ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

شرایط تحصیل کودکان در کانادا

کانادا با داشتن دستاورد های بسیار زیادی در حوزه آموزش و تحصیل، به عنوان سومین کشور برتر جهان در زمینه کیفیت آموزش شناخته می ‌شود. تحصیل کودکان در کانادا در سنین پایین، یکی از بهترین راه‌ ها برای مهیا کردن شرایط، جهت ورود آن ها به مقاطع دانشگاهی می باشد. کودکان غیر شهروند کانادا یا کسانی که اقامت کانادا ندارند، باید پس از دریافت ویزا و مجوز تحصیل، وارد کانادا شده و در مدارس کانادایی ثبت نام کنند. این فرآیند آن‌ ها را قادر می ‌سازد تا از فرصت ‌های بیشماری که سیستم آموزشی کانادا ارائه می ‌دهد، بهره ببرند.

تحصیل کودکان در کانادا، به عنوان یک سرمایه‌ گذاری ایمن و مطمئن، آینده فرزندان شما را تضمین می ‌کند. امکان ورود به دانشگاه‌ های دولتی پس از تحصیل در دبیرستان و کالج ‌های کانادا، بهترین و اصلی ‌ترین مزیت دریافت ویزای دانش‌آموزی کانادا است. جهت آشنایی بیشتر با نحوه تحصیل کودکان در کانادا تا پایان این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب به موارد زیر خواهیم پرداخت.

تعریف سن قانونی در کانادا

مراقبت از کودک خردسال در کانادا

آیا فرزند شما به مجوز تحصیل کودکان در کانادا نیاز دارد یا خیر؟

درخواست مجوز تحصیل کودکان در کانادا

شرایط ویزای تحصیلی جهت تحصیل کودکان در کانادا

تمدید ویزای تحصیلی افراد زیر 18 سال جهت تحصیل کودکان در کانادا

تعریف سن قانونی در کانادا

سن قانونی و تعریف سن بلوغ، در استان های کانادا متفاوت می باشد. این سن مشخصه ‌ای است که تعیین می‌ کند فرد مورد نظر زیر سن قانونی است. به عنوان مثال، در مناطقی مانند آلبرتا، منیتوبا، اونتاریو، پرینس ادوارد آیلند، کبک و ساسکاچوان، سن قانونی برابر با ۱۸ سال است. در حالی که در مناطقی مانند بریتیش کلمبیا، نیو برونزویک، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت و یوکان، سن بلوغ ۱۹ سال در نظر گرفته

می ‌شود.

آیا فرزند شما به مجوز تحصیل کودکان در کانادا نیاز دارد یا خیر؟

در جدول زیر انواع شرایط موجود به همراه وضعیت متقاضی و نیاز یا عدم نیاز به تحصیل کودکان در کانادا را شرح داده ایم.

 

نیاز به مجوز تحصیل مدارک مورد نیاز شرایط کودک
ندارد گذرنامه، کارت شهروندی یا شناسنامه شهروند کانادا باشد
ندارد سابقه فرود (IMM 1000)، تایید اقامت دائم (IMM 5292) یا کارت اقامت دائم یک مقیم دائم
 

ندارد

گذرنامه کودک یا فرزند ذکر شده در گذرنامه والدین، شناسنامه فرزند یا کارت اقامت دائم یک تبعه خارجی همراه با پدر و مادری که شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا هستند
دارد مهر روی پاسپورت کودک یا روی پاسپورت والدین که در آن شخص به عنوان فرزند معرفی شده باشد. یک تبعه خارجی همراه یکی از والدین در کلاس به عنوان یک بازدید کننده
ندارد پاسپورت کودک ممکن است سابقه بازدید داشته باشد. توصیه می شود که کودک مجوز تحصیل بگیرد، حتی زمانی که نیازی به آن نیست. تنها
خیر گذرنامه فرزند درج شده در پاسپورت والدین. کودک ممکن است سابقه بازدید داشته باشد. اگر والدین دارای مجوز تحصیل یا کار هستند، توصیه به اخذ مجوز تحصیل، حتی زمانی که به آن نیاز نیست، می شود. با پدر یا مادری که اقامت موقت دارند و دارای مجوز تحصیل یا کار هستند یا

اگر هیچ کدام از والدین در کانادا نباشند

خیر تعیین صلاحیت نامه از   .IRCC

پاسپورت فرزند ذکر شده در گذرنامه والدین یا هر مدرک مسافرتی یا هویتی موجود.

ممکن است یک سند IRCC منقضی شده نیز وجود داشته باشد.

متقاضی پناهندگی که پدر یا مادرش پناهنده یا درخواست دهنده پناهندگی می باشند.
خیر گذرنامه کودک یا فرزند ذکر شده در گذرنامه والدین یا هر مدرک مسافرتی یا هویتی موجود. ممکن است یک سند IRCC منقضی شده نیز داشته باشد. فاقد وضعیت در کانادا

مراقبت از کودک خردسال در کانادا

جهت تحصیل کودکان در کانادا، ایرانیان باید به عنوان والدین یا قیم قانونی کودک، توانایی ارائه مراقبت و حمایت لازم برای کودک خردسال خود را در طول اقامت در کانادا اثبات کنند. در صورتی که سن کودک زیر 17 سال است، مهاجرت آن به کانادا باید به همراه والدین یا قیم قانونی خود صورت گیرد یا یک متولی در کانادا داشته باشد.

متولی کودک، یک فرد بالغ است که شهروند کانادا یا مقیم دائم می ‌باشد و می ‌تواند از کودک خردسال مراقبت و حمایت کند. در مورد افرادی که سن آن ها 17 سال یا بالاتر می باشد، داشتن متولی اختیاری است.

برای تعیین متولی کودک در مورد مهاجرت تحصیلی زیر 18 سال به کانادا، باید فرم های مربوط به درخواست سرپرستی و صدور مجوز تحصیل کودکان در کانادا را به سازمان مهاجرت در کانادا ارسال کنید.

فرم درخواست سرپرستی، شامل 2 صفحه مشابه به هم می شود، اما صفحه اول باید توسط متولی امضا شده و توسط وکیل یا دفتر اسناد رسمی در کانادا، ثبت محضر شود. همچنین صفحه دوم باید توسط والدین یا قیم قانونی کودک زیر 18 سال امضا شده و در کشور خود کودک، ثبت محضر گردد.

تحصیل کودکان خردسال در کانادا

درخواست مجوز تحصیل کودکان در کانادا

به طور کلی، اگر جهت تحصیل کودکان در کانادا، قصد مهاجرت دارید و می خواهید برای ویزای تحصیلی کودک زیر 18 سال خود (حتی در سطح مدرسه ابتدایی یا متوسطه) درخواست دهید، باید نامه پذیرش از موسسه آموزشی در کانادا که تصمیم دارید کودک شما در آنجا تحصیل کند را ارائه دهید. (نسخه فیزیکی یا الکترونیکی نامه فرقی ندارد).

معمولا برای برنامه‌ های تحصیلی با مدت زمان 6 ماه یا کمتر، ویزای تحصیلی لازم نیست، اما باز هم ممکن است قبل از ورود به کانادا، ملزم شوید مدارک مربوطه را ارائه دهید، اما اگر قصد مهاجرت تحصیلی برای کودک زیر 18 به مدت بیشتر از 6 ماه را داشته باشید (که معمولاً اینطور است)، حتما باید قبل از ورود به کانادا برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید.

تضمین آینده ای روشن با تحصیل کودکان در کانادا

شرایط ویزای تحصیلی جهت تحصیل کودکان در کانادا

به طور کلی، افرادی که سن آن ها کمتر از سن قانونی می باشد و ساکن کانادا هستند، نیاز به ویزای تحصیلی دارند. در برخی استان ‌ها و مناطق، ممکن است برای دریافت خدمات اجتماعی، نیاز به این ویزا وجود داشته باشد.

بهتر است بدانید که تحت شرایط زیر، می توانید جهت تحصیل کودکان در کانادا اقدام کنید.

  1. اگر قصد رفتن به پیش ‌دبستانی، مهدکودک، مدرسه ابتدایی یا متوسطه را داشته و والدین آن ها شهروند کانادا یا مقیم دائم کانادا هستند.
  2. در صورتی که والدین آنها پناهنده یا مدعی پناهندگی هستند.
  3. پدر و مادر آن ها برای یک مدت یا برنامه مطالعاتی ۶ ماهه یا کمتر به کانادا آمده باشند.
  4. اگر برای برنامه تحصیلی ۶ ماهه یا کمتر قصد داشته باشند.
  5. دارا بودن پدر یا مادر (بیولوژیک یا فرزند خوانده) که مجاز به کار یا تحصیل در کانادا باشد، از جمله ساکنان موقت.
  6. داشتن ویزای کار یکی از شرایط تحصیل کودکان در کانادا می تواند باشد.
  7. داشتن ویزای تحصیلی.
  8. بازدیدکننده تجاری و سایر افراد مجاز به کار بدون ویزای کاری.

ویزای تحصیلی کانادا برای دانش ‌آموزان مقطع ابتدایی به مدت ۱ سال صادر می ‌شود و قابل تمدید می باشد. همچنین برای دانش‌آموزانی که در دبیرستان ثبت نام می ‌کنند (کلاس‌ های ۹ تا ۱۲ در تمام استان ‌ها و مناطق به جز کبک و کلاس ‌های ۹ تا ۱۱ در کبک)، امکان دریافت ویزای تحصیلی برای تمام طول دوره مورد نظر خود در یک مدرسه متوسطه در کانادا وجود دارد.

تحصیل کودکان در کانادا

تمدید ویزای تحصیلی افراد زیر 18 سال جهت تحصیل کودکان در کانادا

جهت تمدید ویزای تحصیل کودکان در کانادا، افراد خردسال نیاز به فرم پذیرش دارند. مدت ویزای تحصیل کودکان بر اساس فرم پذیرش مشخص می گردد.

همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که حداقل 90 روز قبل از انقضای ویزای فعلی به درخواست تمدید ویزای جدید بپردازید. تاریخ انقضای ویزای فعلی خود را می ‌توانید در ویزای تحصیلی مشاهده کنید.

کودکان زیر سن قانونی در طول اقامت خود در کانادا باید وضعیت معتبر خود را حفظ کنند. یعنی از مجوز تحصیلی معتبری برخوردار باشند. در صورتی که فرزند خردسال شما بدون مجوز تحصیلی اجازه تحصیل در کانادا را داشته باشد، نیازمند ویزای بازدید کننده معتبر یا مجوز الکترونیکی سفر (eTA) خواهد بود.

در صورتی که شما قبل از انقضای ویزای تحصیلی، برای تمدید آن اقدام نکنید، وضعیت تحصیلی خود را از دست خواهید داد و تنها 3 ماه فرصت دارید تا برای بازگرداندن آن اقدام کنید و تصمیم نهایی را درباره ادامه تحصیل بگیرید.

مهاجرت به کانادا جهت تحصیل کودکان

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه