ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

برنامه مهاجرت استانی کانادا ۲۰۲۳

 

حتما در مورد برنامه مهاجرت استانی کانادا که با عنوان PNP شناخته می شود، سوالات زیادی دارید. این برنامه برای افرادی است که مهارت بالایی دارند و یا تجربه کاری آنها زیاد است.

مهاجرت استانی کانادا در یک نگاه

برنامه مهاجرت استانی کانادا برای کارگرانی است که مهارت و تجربه کاری بالایی دارند و به اقتصاد عمومی دولت کانادا کمک زیادی می کنند. افرادی که تحصیلات بالایی دارند و مهارت زبان آنها قوی است نیز واجد شرایط خواهند بود. افرادی که می خواهند در کانادا زندگی کنند می توانند از روش مهاجرت استانی کانادا کمک بگیرند. این برنامه برای دانش آموزان، افرادی که در زمینه تجاری فعالیت می کنند و کارگران ماهر و نیمه ماهر در نظر گرفته شده است. برنامه مهاجرت استانی و مهاجرت کاری کارگران مهارت بالا توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شود. برنامه مهاجرت استانی زیرشاخه اکسپرس اینتری است. هر یک از استان های کانادا سیستم انتخاب استانی متفاوتی دارند.

در برنامه مهاجرت استانی کانادا هر استان بر اساس نیازها و کمبودهایی که در بازار کار خود احساس می کند نیاز به تخصص خاصی خواهد داشت. در نهایت بهترین افراد برای بازار کار جذب می شوند.

اپلای برنامه مهاجرت استانی کانادا

در وهله اول می بایست استان مورد نظر را انتخاب کنید. می بایست درخواست شرکت در برنامه مهاجرت استانی کانادا PNP را برای استان مورد نظر ارسال نمایید. حال نوبت اداره مهاجرت استان مقصد است که نیازهای مهاجرتی را بررسی کرده و پروسه راستی آزمایی را پشت سر بگذارد و بررسی نماید که قصد شما برای زندگی در این استان واقعی است یا خیر. همینطور نیاز است تا حداقل نمره قبولی در برنامه اکسپرس اینتری نیز ارزیابی شود. در نهایت در مورد صلاحیت شما برای مهاجرت استانی به کانادا تصمیم گیری خواهد شد. نیاز است تا معاینه پزشکی پشت سر گذاشته شود و گواهی پلیس دریافت شود. البته مهم نیست که در کجای کانادا زندگی می کنید.

مهاجرت استانی به کانادا

منظور از برنامه اکسپرس اینتری چیست؟

اکسپرس اینتری یک سیستم امتیازی در کانادا محسوب می شود و حداکثر امتیاز تعریف شده در این سیستم 1200 است. متقاضیان اخذ اقامت کانادا در این سیستم می بایست یک پروفایل شخصی تشکیل دهند و ثبت نام خود را به طور دقیق انجام دهند. نیاز است تا اطلاعات مورد نظر وارد شود و امتیاز بندی نیز به شکل اصولی صورت بگیرد. در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید و حد نصاب نمره مورد نظر را کسب کرده باشید می توانید موفق به اقامت دائم شوید و پس از چند سال کار و زندگی در کانادا نیز تابعیت این کشور را دریافت کنید. 1200 امتیاز شامل دو بخش 600 امتیازی است. بخش اول در مورد خصوصیات شخص مانند میزان تحصیلات، مهارت زبان، سن و سابقه کار خواهد بود. 600 امتیاز دیر نیز مربوط به تحصیل در کانادا و داشتن مهارت زبان فرانسه است. در فرآیند اکسپرس اینتری آنلاین دو روش برای درخواست وجود دارد.

در روش اول شما با استان یا منطقه مورد نظر تماس می گیرید و درخواست خود را اعلام می کنید. در صورتی که با درخواست شما موافقت شد یک پروفایل یا نمایه برای شما در نظر گرفته می شود و نشان می دهد که شما نامزد شده اید.

در روش دوم شرایط به این صورت است که شما یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد می کنید و استان مورد نظر را مشخص می کنید. در صورتی که استان مورد نظر تایید شد می توانید به صورت مستقیم تماس حاصل کنید. پس از آن درخواست برای جریان اکسپرس اینتری صورت می گیرد و در صورتی که نامزد شده باشید گواهی نامزدی از سوی استان برای شما ارسال می شود و باید به صورت اینترنتی آن را بپذیرید.

درخواست برای مهاجرت استانی کانادا

نحوه درخواست از طریق اکسپرس اینتری

در برنامه مهاجرت استانی کانادا در صورتی که دعوت نامه درخواست ITA را پیش از 16 نوامبر 2022 دریافت کرده اید می بایست درخواست اکسپرس اینتری خود را به واسطه NOC 2016 ارسال کنید.

در صورتی که دعوت نامه ای پیش از 16 نوامبر ITA 2022 دریافت نکرده اید باید پروفایل خود را با کد NOC 2021 به روز رسانی کنید تا واجد شرایط باشید.

در صورتی که گواهی شما دارای کد NOC 4 است می بایست از کد NOC 93888 در پروفایل خود استفاده کنید.

 

مهاجرت استانی کانادا

مدارک لازم برای Express Entry

برای برنامه مهاجرت استانی کانادا باید فرم درخواست عمومی متقاضی تکمیل شود. نیاز به پاسپورت معتبر و گزارش ارزیابی اعتبار آموزشی یا ECA خواهد بود. نتایج مهارت های زبانی و اثبات فاند و گواهی پزشکی مهم است و شخص باید گواهی عدم سوء پیشینه با مهر و امضا داشته باشد. این موارد بسیار مهم است.

نامزدی تحت یک جریان PNP غیر اکسپرس اینتری

در این شرایط متقاضی اقامت دائم یک درخواست عادی خواهد داشت و روند انتخاب و شرایط دریافت گواهی نامزد برای وی بر اساس نوع استان مشخص می شود. تفاوت این روش با روش اکسپرس اینتری این است که در اکسپرس اینتری شما 600 امتیاز اضافی دارید که به نوعی شانس شما را بیشتر می کند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه