ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

همه چیز درباره سند ویزای بازدید کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که هدف مهاجرت بسیاری از افراد در سراسر دنیا محسوب می‌شود. اگر قصد بازدید از کانادا را دارید باید ابتدا برای اخذ ویزای این کشور اقدام کنید. تنها در این صورت است که اجازه ورود به این کشور را خواهید داشت. برای این کار باید به سفارت کانادا مراجعه کرده و مدارک ویزای بازدید کانادا را ارائه دهید. اگر این سوال در ذهن شما ایجاد شده است که مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای بازدید از کانادا چیست و اعتبار آن چگونه است، بهتر است با ادامه مطلب همراه باشید.

سند ویزای بازدید کانادا چیست؟

سند ویزای بازدید کانادا که در واقع یک ویزای اقامت موقت محسوب می‌شود، یک سند رسمی است که در پاسپورت شما چسبانده می‌شود. این سند نشان دهنده این امر است که شما شرایط لازم برای ورود به کشور کانادا را دارید. باید بدانید که اکثر مسافران برای سفر به کانادا به ویزای بازدید کننده نیاز دارند. همچنین اگر در حال عبور از فرودگاه کانادا در مسیر رسیدن به مقصد نهایی خود در کشور دیگری هستید، ممکن است به این ویزا نیاز داشته باشید.

انواع ویزای بازدید کانادا

همان‌طور که می‌دانید یکی از معروف‌ترین ویزاهای کانادا که متقاضیان زیادی نیز دارد، ویزای بازدید از این کشور است. این سند به افراد اجازه می‌دهد تا در مدت زمان مشخص و محدود، به این کشور سفر کرده و اهداف مختلف خود را دنبال کنند. اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این نوع ویزا با توجه به هدف شما از مسافرت به کانادا متفاوت شده و به دو نوع کلی تقسیم می‌شود.

ویزای بازدید کوتاه مدت کانادا

اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاه‌تری به کانادا سفر کرده و در این کشور اقامت داشته باشید، بهتر است ویزای بازدید کوتاه مدت را انتخاب کنید. این سند به شما اجازه اقامت در خاک این کشور را به مدت 90 روز می‌دهد. اما توجه به این نکته نیز مهم است که حداکثر اعتبار این سند، 90 روز است و ممکن است سفارت کانادا ویزایی با اعتبار کمتر برای شما صادر کند. این انتخاب به تشخیص و انتخاب سفارت بستگی زیادی دارد.

ویزای بازدید بلند مدت یا مولتی کانادا

این ویزا برای آن دسته از افرادی که قصد دارند به مدت چند سال به کشور کانادا رفت و آمد داشته باشند، مناسب است. چراکه با این سند می‌توان تا پنج سال به این کشور رفت و آمد کرد. همچنین در هر بار سفر خود اجازه اقامت به مدت 6 ماه را خواهید داشت. پس از گذشت این مدت زمان، باید خاک کشور کانادا را ترک کرده و مجدد به آن سفر کنید. در سال‌های اخیر فقط ویزای بلند مدت بازدید از کانادا توسط سفارت این کشور صادر شده و در اختیار افراد قرار می‌گیرد.

با سند ویزای بازدید کانادا چقدر می‌توان در این کشور اقامت داشت؟

یکی از مهم‌ترین دغدغه و سوال اکثر بازدیدکنندگان این است که با ویزای بازدید کانادا چقدر می‌توان در این کشور اقامت داشت. در پاسخ به این سوال باید گفت که شما می‌توانید با این سند تا 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. به این شکل که در بندر ورودی، افسر خدمات مرزی ممکن است به شما اجازه اقامت کمتر یا بیشتر از 6 ماه را بدهد. در این شرایط، تاریخ مورد نیاز برای خروج از کانادا را در پاسپورت شما می‌نویسند. آنها همچنین ممکن است سندی به نام سابقه بازدیدکننده به شما بدهند که تاریخ مورد نیاز برای خروج را نشان می‌دهد. اگر در پاسپورت خود مهری ندارید، می‌توانید از روز ورود به کانادا یا تا زمان انقضای پاسپورت خود به مدت 6 ماه اقامت داشته باشید. اگر به مهر نیاز دارید، می‌توانید از یک افسر خدمات مرزی درخواست کنید که این کار را برای شما انجام دهد. برای پیگیری این موضوع زمانی که به فرودگاهی رسیدید که از کیوسک‌های بازرسی اولیه استفاده می‌کند، پس از پایان کار در کیوسک، از افسر مرزی در این باره بپرسید.

آیا به ویزای بازدید کانادا نیاز دارید؟

یکی از سوالاتی که باید قبل از درخواست ویزا کانادا به طور واضح و صحیح به آن پاسخ دهید این است که آیا به ویزای بازدید کننده نیاز دارید یا خیر. در صورتی که به ویزای بازدیدکننده یا مجوز سفر الکترونیکی نیاز دارید، باید بدانید که چه مدارکی برای دریافت آن، ارائه دهید. همچنین توجه داشته باشید که مدرک ورودی مورد نیاز شما به موارد مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع سند و ویزایی که قصد سفر با آن را دارید.
  • کشوری که سند سفر شما را صادر کرده است.
  • از کدام ملیت هستید.
  • روش سفر شما به کشور کانادا چگونه است.

ویزای بازدید کانادا برای افرادی که تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته اند.

شرایط خاصی برای آن دسته از افرادی که تحت تاثیر حمله روسیه به اوکراین قرار گرفته است وجود دارد که می‌توان برای اقامت موقت در این کشور از آن استفاده کرد. در این شرایط و در صورت تمایل می‌توانید برای مجوز کانادا-اوکراین برای سفر اضطراری (CUAET) برای آمدن موقت به کانادا درخواست دهید:

  • یک تبعه اوکراینی هستید.
  • یکی از اعضای خانواده یک تبعه اوکراینی هستید.

سخن پایانی

کانادا یکی از معروف‌ترین و پرطرفدارترین کشورها است که افراد زیادی در سراسر دنیا به آن سفر و همچنین مهاجرت می‌کنند. نکته قابل توجه این است که برای کسب اجازه ورود به این کشور باید ویزا داشته باشید. در این میان ویزای بازدید کانادا این امکان را برای رفت و آمد موقت به این کشور را به متقاضیان می‌دهد. این سند باید از سفارت آمریکا و با ارائه مدارک لازم دریافت شود. با توجه به تقاضای زیاد بازدید کنندگان برای سفر به کانادا، در این مطلب به بررسی سند ویزای بازدید از کانادا پرداختیم.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه