ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

آشنایی با طرح اقامتی اسکیلد ورکر ساسکاچوان

کارگران و کارکنان با تجربه‌ای که قصد دریافت اقامت دائم کانادا را دارند، مهاجرت به ساسکاچوان از طریق طرح اقامتی اسکیل ورکر ساسکاچوان را به آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم. برای واجد شرایط شدن در این طرح مهاجرتی، باید شرایطی را احراز نمایید که در این مقاله قصد داریم تمامی این شرایط و ضوابط را برای شما بیان کنیم.

اسکید ورکر ساسکاچوان

معیارهای طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان برای متقاضیان این طرح اقامتی.

در صورتی که خارج از کانادا در حال زندگی هستید و یا مدرکی مبنی بر داشتن وضعیت اقامت قانونی در کانادا را دارید، می‌توانید در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان شرکت کنید‌. تمامی متقاضیان باید در سیستم ارزیابی مبتنی بر امتیاز برنامه مهاجرتی ساسکاچوان (SINP)، حداقل ۶۰ امتیاز را کسب کنند. همچنین باید حداقل یک سال سابقه کاری مرتبط را در ۱۰ سال گذشته داشته باشند. داشتن مدرک زبان انگلیسی نیز از شرایط شرکت در این طرح مهاجرتی است که در اکثر مشاغل، حداقل نمره ۴ از آزمون معیار زبان کانادایی مورد نیاز خواهد بود. البته برخی از کارفرمایان ممکن است که نمرات بالاتری را در آزمون زبان درخواست کنند.

اگر حرفه انتخابی شما در لیست مشاغل تنظیم شده باشد، می‌توانید واجد شرایط دریافت مجوز اسکیل ورکر ساسکاچوان باشید. برای اطلاع از تنظیم شده بودن شغل انتخابی خود، می‌توانید به مشاغل تنظیم شده و الزامات مجوز مراجعه کنید.

داشتن نامه تأییدیه شغلی معتبر SINP از دیگر شرایط دریافت اقامت طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان برای مشاغل تمام‌وقت است. کارفرمایان باید در SINP ثبت نام کرده و نامه تأیید شغلی را دریافت کنند. در ادامه در صورت داشتن شرایط استخدامی، نامه تأیید شغلی را به شما ارائه می‌دهند.

اگر پیشنهاد شغلی شما در یکی از سطوح طبقه‌بندی ملی مشاغل 1 تا 3 یا در یک شغل تنظیم شده در ساسکاچوان باشد، لطفاً موارد زیر را در نظر بگیرید:

کارکنان بخش خدمات رستورانی (NOC 65200) باید از طریق بخش هتلداری ساسکاچوان یا طرح آزمایشی مهارت‌های دارای مشکل در استخدام کارکنان درخواست دهند.

رانندگان کامیون باید از طریق طرح استخدام راننده کامیون یا طرح آزمایشی مهارت‌های دارای مشکل در استخدام کارکنان درخواست دهند.

افرادی که در مشاغل بهداشتی، تجربه بالا دارند، واجد شرایط طرح EOI کارکنان مراقبت‌های بهداشتی خواهند بود و می‌توانند در طرح اقامتی اسکیل ورکر ساسکاچوان شرکت کنند. سایر متخصصان بهداشت باید از طریق طرح اقامتی متخصصان سلامت ساسکاچوان درخواست دهند. اگر از طریق کد NOC 33102 درخواست می‌دهید، ممکن است واجد شرایط آزمون آزمایشی مهارت‌های دارای مشکل در استخدام کارکنان (HFS) باشید. اطلاعات بیشتر در مورد HFS Pilot را می‌توانید در HFS Pilot پیدا کنید.

توجه کنید اگر پیشنهاد شغلی شما در یک شغل تنظیم شده باشد، ممکن است نیاز به نمرات زبان انگلیسی بالاتری وجود داشته باشد. لطفاً الزامات زبان انگلیسی شغل انتخابی‌تان را از طریق نهاد نظارتی مربوطه بررسی کنید.

معیارهای طرح اقامتی اسکیلد ورکر ساسکاچوان، ممکن است در بازه های گوناگون تغییر کنند، اما هنگام بررسی درخواست متقاضیان، دقیقاً از قوانین همان دوره‌ای که درخواست داده شده است، پیروی می‌شود. دولت فدرال ظرفیت پذیرش در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان را تعیین می‌کند. SINP همیشه تمامی ظرفیت حداکثر خود را می‌پذیرد. با این حال تضمینی از بابت پذیرش حتمی درخواست‌ها وجود ندارد.

چه کسانی نمی‌توانند در طرح اسکیل ورکر ایالت ساسکاچوان شرکت کنند؟

افراد زیر نمی‌توانند در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان شرکت کنند:

  • متقاضیان پناهندگی در کانادا.
  • متخصصان بهداشتی که در حال حاضر واجد شرایط EOI کارکنان مراقبت‌های بهداشتی نیستند، باید از طریق زیر مجموعه SINP Health Professional درخواست دهند.
  • کارکنان بخش خدمات رستورانی باید در زیر مجموعه پروژه بخش هتلداری درخواست دهند.

در صورتی که مدارک ناقص یا اشتباه باشند یا قادر به اثبات قصد خود برای اقامت در ساسکاچوان نباشید، ممکن است نامزدی خود را از دست بدهید.

طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان

سیستم امتیازدهی طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، متقاضیانی که قصد ثبت نام در طرح اقامتی اسکیلد ورکر ساسکاچوان را دارند، باید حداقل ۶۰ امتیاز را از سیستم امتیازبندی این ایالت، کسب کنند. این امتیاز به طور کلی بر اساس ۵ پارامتر اصلی به متقاضیان داده می‌شود. این معیارهای امتیازدهی به شرح زیر هستند:

  • آموزش‌وپرورش.
  • تجربه کاری.
  • مهارت زبانی.
  • وضعیت سنی.
  • وضعیت ارتباط با بازار کار ساسکاچوان.

برای دریافت امتیاز از هر یک از ۵ پارامتر فوق‌الذکر، باید مدارک مربوطه را برای نهادهای مهاجرتی ارسال کنید. در صورتی که این مدارک ناقص باشند، ممکن است امتیاز مربوط به آن قسمت را کسب نکنید یا اینکه امتیاز کمتری بگیرید. برای پیشگیری از چنین وضعیتی به شما پیشنهاد می‌کنیم که تمامی مدارک خود را ارسال کرده و این مدارک به همراه ترجمه رسمی به زبان فرانسوی یا انگلیسی باشند.

در پایان باید خاطرنشان کنیم که دریافت مشاوره در جهت کسب اطمینان از ارسال صحیح درخواست اقامت، بسیار کمک‌کننده خواهد بود. بدین منظور اگر تمایل به دریافت مشاوره‌های بیشتری در حوزه شرکت در طرح مهاجرتی اسکیل ورکر ساسکاچوان را دارید، می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی ما تماس حاصل فرمایید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه