می شوند. سهام خریداری شده توسط شما و اعضای خانواده تان «جمعا» باید از 10 درصد کمتر باشد. منظور از اعضای خانواده، همسر شما، فرزندان زیر 22 سال (و فرزندانِ آنها) هستند.

  • نکته: شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از الزامات ذکر شده به بخش 4 مقررات 422/17 استان انتاریو و راهنمای کارفرمایان مراجعه نمایید.

الزاماتی که متقاضی اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر باید برآورده کند.

درست بعد از اخذ دعوت نامه برای درخواست اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر، می توانید جهت دریافت پیشنهاد شغلی از جانب کارفرمایانِ ساکن در این استان درخواست دهید. این نوع جاب آفر تحت ِعنوان “Employer Job Offer: Foreign Worker Stream” یا «پیشنهاد شغلی کارفرمای انتاریو: جریان کارگران خارجی» شناخته می شود. برای اینکه درخواست شما به تایید برسد، باید کلیه شرایطی که در ادامه به آنها می پردازیم را داشته باشید.

  1. ابراز علاقه برای کار کردن در موقعیت شغلی مورد نظر و وجود دعوت نامه برای درخواست.

در وهله نخست شما باید به عنوان یک متقاضی یک دعوت نامه دریافت کرده باشید و طی مهلتِ داده شده، برای ثبت درخواست جهت یافتن شغل اقدام کنید. در ابتدای همین مطلب اشاره‌ی کوتاهی به چگونگی دریافتِ «دعوت نامه» شد. موقع ثبت درخواست جهت دریافت پیشنهاد شغلی و موقع ثبت نام برای OINP’s Expression of Interest باید اطلاعات خود را یکسان و کاملا دقیق ثبت کنید. نباید هیچ تناقضی میان ادعاهای شما موقع ثبت درخواست برای این دو برنامه پیش آید.

پیشنهاد شغلی در کانادا

  1. اهمیت سابقه کار، دریافت مجوز کار یا سایر مجوز های ضروری در انتاریو

اغلب ِ شغل های پیشنهادی در برنامه استانی انتاریو، به دریافت مجوزهای خاصی نیاز دارند. شما به عنوان یک متقاضی موقعِ ارسال درخواست برای گرفتن پیشنهاد شغلی، باید مجوز های مورد نیاز را از نهاد های نظارتی در انتاریو  دریافت کرده باشید. اگر به دریافتِ هیچ مجوزی نیاز ندارید، باید حتما تجربه کاری داشته باشید. اطلاعات بیشتر در مورد ضرورتِ داشتن تجربه کاری و شرایط آن در کد مخصوص شغل مورد نظرتان در سیستم طبقه بندی ملی مشاغل کانادا NOC ثبت شده است که باید آن را بررسی کنید.

داشتن دو سال تجربه کاری تمام وقت با حقوق (یا معادل آن در کار پاره وقت)، شرط اصلی جهت دریافت جاب آفر در استان انتاریو است. شما به عنوان یک متقاضی باید این میزان تجربه کاری را طی 5 سال گذشته و قبل از زمان ارسال درخواست تان به دست آورده باشید (تجربه کاری شما نباید متعلق به سالها پیش باشد). اگر تجربه کاری تان را در کشور کانادا به دست آورده اید، باید در طی این مدت به صورت قانونی در کانادا کار و زندگی کرده باشید تا بتوانید از طریق برنامه برنامه استانی آنتاریو، اقدام به اخذ اقامت دائم کنید.

  • نکته: منظور از تجربه‌ی کاری در برنامه استانی انتاریو، انباشت ِسالهای کاری مفید شما است؛ منظور کار کردن به صورت 2 سالِ مداوم نیست.
  • منظور از کار تمام وقت، داشتن شغلی با دست کم 30 ساعت کار در هفته و یا حداقل 3120 ساعت کار با حقوق، در یک بازه‌ی زمانی دو ساله است. منظور از تجربه کاری پاره وقت، حداقل 15 ساعت کار با حقوق در طی یک هفته یا 3120 ساعت کار با حقوق در یک بازه زمانی 4 ساله است.
  • اگر به صورت همزمان برای دو کارفرما کار می کرده اید (یا چندین کارفرما)، باید دست کم 30 ساعت در طی یک هفته به مدت دو سال کار کرده باشید. این میزان معادل حداقل 3120 ساعت کار در یک دوره دو ساله (با حقوق) است.
  • اگر در طی مدت کار کردن در مرخصی های استعلاجی منظم، مرخصی های استحقاقی و .. بوده اید که در قراردادهای کاری تان ذکر شده‌اند (یا جزئی از قانون محل کارتان به حساب می آید)، موقعِ محاسبه سابقه کار در نظر گرفته می شوند. در عین حال، مرخصی های تمدید شده برای محاسبه سابقه کار در انتاریو، لحاظ نمی شوند.
  • اگر در طی مدت کار کردن، به صورت خود اشتغال یا فریلنسر فعالیت می کرده اید باید اسنادی را ارائه دهید که توسط کارفرماهای شما تایید شده باشند و نشان دهند که بابت ارائه خدمات، پول دریافت کرده اید (مثلا فاکتورها). باید حتما ساعاتِ خود اشتغالی خود را اندازه گیری کنید. اگر به اندازه 3120 ساعت در طی دو سال کار کرده باشید می توانید برای جاب آفر انتاریو اقدام کنید.

مجوز کار کانادا

  1. دریافت مجوز کار در برنامه‌ی اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر

معمولا پیشنهاد های شغلی برای برنامه استانی آنتاریو، به دریافت برخی مجوز های خاص نیاز دارند. باید  ببینید که این مجوز ها با توجه به شغلی که برای آن درخواست می دهید، چه هستند. حتما موقع ارسال درخواست باید این مجوزها را در اختیار داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید به وب سایت مشاغل و استخدام استان انتاریو و یا وب سایت Skilled Trades Ontario مراجعه نمایید.

  1. زندگی در انتاریو

در مرحله بعد باید قصد اقامت ِدائم شما در استان انتاریو بررسی شود. برای اینکه هدف شما از زندگی در این استان مورد ارزیابی قرار گیرد، مسئولان مربوطه شرایطتان را از جنبه های زیر آنالیز می کنند.

  • کار کنونی تان یا شغلی که قبلا در انتاریو داشته اید.
  • پیشنهادات شغلی که دریافت کرده اید، مصاحبه های شغلی که شرکت کرده اید یا درخواست هایی که ارسال نموده اید.
  • خانه (یا هر نوع ملک دیگری) که در انتاریو خریده یا اجاره کرده اید.
  • ارتباطات شخصی، خانوادگی یا حرفه‌ای که در انتاریو دارید.
  • سفرهای توریستی که به انتاریو داشته اید.
  1. وضعیت اقامت تان در کانادا

اگر داخل کانادا هستید و درخواست خود را برای دریافت اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر ثبت می کنید، باید به صورت کاملا قانونی در این کشور ساکن باشید؛ بدین معنا که باید توریست بوده یا دارای مجوز تحصیل/ مجوز کار باشید و وضعیت خود را تا زمان دریافت دعوت نامه حفظ کنید. در صورتی که در “implied status” هستید، یعنی وضعیتی که درخواستی را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) ارسال کرده اید تا مجوز اقامت تان در این کشور ارزیابی شود، می توانید در کانادا بمانید. در اصل تا زمان تصمیم گیری برای وضعیت تان، اجازه ماندن در کانادا را خواهید داشت.

  • نکته: شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از الزامات ذکر شده به بخش 4 مقررات 422/17 استان انتاریو و راهنمای کارفرمایان مراجعه نمایید.

برنامه استانی آنتاریو

الزاماتی که کارفرما باید آنها را برآورده کند.

برای اینکه بتوانید از یک کارفرما پیشنهاد شغلی گرفته و برای اخذ اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر اقدام کنید، کارفرمای شما باید شرایط زیر را داشته باشد.

  1. الزامات کُلی
  • کارفرما باید حداقل سه سال قبل از ارسال درخواست شما کسب و کار خود را در انتاریو راه اندازی کرده و در طی این مدت کاملا فعال بوده باشد.
  • طبق قانون ایمنی و بهداشت شغلی، هرگز نباید هیچ حکم معوقی علیه کسب و کار مورد نظر صادر شده باشد.
  • کارفرما باید قبل از ارسال جاب آفر برای یک شخص خارجی، اثبات کند که نتوانسته است یک شهروند یا یک فرد مقیم کانادا را برای پوزیشن شغلی مورد نظر پیدا کند. این قانون مشمول کسانی می شود که خارج از کانادا زندگی کرده یا بیرون از استان انتاریو کار می کنند.

در صورت وجود دو شرطِ زیر، کارفرما نیازی به اثبات اینکه قبلا برای پوزیشن شغلی مورد نظر در کسب و کارش از بین شهروندان کانادایی، مصاحبه جهت استخدام انجام داده اما به نتیجه نرسیده است ندارد.

  • اگر متقاضی دریافت جاب آفر قبلا مجوز کار در انتاریو را دریافت کرده است.
  • اگر کارفرما دارای Labour Market Impact Assessment (LMIA) برای پوزیشن شغلی مد نظر است.

کارفرمایان باید حتما به تنهایی یا با کمک آژانس های استخدامی برای جذب استعداد های داخلی کانادا تلاش کنند. در صورت عدم یافتن شخص متخصص با مهارت های مورد نیاز می توانند برای استخدام افراد خارجی اقدام نمایند.

  • نکته: در برنامه اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر، هرگونه اقدامی از سمت وکیل مهاجرتی برای استخدام ِفرد متقاضی، نامعقول به حساب می آید. زیرا وکیل مهاجرتی از نظر مالی از چنین شرایطی سود می برد، حتی اگر تلاش برای استخدامِ فرد مورد نظر به نتیجه نرسد. بنابراین استخدام یک متقاضی به واسطه یک وکیل مهاجرتی توسط این برنامه، حتما رد خواهد شد.

برنامه استانی آنتاریو برای اقامت دائم

شرایط درآمد و حقوق دریافتی در برنامه‌ی اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر

کارفرما باید الزامات درآمد و حقوقی که به شخص متقاضی پرداخت می کند را (براساس fiscal year) برآورده کند.

  • دست کم 1 میلیون دلار، مجموع درآمد ناخالص سالانه برای کار در مناطق بزرگ و پرجمعیت (شهر تورنتو، دورام، هالتن، یورک و پیل).
  • حداقل 500 هزار دلار مجموع درآمد ناخالص سالانه برای کسب و کارهای خارج از تورنتو.

در مواردی که متقاضی قصد دارد در چند مکان مختلف کار کند، باید محل کار خود را به این صورت گزارش کند:

  • مکانی که در آن کار می کند.
  • دفتر اداری که در آن وظایف کاری خود را دریافت می کند.

الزاماتی که کسب و کار ِ کارفرما باید آنها را رعایت کند.

  • اگر محل کار شهر تورنتو یا یکی از شهرهای دورام، هالتن، یورک و پیل است، باید حداقل پنج کارمندی که شهروند یا مقیم دائمی کانادا هستند، در آن به صورت تمام وقت کار کنند.
  • اگر محل کار خارج از منطقه تورنتو است، باید حداقل 3 کارمند در کسب و کار مورد نظر به صورت دائمی کار کنند. این افراد باید حتما شهروند یا مقیم دائمی کانادا باشند و کارشان به صورت تمام وقت باشد.
  • نکته: منظور از کارمند تمام وقت، شخصی است که حداقل 30 ساعت در طی یک هفته کار می کند.

فرم هایی که کارفرما باید آنها را امضا و پُر کند.

کارفرمای شما باید فرم Employer را حتما پُر کرده و امضا کند. سپس، او باید فرم ها را در اختیار شما به عنوان متقاضی قرار دهد تا بتوانید آنها را پُر کرده و در سایت اداره مهاجرت کانادا آپلود کنید. زمانی که اداره مهاجرت کانادا درخواست تان را ارزیابی می کند، ممکن است مدارک بیشتری از شما درخواست کند. این مدارک عموما اسناد هویتی یا اسناد مربوط به کارفرما و کسب و کار او می باشند. حتما برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه اسنادی که ممکن است از شما اخذ شود، چک لیست کارفرما را مطالعه کنید.

دریافت امتیاز برای برنامه استانی آنتاریو

عواملی که روی دریافت امتیاز متقاضی برای دریافت برنامه استانی انتاریو تاثیر می‌گذارند.

پس از اینکه درخواست خود را به عنوان متقاضی دریافت اقامت استانی انتاریو از طریق جاب آفر ثبت کردید، بر اساس فاکتور های زیر به شما امتیاز تعلق می گیرد. معمولا از متقاضیان با توجه به شرایطی که دارند، مدارک خاصی دریافت می شود تا امتیازاتی که به آنها داده شده است به صورت دقیق‌تر بررسی شوند.

پیشنهاد شغلی: بر اساس  طبقه بندی سیستم ناک (NOC) پیشنهاد کار/ جاب آفر

(بر اساس رده شغلی در سیستم ناک)

دستمزد وضعیت مجوز کار جاب آفر تجربه کار در کانادا: سابقه درآمد مهارت زبان آشنایی با زبان های رسمی محلی که پیشنهاد شغلی از آن دریافت می کنید.
TEER 0/ 1: 10 امتیاز

TEER 2/3: 8 امتیاز

TEER 4: 0 امتیاز

TEER 5: 0 امتیاز

رده شغلی 0,2,3: 10 امتیاز

رده شغلی 7: 7 امتیاز

رده شغلی 1,9: 5 امتیاز

رده شغلی 4,8: 4 امتیاز

رده شغلی 5,6: 3 امتیاز

40 دلار در ساعت یا بیشتر از آن: 10 امتیاز

35 تا 39.99 دلار در ساعت: 8 امتیاز

30 تا 34.99 دلار در ساعت: 7 امتیاز

25 تا 29.99 دلار در ساعت: 6 امتیاز

20 تا 24.99 دلار در ساعت: 5 امتیاز

کمتر از 20 دلار در ساعت:  0 امتیاز

با مجوز کار معتبر: 10 امتیاز

بدون مجوز کار معتبر: 0 امتیاز

 

پیشنهاد شغلی که 6 ماه یا بیشتر می توانید با آن در کانادا کار کنید: 3 امتیاز

پیشنهاد شغلی که کمتر از 6 ماه می توانید با آن در کانادا کار کنید: 0 امتیاز

 

40 هزار دلار درآمد (یا بیشتر) در طی یک سال: 3 امتیاز

درآمد کمتر از 40 هزار دلار در طی یک سال: 0 امتیاز

 

CLB 9 یا بالاتر: 10 امتیاز

CLB 8: 6 امتیاز

CLB 7: 4 امتیاز

CLB 6 یا کمتر: 0 امتیاز

 

2 زبان رسمی: 10 امتیاز

1 زبان رسمی: 5 امتیاز

 

انتاریوی شمالی: 10 امتیاز

سایر مناطق خارج از GTA (به جز شمال انتاریو): 8 امتیاز

داخل GTA (به جز تورنتو): 3 امتیاز

تورنتو: 0 امتیاز

 

 

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه