ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

با انواع بورسیه تحصیلی کانادا آشنا شوید

آیا به دنبال راهی برای تامین هزینه‌های تحصیل در کانادا هستید؟ بورسیه تحصیلی کانادا این اجازه را به دانشجویان بین المللی می‌دهد تا با هزینه‌های پایین و حتی رایگان به تحصیل در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی این کشور بپردازند. اسکالرشیپ‌های کانادا شامل برنامه‌های دولت داخلی، دولت‌های خارجی، سازمان‌های غیر دولتی و ارگان‌های بین المللی می‌باشد. شما می‌توانید با توجه به شرایط و مشخصات خود در یکی از این برنامه‌ها شرکت کنید و تحصیل در کانادا را آغاز کنید. بدین ترتیب علاوه بر تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا هزینه‌های شما نیز تا حد زیادی پوشش داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون بورسیه‌های تحصیلی دولت کانادا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

با انواع بورسیه تحصیلی کانادا آشنا شوید

بورسیه ASEAN کانادا و مبادلات آموزشی برای توسعه (SEED)

یکی از انواع بورسیه تحصیلی کانادا بورسیه ASEAN است. همانطور که از نام این اسکالرشیپ مشخص می‌باشد، این برنامه برای دانشجویان آسیایی، خصوصا آسیای شرقی در نظر گرفته شده است. دانشجویان آسیایی با توجه به شایسته سالاری فرصت‌های کوتاه مدت برای تحصیل در کانادا کسب می‌کنند. امکان استفاده از این بورسیه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد وجود دارد. این برنامه تمام هزینه‌های متقاضی از قبیل اخذ ویزا، بلیط هواپیما، هزینه‌های زندگی، خرید کتاب و … را شامل می‌شود. برنامه‌ای که می‌تواند بسیار جذاب و ایده آل محسوب شود و برای تحصیل در این کشور کانادایی اولویت بسیاری از آسیایی‌ها قرار بگیرد.

بورسیه CARICOM تحت نظارت هیئت علمی

در کنار برنامه‌هایی که دولت کانادا برای تحصیل دانشجویان نمونه در نظر گرفته است، برنامه CARICOM نیز دیده می‌شود. این بورسیه به کشورهای مشترک المنافع کارائیب اعطا می‌شود. بهاماس، باربادوس، بلیز، دومینیکا، گرانادا، جامائیکا، ترینیداد و توباگو، گویان و غیره در این دسته از کشورها قرار دارند و شهروندان آن فرصت استفاده از این برنامه را خواهند داشت. طبق این برنامه اجازه سپری کردن تحصیلات تکمیلی یا انجام تحقیقات در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کانادا برای اهالی CARICOM فراهم است.

آموزش مهارت تحت بورسیه CARICOM برای اسکالرشیپ‌های اقتصاد سبز

همانطور که متوجه شدید، بورسیه تحصیلی کانادا برای دانشجویان کشورهای مشترک المنافع با کانادا بسیار متنوع است. افراد حوزه کارائیب این فرصت را دارند که در برنامه‌های آموزشی اقتصاد سبز کانادا نیز شرکت کنند و ضمن تحصیل از حمایت‌های مالی برخوردار شوند. برای شرکت در این برنامه باید حتما عضو کشورهای مشترک المنافع بوده و از شرایط خاص و امتیاز مناسب بهره مند باشید.

برنامه تبادل دانش میان چین و کانادا (CCSEP)

یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده که مهاجرت به کانادا برای تحصیل یا تحقیق را تسهیل بخشیده است، CCSEP می‌باشد. البته این برنامه تنها به دانشجویان، فارغ التحصیلان، معلمان، محققان و متخصصین چینی ارائه می‌شود. بر این اساس آن دسته از متقاضیان چینی که شرایط مناسبی داشته باشند، می‌توانند در مراکز آموزشی کانادا تحصیلات تکمیلی را سپری کنند. همچنین امکان تحقیق رایگان برای محققین چینی به‌لطف این بورسیه وجود دارد. نکته جالب این که فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا در چین نیز می‌توانند برای تحقیقات خود از این برنامه کمک بگیرند.

بورسیه‌های تحصیلی دولت کانادا

بورسیه های فوق دکترا (Banting)

اگر فارغ التحصیل مقطع دکترا هستید، احتمالا این بورسیه تحصیلی کانادا برای شما مناسب خواهد بود. این برنامه برای دانشجویانی نابغه و برتر، چه در سطح ملی و چه در سطح بین المللی، در نظر گرفته شده است. طی این برنامه سالانه مبلغ مناسبی به دانشجویان پرداخت می‌شود تا کشور از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و تحقیقاتی به سطح بالایی دست پیدا کند. این یک معامله دو سر برد است که ضمن تامین نیازهای مالی دانشجویان برتر داخلی و خارجی، باعث پیشرفت کانادا در سطح بالایی خواهد شد.

برنامه جذب نیروهای موجود در قاره آمریکا برای جذب رهبران نوظهور (ELAP)

یکی دیگر از برنامه‌های دولتی جهت جذب نیروهای شایسته خارجی، اسکالرشیپ‌هایی است که برای افراد محصل در قاره آمریکای لاتین و حوزه کارائیب در نظر گرفته شده است. طبق این برنامه دانشجویان ممتاز می‌توانند جهت تحصیلات تکمیلی خود به کشور کانادا سفر کنند. این برنامه بیشتر برای داوطلبان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده است. رهبران نوظهور در این برنامه به دانشجویان شاخصی اشاره می‌کند که کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

برنامه بورسیه تحصیلی سازمان کشورهای آمریکایی (OAS)

یکی دیگر از برنامه‌های بورسیه تحصیلی کانادا به OAS شهرت یافته است. این برنامه به دانشجویان کشورهایی اختصاص پیدا می‌کند که به سازمان کشورهای آمریکایی شناخته می‌شوند. آرژانتین، بولیوی، برزیل، کلمبیا، پرو، پاراگوئه، هندوراس، آمریکا، اروگوئه، کاستاریکا، کوبا و غیره در میان این کشورها قرار دارند. در این اسکالرشیپ روش‌هایی در نظر گرفته شده تا دانشجویان شایسته در کشورهای عضو OAS بتوانند به راحتی و با کمترین هزینه در بهترین مراکز آموزشی کانادا درس بخوانند.

بورسیه تحصیلی کانادا

چنانچه به دنبال تحصیل در کانادا با کمترین هزینه هستید، می‌توانید در برنامه‌های بورس تحصیلی این کشور شرکت کنید. این اسکالرشیپ یکی از محبوب‌ترین بورسیه‌ها برای دانشجویان کشورهای کمتر توسعه یافته می‌‎باشد. دانشجویان برخی از کشورهای منتخب در آسیا، اروپا، خاورمیانه و آفریقا فرصت دارند تا در این برنامه گزینش شوند و از فرصت‌های مناسب تحصیلی بهره ببرند. این فرصت‌های در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد برگزار می‌گردد.

انواع اسکالرشیپ کانادا

بورسیه تحصیلی Vanier در کانادا

برنامه Vanier CGS با هدف جذب و حفظ دانشجویان سطح بالا در مقطع دکترا برگزار می‌شود. این برنامه به دنبال حمایت از دانشجویان سطح بالا با مهارت‌ها و دستاوردهای خارق العاده می‌باشد تا با ارائه فرصت‌های مناسب برای تحصیل آن‌‎ها را برای ورود به کانادا ترغیب کند. بیشتر تمرکز این برنامه جذب دانشجویان علوم انسانی، علوم تجربی و علوم طبیعی می‌باشد. هر چند دانشجویان مهندسی نیز از فرصت خوبی برخوردارند.

سخن پایانی

کانادا برای پیشرفت اقتصادی، علمی و اجتماعی برنامه‌های جامعی در نظر گرفته تا بتواند دانشجویان برتر سراسر دنیا را جذب کند. بورسیه تحصیلی کانادا در انواع مختلفی ارائه می‌شود که بسیاری از این بورسیه‌ها تحت نظارت دولت کانادا انجام می‌شود. البته بسیاری از موسسات، دولت‌های خارجی و سازمان‌های واسطه نیز در ارائه بورسیه‌های کانادا فعالیت می‌کنند. در این مطلب به بررسی اسکالرشیپ‌هایی پرداختیم که توسط دولت کانادا به دانشجویان برتر ارائه می‌شود. برنامه‌های در نظر گرفته شده عموما برای جذب دانشجویان آسیایی، آفریقایی، اروپایی و کشورهای مشترک المنافع در نظر گرفته شده است. طی این بورسیه‌ها دانشجو می‌تواند تمام هزینه‌های تحصیلات تکمیلی خود را از دولت کانادا دریافت نماید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه