ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

سرمایه گذاری پرنس ادوارد از طریق برنامه نامزد استانی (PEI PNP)

اگر به زندگی در پرنس ادوارد ایلند کانادا علاقه مند هستید و می‌خواهید کسب‌وکار خود را در این استان زیبا آغاز کنید، احتمال دارد واجد شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سرمایه گذاری پرنس ادوارد باشید. جریان مجوز کار (Work Permit) در دسته بندی تاثیر تجاری (BIC) به عنوان یکی از جریان‌های برنامه نامزد استانی پرنس ادوارد (PEI PNP) به همین منظور طراحی شده است. در واقع به واسطه این برنامه سرمایه گذاران خارجی می‌توانند برای راه اندازی کسب و کار خود در جزیره شرقی کانادا و اخذ اقامت دائم آن اقدام کنند. این جریان به اتباع خارجی کمک می‌کند کسب‌وکار خود را با مالکیت تجاری در زیباترین جزیره کانادا آغاز کرده و در نهایت مقیم کانادا گردند.

  • از تاریخ 18 آگوست 2022 تمام متقاضیانی که به دنبال شرکت در جریان مجوز کار (Work Permit) در دسته تاثیر تجاری (BIC) هستند، می‌بایست دارایی خالص خود را به تایید یکی از نمایندگان اداره مهاجرت استان برسانند. در بخش 4 از راهنمای دسته‌بندی تاثیر تجاری اطلاعات بیشتری در این زمینه وجود دارد.

سرمایه گذاری پرنس ادوارد از طریق برنامه نامزد استانی (PEI PNP)

چه افرادی واجد شرایط سرمایه گذاری پرنس ادوارد هستند؟

سرمایه گذاری و کار افرینی پرنس ادوارد رویای بسیاری از صاحبین کسب و کار است که علاقه زیادی به PEI دارند. اگرچه این استان از سرمایه گذاران حمایت می‌کند، اما لازمه شرکت در برنامه ورک پرمیت برخورداری از شرایط خاص می‌باشد. این شرایط را در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

  • بهره‌مندی از دارایی خالص بالغ بر 600 هزار دلار کانادایی که از طریق قانونی ثابت شود به نام فرد می‌باشد
  • داشتن حداقل تحصیلات متوسطه یا معادل آن
  • قرار داشتن در بازه سنی 21 تا 59 سال
  • برخورداری از مهارت‌های مدیریتی قابل انتقال، سابقه شغلی یا مالکیت تجاری (به طور کلی فرد باید استعداد بالایی در مدیریت کسب و کار داشته باشد)
  • داشتن سطح مناسب از مهارت‌های زبانی، دست کم سطح 4 CLB / NCLC پس از معادل‌سازی مدارک زبان
  • تصمیم جدی برای زندگی و کار در پرنس ادوارد
  • شرکت در مصاحبه با کارکنان اداره مهاجرت
  • پایبندی به قوانین و ضوابط توافقنامه امضا شده

افراد واجد شرایط سرمایه گذاری در پرنس ادوارد

نحوه درخواست برای سرمایه گذاری پرنس ادوارد

چنانچه از شرایط ذکر شده جهت اقامت کانادا از طریق پرنس ادوارد برخوردار هستید، ابتدا پیشنهاد می‌شود راهنمای درخواست تجاری را مطالعه نمایید. پس از مطالعه این راهنما شما یا نماینده قانونی‌تان می‌بایست یک پروفایل در سیستم ابراز علاقه به پرنس ادوارد ایلند کانادا ایجاد کنید. در زمان ساخت پروفایل در این سیستم از شما یک ایمیل معتبر و اطلاعات شناسایی موجود در پاسپورت درخواست می‌شود. همچنین پس از تایید حساب می‌توانید برای تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنید. فراموش نکنید هر متقاضی در طول هر زمان تنها می‌تواند یک پروفایل برای خود ایجاد نماید.

پس از ساخت پروفایل، حساب شما تا 6 ماه فعال باقی خواهد ماند. در این مدت که منتظر یک درخواست دعوت هستید، باید اطمینان حاصل کنید اطلاعات وارد شده در پروفایل دقیق و صحیح باشد. چنانچه تغییری در شرایط زندگی شما پیش از دریافت دعوت ایجاد شود، باید پروفایل خود را به روز رسانی کنید. اما اگر این تغییر پس از دریافت دعوت ایجاد شود، می‌بایست سریعا با اداره مهاجرت تماس بگیرید. چرا که هرگونه تغییر در شرایط می‌تواند پرونده شما را تحت تاثیر قرار دهد.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما به دسته بندی تاثیر تجاری (BIC) در PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را قبول کرده و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

چنانچه از متقاضی برای سرمایه گذاری پرنس ادوارد دعوت شود، یک اعلان برای وی ارسال خواهد شد. این اعلان شامل فایل‌ها و دستورالعمل‌های ارسال آن خواهد بود. پس از این که برای شرکت در برنامه دعوت شدید، می‌بایست فرم‌های مربوطه را تکمیل و ارسال کنید.

درخواست سرمایه گذاری پرنس ادوارد

خطر محروم شدن از برنامه‌های مهاجرتی کانادا

  • اطلاعات درج شده در پروفایل ابراز علاقه‌مندی باید معتبر و صحیح باشد. اداره مهاجرت این اطلاعات را با اطلاعات ارائه شده در زمان درخواست مقایسه می‌کند. وجود مغایرت، می‌تواند روی نتیجه درخواست شما تاثیر منفی بگذارد. دقت کنید که در صورت وجود مغایرت در پرونده ممکن است تا 2 سال از شرکت در برنامه‌های اداره مهاجرت کانادا محروم شوید.

همچنین پکیج کامل درخواست به همراه کلیه مدارک و هزینه درخواست 10 هزار دلاری برای کار افرینی پرنس ادوارد از 2 روش مختلف قابل ارائه است:

  • حضور فیزیکی در اداره مهاجرت (پرنس ادوارد، شارلوت تاون، خیابان استون، شماره 94، طبقه 2)
  • به کمک پیک یا پست

هزینه اقامت دائم با کار افرینی پرنس ادوارد

اگر خواهان سرمایه گذاری پرنس ادوارد باشید، شاید بخواهید بدانید چه هزینه‌هایی برای درخواست باید پرداخت کرد. لازم به ذکر است شما برای ایجاد پروفایل در سیستم ابراز علاقه‌مندی نیازی به پرداخت هزینه ندارید. اما اگر توسط PEI کاندید شوید، می‌بایست هزینه 10 هزار دلار کانادایی را به همراه درخواست ارسال کنید. طبق گفته اداره مهاجرت پرداخت این هزینه از روش‌های مختلف نظیر چک بانکی، حواله و … امکان پذیر است.

لازم به ذکر است اگر پرونده متقاضی پیش از مراجعه به اداره مهاجرت مردود شود، مبلغ 7500 دلار از 10000 دلار به فرد بازگردانده می‌شود. اما اگر پس از حضور وی در اداره با درخواست وی موافقت نشود و نامزدی وی پس گرفته شود، هیچگونه وجهی عودت داده نخواهد شد.

فرم‌هایی که جهت سرمایه گذاری در پرنس ادوارد باید پر کرد.

چنانچه موفق به دریافت دعوتنامه شده باشید، می‌بایست تمام فرم‌های زیر را تکمیل کرده و برای ثبت درخواست خود ارسال نمایید:

  • فرم درخواست (B-3)
  • موافقت با اعتبارسنجی اطلاعات (B-5)
  • انتشار اطلاعات (B-6)
  • سایر فرم‌های فدرال موجود در بسته درخواست فدرال جهت نامزدهای استانی

آیا برنامه Work Permit نیاز به مشاور مهاجرت دارد؟

پاسخ به این سوال منفی است. اگر می‌توانید به تنهایی فرم‌های درخواست را تکمیل کرده و آن‌ها را ارسال نمایید، نیازی به استخدام مشاور یا وکیل ندارید. اما اگر در سرمایه گذاری پرنس ادوارد از وکیل استفاده نکنید، باید تمامی ارتباطات به صورت مستقیم از جانب شما انجام شود. برای مثال فرآیند مصاحبه با اداره مهاجرت باید بدون مترجم و به صورت مستقیم طی شود.

اما اگر نیاز به یک مشاور داشته باشید، می‌بایست از وکلای جزیره استفاده کنید، وکلایی که توسط استان تایید شده باشند.

آیا برنامه Work Permit نیاز به مشاور مهاجرت دارد؟

پس از تایید شدن در برنامه چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

پس از قبول شدن برای کار افرینی پرنس ادوارد یک نامه از استان دریافت خواهید کرد به به منزله مجوز کار شما خواهد بود. در این صورت شما باید مجوز کار خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال نمایید. برای اطلاع از زمان پردازش اطلاعات توسط IRCC می‌توانید به وبسایت رسمی آن مراجعه کنید.

بلافاصله پس از تایید مجوز کار می‌توانید وارد PEI شده و کسب و کار خود را شروع کنید. اگر تمام شرایط و قوانین توافقنامه عملکرد را رعایت کرده باشید، گواهی نامزدی برای شما صادر خواهد شد. در این صورت شما باید درخواست اقامت دائم خود را به IRCC ارسال نمایید.

سخن پایانی

جریان مجوز کار (Work Permit) در دسته بندی تاثیر تجاری (BIC) یکی از بهترین مسیرها برای سرمایه گذاری پرنس ادوارد محسوب می‌شود. برنامه نامزد استانی پرنس ادوارد (PEI PNP) از جریان‌های مختلفی تشکیل شده است که برای سرمایه گذاران و کارآفرینان جریان Work Permit جذابیت خاصی دارد. البته برای اقدام از طریق این جریان باید شرایط خاصی داشته باشد. برای مثال دارایی خالص شما باید بالغ بر 600 هزار دلار کانادایی باشد. سایر شرایط و ویژگی‌های این برنامه به طور کامل در مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه