ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

راهنمای نگارش دعوتنامه کانادا

راهنمای نگارش دعوتنامه کانادا

گاها پیش می‌آید که صدور ویزای سفر به کانادا، مشروط به داشتن دعوتنامه کانادا می‌شود. یعنی اینکه ممکن است تنها به افرادی ویزای سفر به کانادا داده شود که از طرف یک شهروند کانادایی برای آنها دعوتنامه ارسال شده باشد. البته باید بدانید که دعوتنامه، تضمینی صد در صدی برای صدور ویزای کانادا نیست. متصدیان صدور ویزا، وضعیت شما را به طور کامل ارزیابی می‌کنند و در نهایت بر اساس این ارزیابیِ همه جانبه، تصمیم خواهند گرفت که آیا شما شرایط قانونی سفر به کانادا را دارید یا خیر. به هرحال، داشتن دعوتنامه کانادا می‌تواند بر پذیرش درخواست ویزای شما به این کشور، تاثیر داشته باشد. بنابراین توصیه می‌شود با این نوشته همراه بمانید تا به صورت خلاصه به نکات مهمی بپردازیم که در مورد  نگارش دعوتنامه کانادا، لازم است بدانید.

آنچه که فرستنده دعوتنامه کانادا باید بداند

شاید شما یک شهروند کانادایی هستید و به هر دلیلی می‌خواهید برای شخصی که قصد سفر به این کشور را دارد دعوتنامه کانادا بفرستید. خب باید بدانید که نوشتن دعوتنامه کانادا، برای شما در برابر قانون هیچگونه مسئولیتی در قبال شخص مسافر ایجاد نمی کند. منتها ضروری است که دعوتنامه را با حسن نیت و صداقت کامل بنویسید. شما باید حقیقت را بگویید و برای عمل کردن به وعده هایی که در نامه داده اید برنامه ریزی کرده باشید. دعوتنامه را باید خطاب به فردی بنویسید که قصد دارید وی را به کانادا دعوت کنید. آن فرد نیز بعد از دریافت دعوتنامه باید آن را با  هدف دریافت ویزای اقامت موقت از کشور کانادا به سفارت یا کنسولگری این کشور در محل زندگی خود ارسال کند.

اطلاعاتی که باید فرستنده در دعوتنامه کانادا در مورد گیرنده درج کند

شخص فرستنده باید در داخل دعوتنامه کانادا اطلاعات کاملی در مورد گیرنده بنویسید. از جمله اسم کامل، تاریخ تولد، آدرس و شماره تلفن شخص گیرنده و همچنین نحوه ارتباطی که با این شخص دارد. به علاوه باید هدف شخص گیرندۀ دعوتنامه از سفر به کانادا را مشخص کند  و بیان کند که آن فرد قصد دارد چه مدت در کانادا بماند. اینکه شخص مسافر در کجا می‌ماند و چگونه قادر به پرداخت هزینه های اقامت و سفر خود است نیز باید مشخص شود. در نهایت باید تاریخ دقیقی که فرد از کانادا خارج خواهد شد نیز  به صورت واضح در دعوتنامه نوشته شود.

نگارش دعوتنامه کانادا برای صدور ویزا

اطلاعاتی که فرستنده دعوتنامۀ کانادا باید در مورد خود درج کند

اگر فرستندۀ دعوتنامه کانادا هستید در داخل دعوتنامه باید اطلاعاتی در مورد خود نیز بنویسید. از جمله اسم کامل، تاریخ تولد، عنوان شغلی، آدرس و شماره تلفنی که در کانادا دارید. همچنین فتوکپی سندی که وضعیت اقامت شما را در کانادا ثابت می‌کند. مثلا اگر در کانادا به دنیا آمده‌اید باید گواهی تولد خود در کانادا را همراه با دعوتنامه ارسال کنید. اگر جزو شهروندانی هستید که به شما تابعیت کانادا داده شده است کپیِ کارت شهروندی کانادایی خود را ارسال خواهید کرد. همچنین اگر مقیم دائم کانادا هستید باید یک کپی از کارت PR یا گواهی فرود IMM 1000 خود ارسال کنید.

درج جزئیات خانوادگی نیز الزامی است مثلا نام و تاریخ تولد همسر و افراد تحت تکفل شما (مورد آخر برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اجباری است). همچنین تعداد کل افرادی که در خانواده شما زندگی می‌کنند. از جمله افرادی که از آنها حمایت مالی کرده‌اید و حمایت مالی آنها هنوز ادامه دارد (این مورد نیز برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ اجباری است).

دعوتنامه برای صدور سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ

برای صدور اینگونه ویزاها باید به عنوان فرستنده، همراه دعوتنامه کانادا یک تعهد کتبی و امضا شده نیز ارسال کنید. تعهدی مبنی بر حمایت مالی خود از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگتان در طول کل اقامت آنها در کانادا. همچنین باید مدرکی بفرستید که نشان دهد درآمد شما از حداقل درآمد مورد انتظار برای تامین مالی افرادی که برایشان دعوتنامه کانادا فرستاده اید بیشتر است.

ارسال دعوتنامه کانادا برای سوپر ویزای والدین و پدربزرگ و مادربزرگ

 کلام آخر

اطلاعات که در این نوشته در مورد دعوتنامه کانادا با شما درمیان گذاشتیم صرفا یک راهنما هستند و در پایان، این خود شما هستید که باید دعوت نامه را بنویسید. البته برخی از دفاتر ویزا ممکن است از یک سردفتر اسناد رسمی بخواهند که دعوتنامه شما را به شکلی محضری و رسمی تر بازنویسی کند.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه