ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

آشنایی با شرایط اکسپرس اینتری انتاریو (Human Capital)

آشنایی با شرایط اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)

برنامه اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)یکی از زیرمجموعه های برنامه اکسپرس جهت ورود به استان انتاریو در کانادا است. این برنامه برای جذب نیرو های متخصص با قصد اقامت دائم در این استان طراحی شده است. این برنامه به دنبال جذب مهاجرین با سرمایه انسانی بالا می باشد که در کانادا یا خارج از آن زندگی می‌ کنند.

برنامه مهاجرت پی ان پی انتاریو بر اساس الزامات دولت فدرال، سیستم طبقه ‌بندی ملی مشاغل (NOC) 2021 را ارائه کرده است. هرگونه اسناد یا ثبت جدیدی که به OINP ارسال می ‌شود، باید با سیستم جدید NOC 2021 فدرال همخوانی داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره NOC 2021 فدرال، می ‌توانید به صفحات مربوط به آمار و سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا مراجعه کنید.

نگاهی اجمالی به اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)

اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)یک برنامه ی مهاجرتی می باشد که تحت برنامه نامزد مهاجر انتاریو (OINP) است. این برنامه به کارگران خارجی با تجربه کاری زیاد و تسلط کافی به زبان فرصت می ‌دهد تا برای زندگی و کار دائمی در انتاریو درخواست دهند.

برای شرکت در اکسپرس اینتری تورنتو، شما باید یک نمایه معتبر در سیستم اکسپرس اینتری مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) داشته باشید و قبل از اینکه توسط دولت انتاریو به عنوان یک گزینه جهت اقامت دائم نامزد شوید، باید یک اعلان از انتاریو دریافت کنید.

مرحله بعدی درخواست شما از طریق IRCC به دولت فدرال می باشد. پس از ارسال درخواست پی ان پی انتاریو، آن ها تصمیم خواهند گرفت که کدام افراد می تواند اقامت دائم را دریافت کنند.

اطلاعات جامع از اکسپرس اینتری انتاریو

مراحل درخواست پی ان پی انتاریو

برای اقامت اکسپرس اینتری انتاریو از طریق نیروی انسانی، باید تمام شرایط زیر را داشته باشید. لطفا مراحل درخواست اکسپرس اینتری انتاریو (Human Capital)را مطالعه کنید. برای این نوع درخواست نیازی به پیشنهاد کار ندارید.

الزامات جریان اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)

سابقه کار از مهمترین الزامات جریان اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)می باشد. ابتدا باید یکی از سه برنامه فدرال (برنامه نیرو های متخصص فدرال، کلاس نیروی با تجربه کار کانادایی، برنامه مهاجرتی نیرو های ماهر و متخصص فدرال) را انتخاب کنید. جهت شرکت در برنامه نیرو های متخصص فدرال، شما باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

یکی از روش های مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری انتاریو (Human Capital) شرکت در برنامه نیرو های ماهر فدرال حداقل باید یک سال سابقه کار مرتبط می باشد، البته با توجه به برنامه ‌ای که برای ارزیابی پروفایل خود انتخاب کرده ‌اید، الزامات ممکن است متفاوت باشد. برای مثال، در صورتی که از طریق برنامه نیروی با تجربه و ماهر فدرال (FSWP) ارزیابی شوید، باید حداقل 1 سال سابقه کار متوالی تمام وقت یا معادل آن سابقه کار پاره وقت در طی پنج سال گذشته را داشته باشید. سابقه کار شما باید در همان طبقه بندی NOC باشد که در پروفایل خود اعلام کرده‌اید. در صورتی که بدون وقفه در یک دوره یک ساله خود اشتغال بوده اید، برای ارائه مدارک لازم باید ثابت کنید که مالک بیزینس خود بوده و درآمد کافی داشته‌ اید.

برای شرکت در اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)در صورتی که پروفایل شما از طریق برنامه کلاس کار کانادایی بررسی می‌ شود، برای ورود به این برنامه باید مجموعا یک سال سابقه کار تمام وقت یا معادل آن پاره وقت در سه سال اخیر را داشته باشید و تنها بخشی از سابقه کار شما باید با شغل اعلامی در پروفایل شما، در یک طبقه بندی NOC قرار داشته باشد. به علاوه، در این دوره اگر خود اشتغال بوده اید، سابقه کاری برای شما محسوب نمی ‌شود. همچنین جهت ورود به این برنامه نیازی به ارائه مدارک مرتبط با خود اشتغالی ندارید.

در برنامه ‌های مهاجرتی کانادا و اقامت اکسپرس اینتری انتاریو از طریق نیروی انسانی، تجربه کاری برای ورود به برنامه ‌های مختلف، به شرایط خاصی بستگی دارد. به طور کلی، برای ورود به برنامه اکسپرس اینتری انتاریو (Human Capital) تجربه کاری باید به مدت حداقل یک سال به دست آمده باشد و حداقل 1560 ساعت کار با حقوق در یک سال را شامل شود. تجربه کار تمام وقت به معنای کار در شغلی با حداقل 30 ساعت کار با حقوق در هفته و تجربه کار پاره وقت به معنای کار کردن در یک شغل به مدت حداقل 15 ساعت فعالیت در هفته به مدت دو سال یا در بیش از یک شغل برای حداقل 30 ساعت در هفته به مدت یک سال محسوب می‌ شود.

الزامات اکسپرس اینتری انتاریو

تحصیلات لازم جهت شرکت در اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)

جهت شرکت در اکسپرس اینتری انتاریو (Human Capital)شما باید مدرک تحصیلی معتبر داشته باشید. سپس باید یک گزارش ارزیابی مدرک تحصیلی از یکی از سازمان‌ هایی که توسط IRCC مشخص شده ‌اند دریافت کنید. این گزارش باید نشان دهد که تحصیلات شما معادل مدرک کانادایی است. سازمان‌هایی که توسط IRCC تعیین شده‌اند عبارتند از:

مرکز آموزش تطبیقی – دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو

سرویس ارزیابی گواهینامه اعتباری کانادا

سرویس ارزیابی گواهینامه اعتباری

خدمات ارزیابی صلاحیت های بین المللی

شورای پزشکی کانادا (هیئت حرفه ای پزشکان)

هیئت بررسی داروسازی کانادا (هیئت حرفه ای داروسازان)

خدمات آموزشی جهانی

لازم به ذکر است که جهت به اشتراک گذاشتن نتایج ارزیابی شما با سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) لازم به اجازه شما می باشد تا سازمان بتواند نتایج را با برنامه نامزد مهاجر انتاریو به اشتراک بگذارد. برای این منظور، باید درخواست خود را به سازمان ارسال کنید تا امکان به اشتراک گذاشتن نتایج برای برنامه نامزد مهاجر انتاریو وجود داشته باشد. لطفا اگر سوال خاصی در مورد فرآیند دریافت یک ارزیابی اعتبار آموزشی یا نحوه مجوز دادن و به اشتراک گذاشتن نتایج ECA خود با ما دارید، به طور مستقیم با سازمان ECA تماس بگیرید. جهت مشاهده نتایج ECA موارد زیر را رعایت کنید.

از قسمت خدمات آموزش تطبیقی، فرم درخواست آنلاین را ارسال کنید.

از شورای پزشکی کانادا، گزارش خود را درخواست کنید. پس از در دسترس قرار گرفتن گزارش، با وارد شدن به حساب Physiciansapply.ca خود، درخواست انتقال فایل کنید، سپس روی گزینه «درخواست سایر خدمات» در پنل سمت چپ کلیک کنید و مراحل گفته شده را انجام دهید. لطفا ontarionominee@ontario.ca را به عنوان آدرس ایمیل دقیق شخص ثالث وارد کنید. از قسمت خدمات آموزش جهانی، یک کپی از گزارش ارزیابی اعتبار تحصیلی خود را به صورت آنلاین سفارش دهید و گزینه “برنامه نامزد مهاجر انتاریو” را جهت دریافت گزارش انتخاب کنید.

مهارت زبان جهت مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری تورنتو

معیار مهارت زبان از مهمترین شرایط جهت اقامت در کانادا می باشد. جهت مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)برای زبان انگلیسی باید حداقل در سطح CLB 6 به تمامی مهارت ‌ها (درک، خواندن، نوشتن و صحبت) و برای زبان فرانسه باید در سطح CLB 7 در تمامی مهارت ‌ها مسلط باشید. برای اثبات مهارت‌ های زبان، می ‌توانید جهت دریافت مدارک معتبر زبان آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) و مدرک زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) اقدام کنید. همچنین برای مدرک زبان فرانسه می توانید از مدارک TEF و TCF استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که نیازمندی ‌ها و معیارهای زبان ممکن است در آینده تغییر کنند. بنابراین، بهتر است قبل از مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری تورنتو یا پی ان پی انتاریو، از منابع رسمی مربوط به وبسایت IRCC جهت دریافت اطلاعات به‌روزرسانی شده استفاده کنید. بهتر است در رابطه با آزمون های زبان انگلیسی و فرانسه بیشتر مطالعه کنید.

مهاجرت به تورنتو

توافق نامه مالی

از دیگر شرایط اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)توافق نامه مالی است. یعنی جهت اقامت در کانادا باید پول کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده(همسر و فرزندان زیر 22 سال) تحت تکفل خود داشته باشید. درباره مقدار پولی که باید در دسترس داشته باشید، بهتر است اطلاعات دقیق را از منابع رسمی مانند وبسایت IRCC دریافت کنید. ممکن است نیاز های مالی بر اساس تعداد افراد خانواده و شرایط شما متغیر باشد.

هنگام اقامت در کانادا از طریق اکسپرس اینتری انتاریو (Human Capital) باید دارای منابع مالی کافی برای تامین نیازهای خود و اعضای خانواده تحت تکفل خود باشید. این شامل همسر، شریک زندگی مشترک و فرزندان زیر 22 سال، شامل فرزندان آنها نیز می‌شود. برای اینکه ثابت کنید توانایی تامین مخارج خود و خانواده خود را دارید، می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید.

  1. نشان دادن موجودی ‌حساب بانکی یا سرمایه‌گذاری: شما می ‌توانید با ارائه صورت‌ حساب ‌های بانکی که موجودی شما را نشان می ‌دهند یا ارائه سندی از سرمایه‌ گذاری ‌هایی مانند سپرده‌ های کوتاه مدت، سپرده ‌های مدت ‌دار ثابت، صندوق ‌های متقابل و غیره، عدم نیاز مالی خود را تایید کنید.
  2. درآمد از طریق اشتغال مداوم در انتاریو جهت اقامت اکسپرس اینتری انتاریو از طریق نیروی انسانی: شما می‌توانید با ارائه اطلاعات درباره درآمد سالانه از شغلی که در انتاریو خواهید داشت، تایید کنید که مشکل مالی نخواهید داشت.
  3. پیشنهاد شغلی در انتاریو: در صورتی که یک پیشنهاد شغلی در انتاریو دارید، می ‌توانید با ارائه آن به عنوان منبع درآمد، عدم نیاز مالی خود را تایید کنید.

قصد اقامت در انتاریو از طریق پی ان پی انتاریو

پس از اخذ اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)باید از طریق یکی از موارد زیر ثابت کنید که قصد زندگی در انتاریو را به صورت دائم دارید.

  1. سابقه کار یا اشتغال در انتاریو: اگر قبلا در انتاریو کار کرده ‌اید یا در حال حاضر در آن شهر مشغول به کار هستید.
  2. دریافت پیشنهاد شغلی یا درخواست / مصاحبه شغل: در صورتی که پیشنهاد شغلی در انتاریو دریافت کرده یا در انتظار مصاحبه برای شغل در این منطقه می باشید.
  3. مطالعه: اگر در حال حاضر در حال تحصیل در انتاریو هستید یا قصد دارید در آینده در این شهر تحصیل کنید.
  4. داوطلبانه: اگر در فعالیت‌ های داوطلبانه در انتاریو شرکت کرده ‌اید.
  5. اجاره یا مالکیت املاک: اگر در انتاریو خانه اجاره کرده اید یا ملکی را در این منطقه خریده اید.
  6. بازدید: در صورتی که به طور مکرر از انتاریو بازدید کرده‌ اید و ارتباطات قوی و مثبتی با این شهر دارید.
  7. شبکه‌ ها و ارتباطات حرفه ‌ای، روابط خانوادگی از دیگر مواردی است که می توانند نشان دهنده زندگی دائم شما در انتاریو باشند.

اقامت دائم در کانادا

وضعیت حقوقی در کانادا

اگر شما از داخل کانادا متقاضی اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)هستید، باید در زمان درخواست، وضعیت حقوقی مشخصی داشته باشید و باید تا زمان اعلام نتایج آن وضعیت را حفظ کنید. این وضعیت حقوقی می ‌تواند سابقه بازدید کننده، مجوز تحصیل یا مجوز کار شما در کانادا باشد. شما باید همواره از وضعیت قانونی خود در کانادا آگاه باشید و تمام مقررات مهاجرتی را رعایت کنید تا بتوانید درخواست خود را به طور معتبر از داخل کانادا ارسال کنید.

برنامه نیرو های متخصص فدرال

از دیگر الزامات اکسپرس اینتری انتاریو  (Human Capital)می توان به کسب نمره مناسب در مقابل نیرو های متخصص فدرال اشاره کرد. اگر قصد دارید در مقابل برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP) ارزیابی شوید، باید حداقل 67 امتیاز در شش فاکتور انتخاب (تحصیلات، مهارت های زبانی، تجربه کاری، سن، اشتغال به طور مرتب در کانادا و سازگاری) را کسب کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه