ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

آشنایی با طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان

در این مقاله قصد داریم تا شرایط مهاجرت اسکیلد ورکر ساسکاچوان را برای کارگران کم‌تجربه و کم‌مهارت در مشاغل پرتقاضا بیان کنیم. برای واجد شرایط شدن در این طرح باید پیشنهاد کاری در ساسکاچوان دریافت کرده باشید یا اینکه معیارهای مشاغل مورد نیاز ساسکاچوان را رعایت کنید.

توجه. افراد دارای مجوز کار موقت که تمایل به دریافت اقامت دائم از طریق اسکیلد ورکر ساسکاچوان را دارند، باید در آن استان اقامت داشته باشند.

اسکیلد ورکر ساسکاچوان

معیارهای شرکت در برنامه اسکیلد ورکر ساسکاچوان

  • متقاضیان طرح اقامت دائم از طریق اسکیلد ورکر ساسکاچوان، باید در سه سال گذشته حداقل یک سال سابقه کار تمام‌وقت داشته باشند. این سابقه کار می‌تواند در شغل موردنظر و یا مشاغل مرتبط باشد. راهکار دیگر این است که شش ماه، معادل ۷۸۰ ساعت تجربه کاری تمام‌وقت را در کار با کارفرمایی که نامه جاب آفر را برایتان ارسال کرده، داشته باشید‌. البته نیازی به ممتد بودن این سابقه کار نمی‌باشد.
  • تمامی متقاضیان شرکت در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان، باید حداقل نمره ۴ را از آزمون معیار زبان کانادایی (CLB) داشته باشند. البته برخی از مشاغل ممکن است که نمره بالاتری را درخواست کنند.
  • تمامی متقاضیان باید مدرک دیپلم داشته باشند. برخی از مشاغل، مدارک بالاتر را از متقاضیان طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان درخواست می‌کنند.

مهاجرت کاری به ساسکاچوان

رانندگان کامیون‌های تجاری که در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان NOC73300 شرکت کرده‌اند، تا زمانی که مجوزها و تأییدیه‌هایشان صادر شود، می‌توانند از بیمه دولتی ساسکاچوان SGI استفاده کنند. نوع وسیله نقلیه شما، گواهینامه و تأییدیه‌هایی که نیاز دارید را تعیین می‌کند.

همچنین باید مدرکی مبنی بر اتمام دوره آموزشی سطح ورودی (MELT) و گواهینامه کلاس 1A را که برای رانندگی خودروهای تجاری توسط SGI صادر می‌شود، ارائه دهید. اگر وزن ناخالص وسیله نقلیه مذکور بیش از 4600 کیلوگرم باشد. مجوز کلاس 2A مورد نیاز خواهد بود.

اگر یک پیشنهاد شغلی دائمی مورد تایید SINP در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان دارید، برای نشان‌دادن مدرک، به یک نامه تأییدیه SINP از کارفرمای خود نیاز دارید. پیشنهاد شغلی باید در یکی از مشاغل زیر باشد:

عنوان شغلی مورد تایید طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان. کد شغل در NOC
باربری و متصدی دریافت در کانادا. 14400
فروشنده فروشگاه‌های بزرگ در کانادا. 14401
ناظر حمل و نقل در کانادا. 14404
دستیاران پرستار، مراقبین و همکاران بیمار. 32102
دستیار فنی داروخانه و دستیار داروخانه. 32103
مشاغل دیگر در زمینه پشتیبانی خدمات درمانی در کانادا. 33109
مراقبین خانگی، مراقبین و مشاغل مرتبط. 44101
کارمندان پذیرش هتل در کانادا. 64314
منشی و پرکننده سفارش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کانادا. 65102
گارسون‌های رستوران‌ها و بارها. 65200
میزبان پیشخوان غذا، خدمه آشپزخانه و مشاغل پشتیبانی مرتبط در کانادا. 65201
نظافت خانگی و اداری. 65310
سرایداران و نظافتچی با وظایف سنگین. 65312
رانندگان کامیون حمل و نقل. 73300
اپراتور تجهیزات سنگین (به جز جرثقیل). 73400
کنترل کیفیت در کانادا. 75101
دستیاران و کارگران صنایع ساختمانی. 75110
اپراتورهای ماشین‌آلات کشاورزی و دام‌پروری. 84120
کارگران مزرعه دامپروری. 85100
دروگر مزرعه. 85101
حفاری نفت و گاز و خدمات مرتبط. 85111
اپراتور دستگاه‌های فلزکاری و آهنگری فلزی در کانادا. 94105
اپراتورهای ابزار ماشین‌کاری. 94106
اپراتورهای دستگاه اره‌برقی در کانادا. 94120
کنترل فرایند و اپراتورهای ماشین‌آلات، غذا، نوشیدنی و امور مرتبط. 94140
قصابان صنعتی و برش گوشت، برش مرغ و کارگران مرتبط در کانادا. 94141
مونتاژکار و بازرس مکانیکی در کانادا. 94204
کارگران در صنایع فلزی. 95101
کارگران در فراوری مواد غذایی، آشامیدنی و محصولات مرتبط. 95106
سایر کارگران در حوزه‌های فراوری، تولید و تأسیسات. 95109

عنوان شغلی مراقبین خانگی، مراقبین و مشاغل مرتبط NOC 44101، مشمول طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان نیست. کارفرمایان باید برای این عنوان شغلی، از برنامه‌های مراقبتی کانادا استفاده کنند.

معیارها ممکن است در طول زمان تغییر کنند. با این حال آنچه که هنگام ثبت نام شما در سایت بوده است، مدنظر خواهد بود. انتخاب طرح از لیست بالا توسط دولت فدرال کانادا انجام می‌شود و هیچ تضمینی از بابت حضور یک عنوان شغلی در لیست نیازمندی‌های هر سال، وجود ندارد. در ضمن باید بدانید که ایجاد شرایط لازم برای مهاجرت شما از وظایف کارفرماست. اطلاعات بیشتر در این باره را می‌توانید در بخش الزامات کارفرمای آزمایشی مهارت‌های سخت مطالعه کنید.

طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان

چه افرادی قادر به شرکت در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان نیستند؟

افرادی که پناهندگی دولت کانادا را درخواست می کنند، قادر به شرکت در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان نیستند. در ضمن اگر مدارک را به طور کامل ارسال نکنید یا اینکه تمایل خود به زندگی در ساسکاچوان را اثبات نکنید، ممکن است نامزدی خود را از دست بدهید.

نحوه درخواست شرکت در این طرح:

برای شرکت در طرح آزمایشی اسکیلد ورکر ساسکاچوان، باید یک پیشنهاد شغلی را از کارفرما دریافت کنید. برای جستجوی مشاغل می‌توانید از وب‌سایت Soskjobs.ca استفاده کنید. پس از انتخاب شما در یک موقعیت شغلی، کارفرما باید نامه تایید شغلی از SINP را ارائه دهد. فراموش نکنید که دستورالعمل‌های فرایند درخواست را دنبال کرده و تمامی مدارک را ارسال کنید.

در صورتی که مدارک شما ناقص بوده و یا ترجمه نشده باشد، درخواست شما بازگشت داده می‌شود. همچنین در نامه‌ای از شما خواسته می‌شود تا درخواست خود را مبنی بر شرکت در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان را مجدداً ارسال کنید.

سخن پایانی

در پایان باید خاطرنشان کنیم که ارسال صحیح مدارک و توجه به زمان‌بندی‌ها، می‌تواند روند دریافت اقامت دائم کانادا را برای شما تسهیل کند. در صورتی که آشنایی کمی با روند کار مهاجرت کاری به ساسکاچوان دارید، می‌توانید با کارشناسان مهاجرتی ما تماس بگیرید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه