ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

معرفی برنامه مهاجرت نامزدی انتاریو (OINP) جهت دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو

در این مطلب به معرفی یکی از برنامه های مهاجرت و دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو می پردازیم. در ادامه خواهید آموخت که چگونه کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی، صاحبان کسب و کار و کارآفرینان خارج از کانادا می توانند برای دریافت اقامت دائم در انتاریو اقدام کنند. در واقع نحوه جذب استعداد های بین المللی توسط مشاغل مختلف در انتاریو شرح داده خواهد شد.

نگاه کلی به برنامه اقامت استانی یا PNP انتاریو

برنامه مهاجرت نامزدی انتاریو (OINP) یکی از برنامه های اقامت استانی یا PNP انتاریو است. این برنامه مهاجرت اقتصادی استانی در همکاری با دولت کانادا از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) صورت می پذیرد. در این برنامه مهاجرتی، افرادی که قادر به برطرف کردن نیازهای اقتصادی استان مورد نظر هستند، برای دریافت اقامت استانی انتاریو درخواست می دهند. این افراد شامل کارگران خارجی، دانشجویان بین المللی و سایر افراد واجد شرایط با مهارت، تجربه و تحصیلات مناسب هستند.

برنامه مهاجرت نامزدی انتاریو (OINP) افرادی را که از تجربه و مهارت کافی برای رفع نیازهای اقتصادی انتاریو برخوردار هستند جهت دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو شناسایی می کند. در نهایت دولت کانادا درباره تأیید درخواست نامزد های این طرح، جهت دریافت اقامت دائم کانادا تصمیم گیری می کند. برای آشنایی با سایر روش های مهاجرت به انتاریو به وب سایت دولت کانادا مراجعه نمایید.

آنچه لازم است درباره برنامه مهاجرت نامزدی انتاریو (OINP) بدانید.

در برنامه مهاجرت نامزدی انتاریو (OINP)، 9 روش مهاجرتی مختلف برای دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو وجود دارد که ممکن است واجد شرایط یکی از آن ها باشید.

  برنامه پیشنهاد کار یا جاب آفر از سوی کارفرما در انتاریو

برنامه های جاب آفر برای دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو از طریق سیستم ابراز علاقه EOI صورت می گیرند. اگر یک تقاضا نامه برای کارفرما ثبت کرده و یک دعوت نامه برای اپلای دریافت کرده باشید واجد شرایط این برنامه مهاجرتی هستید.

  • پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرما : کارگران خارجی

اگر یک کارگر خارجی ماهر هستید که موفق به دریافت جاب آفر از سوی کارفرمایی در انتاریو شده اید از طریق پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرما : کارگران خارجی اقدام کنید.

  • پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرما : دانشجویان بین المللی

اگر به تازگی فارغ التحصیل شده اید و از انتاریو پیشنهاد کار دارید، از طریق برنامه پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرما : دانشجویان بین المللی اقدام کنید.

  • پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرما : مشاغل مورد تقاضا

اگر به عنوان یک کارگر خارجی واجد شرایط لازم برای یکی از مشاغل پر تقاضا در انتاریو هستید و جاب آفر دارید، می توانید از طریق برنامه پیشنهاد کار یا جاب آفر از کارفرما : مشاغل مورد تقاضا  اقدام کنید.

 برنامه دانشجویان بین المللی در انتاریو

دانشجویان بین المللی که در یکی از مقاطع ارشد یا دکترا در یکی از دانشگاه های انتاریو فارغ التحصیل شده اند می توانند از این طریق برای دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو اقدام کنند. این برنامه مهاجرتی از طریق سیستم ابراز علاقه EOI صورت می پذیرد. این برنامه به دارندگان مدارک ارشد و دکترا از یکی از دانشگاه های انتاریو، این امکان را می دهد که بدون داشتن جاب آفر، اقامت دائم را دریافت کنند.

  • فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد

اگر از یکی از دانشگاه های انتاریو به تازگی فارغ التحصیل شده و مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کرده اید از طریق سیستم فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد برای دریافت اقامت دائم انتاریو اقدام کنید.

  • فارغ التحصیلان دوره دکترا

اگر از یکی از دانشگاه های انتاریو به تازگی در مقطع دکترا فارغ التحصیل شده اید از طریق سیستم فارغ التحصیلان دکترا برای دریافت اقامت دائم انتاریو اقدام کنید.

 برنامه اکسپرس انتری انتاریو

اگر مهارت و تجربه مورد نیاز کارفرمایان انتاریو را دارید می توانید از این طریق برای دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو اقدام نمایید. این برنامه مهاجرتی از طریق سیستم اکسپرس انتری دولت فدرال صورت می پذیرد. شرط لازم، داشتن یک پروفایل فعال در اکسپرس انتری است. اگر از سوی انتاریو دعوت نامه ای دریافت کرده اید واجد شرایط این برنامه مهاجرتی هستید.

  • اکسپرس انتری : اولویت های سرمایه انسانی

در صورتی که تجربه کاری، تحصیلات و مهارت های زبانی مورد نیاز را دارید از طریق برنامه اولویت های سرمایه انسانی (Human Capital Priorities Stream) اقدام کنید.

  • اکسپرس انتری : نیروهای متخصص فرانسوی زبان

اگر یک نیروی کار ماهر فرانسوی زبان هستید که به زبان انگلیسی تسلط دارید، از طریق برنامه نیروهای متخصص فرانسوی زبان (French-Speaking Skilled Worker Stream) برای دریافت اقامت انتاریو اقدام کنید.

  • اکسپرس انتری : نیروهای فنی حرفه ای ماهر

اگر یک کارگر خارجی ماهر با تجربه کاری در انتاریو هستید، از طریق برنامه نیروهای فنی حرفه ای ماهر (Skilled Trades Stream) برای دریافت اقامت انتاریو اقدام کنید.

 برنامه کارآفرینان خارجی در انتاریو

اگر به عنوان یک کارآفرین خارجی صاحب یک ایده تجاری عالی هستید، می توانید از طریق برنامه Entrepreneur stream برای دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو اقدام کنید. ایجاد یک تجارت جدید یا خرید و توسعه یک کسب و کار موجود در انتاریو از طریق سیستم ابراز علاقه EOI صورت می پذیرد. اگر درخواست خود را ثبت کرده و دعوت نامه دریافت کرده اید واجد شرایط این برنامه مهاجرتی هستید.

حمایت از مشاغل در برنامه اقامت استانی یا PNP انتاریو

برنامه مهاجرت نامزدی انتاریو (OINP) به کارفرمایان کمک می کند تا با استعدادیابی به اهداف زیر دست یابند:

  • برطرف کردن کمبود نیروی کار،
  • حفظ دانشجویان بین الملل،
  • جذب نیروی کار ماهر.

این برنامه به کارآفرینانی که قصد سرمایه گذاری در انتاریو را دارند جهت دریافت اقامت استانی یا PNP انتاریو کمک می کند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه