ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

راهنمای جامع تحصیل در کانادا 2023

تحصیل در کانادا رویای بسیاری از افراد است. سالانه دانش آموزان و دانشجویان بی‌شماری از سراسر دنیا کشور خود را با هدف تحصیل در مراکز آموزشی کانادا ترک می‌کنند. اگر شما هم به دنبال راهی برای ادامه تحصیل در این کشور آمریکایی هستید، این راهنما برای‌تان مفید خواهد بود. در این راهنما به هر آن چه که برای تحصیل در مدارس یا دانشگاه‌های کانادایی نیاز دارید، خواهیم پرداخت.

راهنمای جامع تحصیل در کانادا 2023

برنامه خود برای تحصیل در کشور کانادا را مشخص کنید

در کانادا هر استان و منطقه سیستم آموزشی مستقل و جداگانه‌ای دارد. با توجه به استان و مقطع تحصیلی شرایط و مسیر شما کاملا متفاوت خواهد بود. بنابراین در گام نخست باید برنامه تحصیلی خود را به طور دقیق مشخص کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل دانشجویان بین المللی می‌توانید به سایت EduCanada مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاع دقیق از سیستم آموزشی هر منطقه کافی است به سایت cicic سری بزنید.

تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا

شرایط تحصیل در کانادا برای دانش آموزان ابتدایی و متوسطه فراهم است. مدارس این کشور به دو دسته ابتدایی و متوسطه طبقه بندی می‌شوند. سال‌های تحصیلی 1 تا 8 به مدارس ابتدایی شهرت دارند. این در حالی است که سال‌های تحصیلی 9 الی 12 به دوره متوسطه شناخته می‌شود. تمام مدارس کانادا قادر به ثبت نام دانش آموزان بین المللی هستند. البته قوانین خاصی برای کودکان خردسال جهت تحصیل در این کشور وجود دارد که باید بر اساس این قوانین درخواست خود را پیگیری کرد.

تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا

تحصیل در دانشگاه، کالج و موسسات آموزشی کانادا پس از متوسطه

پس از پایان دوره متوسطه، دانش آموزان وارد فاز جدیدی از آموزش می‌شوند. در این مقطع دانشکده‌ها، دانشگاه‌ها، موسسات فنی و حرفه‌ای و کالج های کانادا پذیرای محصلین هستند. بد نیست بدانید هر موسسه و دانشگاه قوانین خاص خود را برای تحصیل دانشجویان دارد. یکی از مهمترین قوانین برخورداری یا عدم برخورداری از مدرک زبان است. تحصیل در موسسات آموزشی کانادا به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی دنبال می‌شود که داشتن این مدرک برای برخی از موسسات آموزش عالی الزامی و برای برخی دیگر ضرورتی ندارد.

اگر به دنبال اطلاعات بیشتری پیرامون تحصیل در دانشگاه‌های کانادا هستید، به سایت universitystudy مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات جامع‌تر درباره کالج‌ها به سایت collegesinstitutes ، جهت ارزیابی سوابق تحصیلی به سایت cicic و البته برای تحصیل در آموزشگاه‌هایی که شغلی را آموزش می‌دهند می‌توانید از وبسایت nacc کمک بگیرید.

تحصیل به همراه آموزش زبان

آن دسته از دانش‌آموزان یا دانشجویانی که متقاضی تحصیل در کانادا هستند و از مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه برخوردار نمی‌باشند، باید در مراکزی آموزش یا تحصیلات تکمیلی را سپری کنند که از آموزشگاه زبان برخوردار است. در این صورت پیش از ورود به کورس اصلی، به دانش آموزان یا دانشجویان زبان (با توجه به زبان تحصیل در موسسه آموزشی) آموزش داده می‌شود.

تحصیل به زبان فرانسوی در کانادا

امکان تحصیل به زبان فرانسه، چه در مدارس کانادا چه در دانشگاه های کانادا وجود دارد. یکی از زبان‌های سیستم آموزشی کشور کانادا فرانسه است و بدیهی است موسسات آموزشی این کشور نیز به زبان فرانسه آموزش‌های خود را ارائه دهند. برای شروع می‌توانید در مراکزی ثبت نام کنید که دوره‌های آموزش زبان فرانسه حین تحصیل داشته باشند. در وبسایت acufc اطلاعات جامع‌تری پیرامون تحصیل به زبان فرانسه، انگلیسی یا هر دو وجود دارد که می‌تواند مفید باشد.

موسسات آموزشی منتخب جهت تحصیل در کانادا

هر استان از کانادا شامل تعدادی موسسه آموزشی منتخب می‌باشد که برای تحصیل دانش آموزان و دانشجویان در نظر گرفته شده است. در واقع ثبت نام در مدارس و اخذ پذیرش دانشگاه های کانادا تنها از این موسسات مجاز است. موسسات آموزشی منتخب در کانادا با عبارت DLI شناخته می‌شوند. چنانچه به دنبال ویزای تحصیلی هستید، نامه پذیرش شما باید از موسسات DLI باشد. در غیر این صورت درخواست شما رد خواهد شد.

تمام مدارس، چه در مقطع ابتدایی چه در مقطع متوسطه، در فهرست DLI کانادا قرار دارند. بنابراین هر مدرسه‌ای می‌تواند برای ثبت نام دانش آموزان مجاز باشد. اما برای تحصیل در دانشگاه، کالج و موسسات آموزش عالی این کشور محدودیت‌هایی وجود دارد. در سایت Canada می‌توانید لیستی از مراکز آموزش عالی که در فهرست DLI قرار دارند، مشاهده کنید.

پذیرش کالج، دانشگاه و کالج های کانادا

پس از انتخاب مدرسه، کالج یا دانشگاه مدنظر باید برای تحصیل در کانادا درخواست خود را به موسسه مربوطه ارسال کنید. هر موسسه آموزشی قوانین خاص و منحصر به فردی برای جذب محصلین در نظر گرفته است. بنابراین باید از قوانین مرکز آموزشی مدنظرتان مطلع شوید. البته فراموش نکنید که درخواست خود را به موقع ارسال نمایید:

  • برای تحصیل در مدارس ابتدایی یا متوسطه دست کم 6 ماه زودتر درخواست خود را ارسال کنید
  • برای تحصیل در کالج‌ها، دانشگاه‌ها و غیره دست کم 1 سال زودتر درخواست خود را ارسال کنید

توصیه می‌شود جهت اطلاع دقیق‌تر از شرایط هر موسسه با آن ارتباط برقرار کنید. در این صورت ضمن کسب اطلاعات جامع درباره قوانین می‌توانید از مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش و ثبت نام آن موسسه دریافت نمایید. این اطلاعات می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه اپلای
  • هزینه تحصیل
  • بیمه سلامت
  • اجاره و هزینه های زندگی در کانادا
  • آزمون‌های زبان

فرم درخواست ثبت نام در مدرسه یا دانشگاه را پر کنید و برای موسسه مدنظرتان ارسال کنید. همچنین دستورالعمل‌های آن‌ها را دنبال کنید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید. چنانچه مورد پذیرش دانشگاه های کانادا یا مدارس این کشور واقع شوید برای شما نامه پذیرش ارسال می‌شود. این نامه مجوز تحصیل در کشور و اخذ اقامت کانادا است.

پذیرش کالج، دانشگاه و کالج های کانادا

بیمه سلامت

یکی از مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا داشتن بیمه سلامت است. بد نیست بدانید دولت کانادا هزینه‌های پزشکی دانشجویان بین المللی را پرداخت نمی‌کند. برای پوشش هزینه‌های پزشکی نیاز به بیمه سلامت خواهید داشت. هزینه این بیمه با توجه به استان و منطقه زندگی متفاوت است. برای اطلاع دقیق‌تر از قیمت این بیمه در استان و منطقه مدنظر می‌توانید با موسسه مدنظرتان تماس بگیرید.

سخن پایانی

تحصیل در کانادا به 2 زبان انگلیسی و فرانسوی انجام می‌شود. در بسیاری از مدارس و موسسات آموزش عالی ضمن تحصیل آموزش زبان نیز ارائه می‌شود. بنابراین امکان تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور وجود دارد. همچنین برای تحصیل باید موسسه‌ای را انتخاب کنید که منتخب یا DLI باشد. اخذ پذیرش از سایر موسسات برای دریافت ویزای تحصیلی مورد قبول واقع نمی‌شود. البته قوانین تحصیل در هر استان و منطقه در کانادا متفاوت است. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌بایست ابتدا مرکز آموزشی مدنظرتان را انتخاب کنید و سپس با برقراری ارتباط اطلاعات خود را درباره شرایط تحصیل در کشور کانادا تکمیل نمایید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه