ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

آیا اقامت کانادا از طریق خرید ملک میسر است؟

یکی از رایج‌ترین و در عین حال سودآورترین روش‌های سرمایه گذاری در کانادا، خرید ملک است. شما می‌توانید با خرید ملک در کانادا، برای راه اندازی کسب و کار اقدام کنید و یا آن را اجاره دهید و به این شکل درآمد خود را افزایش دهید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که خریدن ملک در کشور کانادا به معنای اخذ اقامت دائم و تابعیت این کشور نیست، اما یک روش مهاجرتی محسوب می‌شود که طبق آن از حقوق برابری با افراد مقیم و شهروندان کانادا برخوردار می‌شوید. اقامت کانادا از طریق خرید ملک با پیچیدگی‌ها و سختی‌هایی همراه است که بهتر است قبل از انتخاب این روش مهاجرتی با آنها آشنا شوید. اگر قصد خرید ملک در کانادا را دارید، توصیه می‌شود برای افزایش آگاهی خود از مسیری که پیش رو دارید، با این مطلب همراه باشید.

شرایط عمومی اقامت کانادا از طریق خرید ملک

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، سرمایه گذاری کانادا با خرید ملک، به منزله اخذ اقامت و تابعیت این کشور نیست، بنابراین بهتر است در کنار آن، روش‌هایی مانند دریافت ویزای تحصیلی و کاری را نیز درنظر داشته باشید. با این حال اگر صرفا قصد دارید که به کانادا مهاجرت کنید و در این کشور سرمایه گذاری انجام دهید، خرید ملک یکی از بهترین و آسان‌ترین گزینه‌ها محسوب می‌شود. به این دلیل که دولت کانادا در قوانین مهاجرتی خود هیچ محدودیتی در ارزش ملکی که قصد خرید آن را دارید، لحاظ نکرده است، بنابراین می‌توانید با توجه به میزان بودجه و توانایی مالی خود، ملکی مناسب در این کشور بخرید. به خاطر داشته باشید که درصد ناچیزی از ملک خریداری شده را باید به‌عنوان مالیات به دولت کانادا پرداخت کنید.

علاوه‌بر موارد ذکر شده که به شرایط عمومی اقامت کانادا از طریق خرید ملک، اشاره دارد، توصیه می‌شود پیش از اقدام برای سرمایه گذاری در کانادا با خرید ملک، حتما قوانین مالیاتی این کشور را در زمینه املاک و مستغلات به خوبی مطالعه کرده و به موارد حقوقی و جزئیات این کار توجه داشته باشید.

خرید خانه در کانادا و گرفتن اقامت

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری و همچنین به شیوه خرید ملک، یک گزینه مهاجرتی آسان و راحت است که می‌توانید در اولین فرصت آن را دنبال کنید. اما آیا هدف شما از این کار، دریافت اقامت و تابعیت کانادا است؟ درست است که خرید ملک یک روش آسان و کم دردسر برای مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود اما به‌طور بالقوه شما را به دریافت اقامت دائم این کشور نزدیک نمی‌کند. بنابراین اگر در برنامه مهاجرتی شما، رسیدن به اقامت دائم و شهروندی کانادا جزو اهداف بلندمدت است، بهتر است وقت و هزینه خود را برای روش‌های مهاجرتی دیگر مانند تحصیل، کار، ازدواج، پناهندگی و … صرف کنید. زیرا اقامت کانادا از طریق خرید ملک، ممکن است کمی سخت و زمان‌بر و در برخی شرایط دست نیافتنی باشد.

استاندارهای سرمایه گذاری در کانادا

حالا که با این نکته مهم آشنا شدید که اخذ اقامت کانادا از طریق خرید ملک، امکان پذیر نیست، می‌توانید تصمیم بهتری برای سرمایه گذاری در این کشور بگیرید. اما اگر همچنان قصد دارید با خرید ملک به این کشور مهاجرت کرده و در ایالت‌های مختلف آن سرمایه گذاری کنید، باید استانداردهای بین‌المللی سرمایه گذاری در کانادا را به خوبی بدانید. مهم‌ترین نکته در این مسیر این است که آگاهانه و با اشراف کامل بر استاندارها و قوانین، گام اول خود را بردارید. مهم‌ترین و اساسی‌ترین استاندارهای سرمایه گذاری در کانادا شامل موارد زیر است:

  • نرخ ریسک مصادره اموال: در تمام کشورهای پیشرفته مانند کانادا، نرخ ریسک مصادره اموال در کمترین میزان خود است. این به معنی افزایش اطمینان برای سرمایه گذاری در کانادا با خرید ملک است. این نرخ در کشور کانادا به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین استاندارهای سرمایه گذاری، عدد یک را نشان می‌دهد که در واقع کمترین میزان ممکن محسوب می‌شود.
  • نرخ کنترل فساد: بررسی این استاندارد نیز برای سرمایه گذاری در کانادا و هر کشور دیگری از اهمیت بالایی برخوردار است. در کشور کانادا بیشترین میزان نرخ کنترل فساد 5+ و کمترین میزان این نرخ 2.5- است. به‌طور میانگین، نرخ کنترل فساد در کانادا عددی بالای 1.8+ را نشان می‌دهد که به معنی وجود سیستم اداری، قانونی و قضایی سالم و به دور از فساد است.

شاخص های سرمایه گذاری در کانادا

برای دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک و یا مهاجرت به این کشور، علاوه‌بر استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا، باید با شاخص‌های مهم آن نیز آشنا باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا به صورت آگاهانه سرمایه خود را به این کشور برده و ملک مناسبی خریداری کنید. اصلی‌ترین شاخص‌های سرمایه گذاری در کانادا عبارت است از:

  • نرخ بیکاری: نرخ پایین بیکاری در هر کشوری نشان دهنده این موضوع مهم است که این کشور اقتصاد و صنعت پویا و فعالی دارد. این در حالی است که نرخ بیکاری در کانادا در یک سال گذشته در کمترین میزان ممکن بوده و همین امر شرایط را برای سرمایه گذاری مطمئن در این کشور فراهم کرده است.
  • مالیات: شاخص مهمی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، قوانین مالیاتی است. شما به‌عنوان یک سرمایه گذار خارجی که قصد دارید تمام یا قسمتی از سرمایه خود را به کشور کانادا ببرید، باید از میزان و نوع پرداخت مالیات در معاملات مختلف تجاری و همچنین در ایالت‌های مختلف آن آشنا باشید. این کار به شما در سنجش این موضوع که آیا سرمایه گذاری موردنظر برای شما منطقی و سودآور است، کمک می‌کند.

واجدین شرایط خرید ملک در کانادا

یکی از رایج‌ترین سوالات در زمینه دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک این است که آیا هر کسی و با هر شرایطی می‌تواند در این کشور ملک بخرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال باید به بررسی شرایط تعریف شده توسط دولت کانادا به منظور واجد شرایط بودن برای خرید ملک در این کشور بپردازیم. به‌طور کلی، کشور کانادا برای جذب سرمایه، امکان خرید ملک توسط افراد خارجی در سراسر جهان را فراهم کرده است. به این شکل که خرید ملک در کانادا هیچ ارتباطی به داشتن تابعیت یا اقامت دائم این کشور ندارد. همچنین آن دسته از شهروندان کانادا که در یک سال گذشته در این کشور حضور نداشته‌اند نیز می‌توانند برای خرید ملک در کانادا اقدام کنند. بنابراین در صورت رسیدن به سن قانونی، هیچ محدودیت دیگری برای خرید ملک در این کشور وجود ندارد.

لازم به ذکر است که خرید ملک در کانادا به معنای امکان استفاده از تمامی حقوق مهاجرتی و شهروندی نیست. به همین منظور اگر قصد حضور، زندگی و همچنین اقامت کانادا از طریق خرید ملک را دارید باید برای این کار درخواست بدهید و شرایط لازم را داشته باشید. برای بررسی درخواست ورود به کانادا، مهم‌ترین سوالاتی که از شما پرسیده شده و پاسخ آن بررسی می‌شود، شامل این موارد است:

  • از کدام ملیت هستید؟
  • چند سال دارید؟
  • میزان توانایی و تسلط شما بر زبان انگلیسی یا فرانسوی چقدر است؟
  • آیا اعضای خانواده یا نزدیکان شما در کشور کانادا حضور دارند یا خیر؟
  • میزان تحصیلات شما چقدر است؟
  • سابقه کاری و میزان حرفه‌ای بودن شما چگونه است؟
  • دارایی‌های مالی و غیرمالی و درآمد شما چقدر است؟
  • چه پیشنهادات شغلی به شما ارائه شده است؟

قیمت ملک در کانادا

برای سرمایه گذاری و دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک، یکی از مهم‌ترین گزینه‌هایی که باید درنظر داشته باشید، قیمت ملک در این کشور است. هزینه لازم برای خرید ملک در ایالت‌های مختلف کانادا متفاوت است. جدول زیر به شما در بررسی و ارزیابی این موضوع کمک می‌کند:

نام ایالت بریتیش کلمبیا انتاریو آلبرتا کبک ساسکاچوان مانیتوبا نیوبرانزویک
میانگین هزینه خرید ملک مسکونی

 

699,000 دلار کانادا 517,000 دلار کانادا 400,000 دلار کانادا 303,000 دلار کانادا 291,000 دلار کانادا 284,000 دلار کانادا 174,000 دلار کانادا

علاوه‌بر هزینه خرید ملک در ایالت‌های مختلف کانادا که به تفکیک به آن پرداخته شد، باید بدانید که در 12 ماه اخیر، قیمت خرید ملک در هر ایالت با تغییرات و نوسانات کمی مواجه بوده است. تغییرات در قیمت ملک در ایالت‌های مختلف کانادا در یک سال گذشته به این صورت بوده است:

  • استان بریتیش کلمبیا: 2% افزایش قیمت
  • انتاریو: بدون تغییر
  • استان آلبرتا: 9% کاهش قیمت
  • کبک: 1% افزایش قیمت
  • استان منیتوبا: 4% افزایش قیمت
  • استان ساسکاچوان: 5% کاهش قیمت
  • نوا اسکوتیا: 6% افزایش قیمت
  • استان نیوفاندلند و لابرادور: 7% کاهش قیمت
  • پرنس ادوارد آیلند: 4% افزایش قیمت
  • استان نیوبرانزوویک: 2% افزایش قیمت

اقامت کانادا از طریق خرید ملک و مراحل قانونی

حالا که با استانداردها و شاخص‌های سرمایه گذاری در کانادا و همچنین شرایط عمومی و قیمت خرید ملک در این کشور آشنا شدید، نوبت به بررسی مراحل قانونی این کار می‌رسد. اقامت کانادا از طریق خرید ملک تابع قوانین مختلفی است که باید به خوبی بر آن اشراف داشته باشید. برخی از مهم‌ترین نکات و مراحل قانونی اقامت کانادا از طریق خرید ملک، شامل این موارد است:

  • شما برای خرید ملک باید به بنگاه‌های املاک در کانادا مراجعه کنید.
  • دولت کانادا برای اتباع خارجی که قصد خرید ملک در این کشور را دارند، وام‌های مسکن درنظر گرفته است. اما باید بدانید که بازپرداخت این وام‌ها و کمک‌های مالی کانادا به اتباع خارجی به منظور خرید ملک، با سود و بهره خواهد بود.
  • متقاضیان خرید ملک در کانادا که در این کشور اقامت ندارند، باید 5 درصد از قیمت کل ملک موردنظر را در ابتدای قرارداد به صورت نقدی پرداخت کنند.

با توجه به شرایط و مراحل قانونی مختلف برای خرید ملک در کانادا، توصیه می‌شود حتما از مشاوره یک حسابدار حرفه‌ای و مسلط به قوانین معاملاتی کانادا استفاده کنید. این افراد به شما در این موارد راهنمایی می‌دهند:

  • میزان مالیاتی که باید برای خرید ملک در کانادا به‌عنوان یک خریدار خارجی پرداخت کنید نسبت به یک شهروند کانادایی چقدر است.
  • شرایط وام‌های تسهیلاتی کانادا برای خریداران خارجی چگونه است و در چه صورت می‌توان از وام تخفیف مالیاتی ملک استفاده کرد.
  • شرایط مالیاتی فروش ملک در کانادا برای سرمایه گذار خارجی که اقامت کانادا را ندارد چیست.
  • تخلفات مربوط به خرید و فروش ملک در کانادا و همچنین مجازات‌هایی که اداره امور مالیاتی برای هر کدام از آنها درنظر گرفته است، شامل چه مواردی است.

اقامت از طریق خرید ملک در کانادا و هزینه های جانبی

در صورتی که قصد خرید ملک در کانادا را دارید، باید علاوه‌بر بررسی قیمت ملک در ایالت‌های مختلف این کشور، هزینه‌های جانبی که پیش روی شما قرار دارد را نیز درنظر داشته باشید. این کار به شما در پیش بینی میزان سرمایه کلی که برای خرید ملک در کانادا نیاز دارید، کمک می‌کند. یکی از هزینه‌های جانبی خرید ملک در کشور کانادا که باید حتما پرداخت شود، هزینه بازرسی و کارشناسی منزل یا ملک موردنظر است. شما باید به یک کارشناس خانه یا ملک برای ارزش گذاری و تعیین قیمت کارشناسی، هزینه پرداخت کنید که رقم آن  بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار، متغیر است.

یکی دیگر از هزینه‌های جانبی خرید ملک در کانادا شامل هزینه‌های حقوقی است که بین ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار است. هزینه مالیات واگذاری زمین نیز جزو هزینه‌های جانبی محسوب می‌شود که طبق آن باید 0.5 الی 2.5 درصد به دولت استانی که در آن ملک می‌خرید، پرداخت شود. سایر هزینه‌های جانبی خرید ملک در کانادا به شرح زیر است:

  • هزینه‌های بیمه
  • قیمت خرید ملک
  • هزینه‌های مربوط به ارزیابی بانک
  • هزینه‌های حقوقی عقد قرارداد

سخن پایانی

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، سرمایه گذاری در این کشور است که گزینه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد. خرید ملک از آسان‌ترین راه‌های سرمایه گذاری در کاناداست که متقاضیان زیادی دارد. دریافت اقامت کانادا از طریق خرید ملک، ممکن است شما را با سختی‌ها و چالش‌های مختلفی روبه‌رو کند، بنابراین اگر قصد اخذ اقامت و تابعیت این کشور را دارید، بهتر است روی گزینه‌های دیگر همچون ویزای تحصیلی و کاری تمرکز داشته باشید. اما اگر قصد شما از خرید ملک در کانادا، سرمایه گذاری است، راه پرسود و مطمئنی را انتخاب کرده‌اید. به همین منظور در این مطلب به بررسی تمام آن چیزی که باید از خرید ملک در کانادا بدانید، پرداختیم.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه