ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

برنامه جذب فارغ‌التحصیلان پرنس ادوارد از طریق جریان نامزد استانی (PEI PNP)

فارغ التحصیلان پرنس ادوارد این فرصت را دارند تا از طریق برنامه International Graduate اقامت دائم این جزیره زیبا را دریافت کنند. دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیلات تکمیلی در یکی از موسسات PEI می‌توانند کاندید اقامت دائم این جزیره شوند. جذب فارغ التحصیلان به عنوان یکی از برنامه‌های جریان نامزد استانی پرنس ادوارد (PEI PNP) کاملا کارفرما محور می‌باشد. این برنامه به کارفرمایان جزیره این امکان را می‌دهد آن دسته از نیازهای شغلی که توسط بازار محلی قابل تامین نیست را از طریق استخدام دانش‌آموختگان استان پوشش دهند.

چنانچه در حال تحصیل در پرنس ادوارد هستید یا در یکی از کالج‌ها و دانشگاه‌های معتبر این استان تحصیلات تکمیلی را به پایان رسانده‌اید، این فرصت برای شما نیز وجود دارد تا برای اخذ اقامت دائم درخواست خود را ارسال کنید. در ادامه اطلاعات کامل‌تری درباره شرایط و نحوه اقامت دانش آموختگان این استان بعد از اتمام تحصیلات ارائه خواهد شد.

برنامه جذب فارغ التحصیلان پرنس ادوارد از طریق جریان نامزد استانی (PEI PNP)

کدام فارغ التحصیلان پرنس ادوارد واجد شرایط هستند؟

متقاضیان باید بدانند اقامت دانشجویان در پرنس ادوارد نیازمند بهره بردن از شرایط خاصی است. برای شرکت در این برنامه فرد باید از شرایط مطلوبی برخوردار باشد. چنانچه هر یک از این شرایط نقص شود، درخواست فرد برای اخذ اقامت PEI رد می‌شود. این شرایط عبارتند از:

  • داشتن مدرک فارغ التحصیلی از مراکز معتبر دولتی پرنس ادوارد
  • برخورداری از پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیر فصلی از کارفرماهای PEI (کار دائمی یا دست کم 2 ساله)
  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی در پیشنهادهای شغلی سطح بالا که طبق سیستم طبقه بندی TEER در رده 0، 1، 2 یا 3 قرار دارند
  • داشتن حداقل سطح 4 در معادل‌سازی مدرک زبان CLB / NCLC از آزمون‌هایی که توسط IRCC مورد تایید هستند در پیشنهادهای شغلی سطح متوسط که طبق سیستم طبقه بندی TEER در رده 4 یا 5 قرار دارند (آزمون‌های زبان تنها 2 سال پس از صدور معتبر هستند)
  • قرار داشتن در بازه سنی 18 تا 59 سال
  • برخورداری از تمکن مالی جهت پرداخت هزینه‌های مهاجرت (از جمله هزینه سفر)
  • اثبات نیت واقعی جهت اقامت دائم در پرنس ادوارد

نحوه درخواست برای اقامت دانشجویان در پرنس ادوارد

چنانچه از تمام شرایط ذکر شده جهت شرکت در برنامه فارغ التحصیلان پرنس ادوارد ایسلند برخوردار باشید، در ابتدا توصیه می‌شود راهنمای جذب نیرو کار را مطالعه کنید. سپس شما یا نماینده‌تان باید نسبت به ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی به پرنس ادوارد اقدام کنید. برای ساخت پروفایل نیاز به آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات هویتی از جمله مشخصات پاسپورت خواهید داشت. بعد از تایید حساب، باید پروسه تکمیل آن را شروع کنید. لازم به ذکر است هر متقاضی تنها می‌تواند یک پروفایل داشته باشد.

پروفایل شما به مدت 6 ماه فعال خواهد ماند تا یک دعوت کاری برای شما ارسال شود. در این زمان شما باید از صحت و سقم اطلاعات وارد شده در پروفایل اطمینان حاصل کنید. چنانچه شرایط شما پیش از دعوت تغییر کرد، می‌بایست پروفایل خود را به روز کنید. همچنین اگر شرایط شما پس از دعوت تغییر نمود، باید حتما آن را به اطلاع اداره مهاجرت پرنس ادوارد برسانید. این موضوع می‌تواند روند پرونده‌ی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چنانچه از شما برای شرکت در برنامه International Graduate دعوت شده باشد، یک اعلان دریافت خواهید کرد. این اعلان حاوی شماره پرونده و دستورالعمل‌های مربوط به ارسال آن می‌باشد. در این صورت باید شروع به ارسال فرم‌های مربوطه کنید. همزمان با شما کارفرما نیز باید فرم‌های مربوطه را تکمیل نماید.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما به کار در PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را قبول کرده و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

نحوه درخواست برای اقامت دانشجویان در پرنس ادوارد

هزینه برنامه فارغ التحصیلان پرنس ادوارد

لازم به ذکر است هیچ هزینه‌ای برای ساخت پروفایل ابراز علاقه مندی از متقاضیان دریافت نمی‌شود. با این حال اگر برای اخذ اقامت دائم PEI دعوتنامه دریافت کنید و به دنبال کاندید شدن باشید، می‌بایست هزینه شرکت در برنامه را بپردازید. برای این کار متقاضی باید مبلغ 300 دلار کانادایی را ارائه نماید. دقت کنید این هزینه غیرقابل استرداد است. طبق اعلام اداره مهاجرت پرنس ادوارد امکان پرداخت هزینه از طریق Mastercard، Visa Debit، Mastercard Debit و … وجود دارد. همچنین این هزینه همزمان با ارسال فرم‌ها از متقاضی دریافت می‌شود.

رسیدگی به پرونده اقامت دانشجویان در پرنس ادوارد پس از تحصیلات تنها با تراکنش‌های تایید شده پذیرفته می‌شود.

فرم‌های برنامه جذب دانشجویان بین المللی پرنس ادوارد

همانطور که گفته شد، پس از تحصیل در پرنس ادوارد (در صورت داشتن شرایط مناسب) می‌توان برای کار در این جزیره و اخذ اقامت دائم PEI اقدام نمود. برای این کار می‌بایست یک پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی ایجاد کنید. همچنین با دعوت از سوی کارفرما می‌تواند پیگیری‌های خود را آغاز نمایید. در این بین می‌بایست فرم‌های مربوطه را بارگذاری کنید.

  • فرم‌هایی که کارفرما باید پر کند: فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02)
  • فرم‌هایی که متقاضی باید پر کند: فرم نماینده برای نیروی کار (PEIW-03) (اختیاری)

فرم‌های برنامه جذب دانشجویان بین المللی پرنس ادوارد

آیا برنامه فارغ التحصیلان پرنس ادوارد نیاز به مشاور مهاجرت دارد؟

چنانچه به دنبال اقامت پرنس ادوارد ایسلند کانادا پس از پایان تحصیلات تکمیلی هستید، شاید برای شما این سوال مطرح شود که آیا من نیاز به مشاور مهاجرتی یا وکیل دارم؟ پاسخ این سوال منفی است. در واقع برای هر برنامه مهاجرتی نیاز به مشاور یا وکیل نخواهید داشت. انتخاب و استخدام یک وکیل یا مشاور مهاجرتی امری اختیاری است که می‌تواند شما را در این امر راهنمایی کند.

اگر به فکر جذب مشاور هستید، می‌بایست در وهله اول باید در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا ثبت نام کنید یا این که وکیل انتخابی شما طبق انجمن حقوقی استانی باید از شرایط مناسبی برخوردار باشد. البته نماینده شما باید قبل از هر کاری در اداره مهاجرت ثبت نام کند.

پس از نامزدی در International Graduate چه کار کنیم؟

پس از این که با درخواست شما برای برنامه فارغ التحصیلان پرنس ادوارد ایسلند موافقت شد، شما یک نامزد محسوب می‌شوید. در این صورت اولین کار این است که برای اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست اقامت دائم خود را ارسال کنید. به همراه این درخواست باید گواهی نامزدی خود را نیز ارسال نمایید. در این راستا اداره IRCC درخواست شما را بر اساس معیارهای مدنظر بررسی خواهد کرد. برای اطلاع از مدت زمان پردازش می‌توانید به وبسایت IRCC مراجعه کنید.

ناگفته نماند هرگونه تغییر در شرایط شما نظیر تغییر در وضعیت خانوادگی، کار، اطلاعات تماس و … باید سریعا به اطلاع اداره مهاجرت کانادا برسد. شما باید تا زمان دریافت اقامت دائم با یک کارفرما در ارتباط باشید و با وی همکاری نمایید. تنها فراموش نکنید هرگونه تغییر چه قبل از نامزدی و چه بعد از نامزدی باید سریعا در برنامه شما اعمال شود.

پس از نامزدی در International Graduate چه کار کنیم؟

سخن پایانی

برنامه فارغ التحصیلان پرنس ادوارد (International Graduate) یکی از برنامه‌های جریان نامزد استانی پرنس ادوارد (PEI PNP) است. طبق این برنامه دانشجویان بین المللی پس از اتمام تحصیل در پرنس ادوارد می‌توانند برای اقامت دائم این جزیره اقدام کنند. این مهم با هدف جذب نیروی کار در مشاغلی که با کمبود نیرو مواجه هستند، انجام می‌شود. ناگفته نماند برنامه مذکور کارفرما محور است، بنابراین جهت شرکت در آن نیاز به درخواست یک کارفرمای کانادایی مقیم PEI دارید. در این مطلب شرایط و نحوه اقامت جزیره شرقی کانادا از طریق پایان تحصیلات تکمیلی بررسی شد. اگر شما شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید همین امروز درخواست خود را برای کار در کانادا و مشخصا پرنس ادوارد ارسال کنید. پس قبل از هر چیز اطمینان حاصل کنید که از شرایط لازم برای شرکت در برنامه برخوردار باشید. سپس پیگیری‌های خود را آغاز کنید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه