ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

معرفی فرآیند دریافت مجوز کار در کانادا

شرایط کار در کانادا به طور موقت

یکی از جمله کشورهایی که در سال های اخیر افراد بسیاری را برای کار و اشتغال به سوی خود جذب کرده است کانادا می باشد. کار در کانادا با پشت سر گذاشتن مراحلی امکان‌پذیر بوده و در‌صورت رعایت کلیه شروط، ویزای کاری کانادا به فرد متقاضی داده خواهد شد. با وجود این ویزا، شرایط زندگی و کار در کانادا در مدت زمان مشخصی برای فرد فراهم خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به شش مرحله ای اشاره کنیم که انجام آنها برای دریافت ویزای کار در کانادا لازم و ضروری می باشد. پس چنانچه شما نیز قصد مهاجرت و کار در این کشور را دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

کار در کانادا، دریافت مجوز

اغلب افرادی که مهاجر بوده و قصد کار در کانادا را دارند باید مجوز دریافت کنند. لازم است بدانید که، کانادا دو نوع مجوز برای کار صادر می کند، مجوز کار مخصوص کارفرما و مجوز کار باز. جهت دریافت مجوزی که کارفرما صادر می کند کافی است نام کارفرمای خود، مدت زمانی که قرار است برای او کار کنید و آدرس محیط کار خود را در صورت وجود، بدانید. فرد متقاضی با ارائه مدارکی چون، کپی قرارداد کار از طرف کارفرما، کپی ارزیابی تاثیر بازار کار یا (LMIA) یا داشتن شماره استخدام برای افراد معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) وارد عمل شود. در این صورت کلیه قوانین اداره کار در کانادا شامل حال او شده و در مدت زمانی معلوم قادر به کار و زندگی در این کشور خواهد بود.

در ازای دریافت مجوز کار در کانادا به صورت باز، امکان اشتغال برای هر کارفرمایی که مورد تایید دولت کانادا باشد برای فرد فراهم خواهد شد. لازم به ذکر است که همسر و فرزندان تحت تکفل او نیز ممکن است در طول مدت زمانی که ویزای کار معتبر باشد بتوانند با وی در کانادا زندگی کنند.

دریافت ویزای کار در کانادا و انواع آن

شرایط دریافت مجوز کار در کانادا

فرد متقاضی دریافت ویزای کار در کانادا، فارغ از آن که در کدام بخش از این کشور مشغول به کار خواهد شد یا از چه نوع مجوزی برای کار استفاده خواهد کرد، ملزم به رعایت اصول و قواعد زیر می باشد:

  • ارائه مدارکی به دولت کانادا دال بر اثبات ترک این کشور پس از اتمام مجوز کار
  • دولت کانادا مطمئن شود که شما در مدت اقامت خود در این کشور، برای ادامه زندگی خود و اعضای خانواده تان از بضاعت مالی کافی برخوردار هستید.
  • عدم سوء پیشینه فرد متقاضی
  • دولت کانادا اطمینان حاصل کند که فرد متقاضی خطری را برای امنیت این کشور به وجود نخواهد آورد.
  • ارائه گواهی سلامت فرد متقاضی
  • فرد متقاضی برای اخذ مجوز کار در کانادا، کارفرمای غیر واجد شرایط را انتخاب نکرده باشد.
  • فرد در طول مدت زمانی که ویزای کار در کانادا را دارد، برای کارفرمایی که مورد تایید دولت کانادا نیست کار نکند.
  • ارائه کلیه مدارک مورد نیاز برای صدور مجوز ورود و آغاز به کار فرد متقاضی به افسر مربوطه در کشور کانادا

به افرادی که در کشور کانادا هستند، ویزای کار در صورتی داده خواهد شد که:

  • ویزای کار یا تحصیل معتبر داشته باشند.
  • همسر یا والدین آنها ویزای کار یا تحصیل معتبر داشته باشند.
  • فرد فارغ التحصیل شده و ویزای تحصیل او هنوز اعتبار داشته باشد.
  • فرد ویزای موقت داشته باشد.
  • فرد در انتظار درخواست اقامت دائم خود باشد.
  • فرد به عنوان یک پناهنده کنوانسیون یا شخص تحت حمایت اداره مهاجرت و پناهندگی کانادا به رسمیت شناخته شده است.
  • فرد در کانادا مشغول به کار باشد اما برای تغییر شغل خود به مجوز کار در این کشور نیاز داشته باشد.

فرد متقاضی می بایست پیش از سفر به کانادا برای دریافت ویزای کار اقدام نماید. برای افرادی که متقاضی ویزای کار ویژه کارفرما هستند، کارفرما باید تمام مدارک و شرایط مورد نیاز برای مجوز کار را تکمیل و صادر کرده باشد. افراد متقاضی کار در کانادا به صورت باز نیز می بایست برای کارفرمایی کار کنند که واجد الشرایط ارائه درخواست مجوز کار باز باشد.

شرایط دریافت مجوز کار در کانادا

روال درخواست اجازه کار در کانادا

برای اطلاع از نحوه درخواست ویزای کار به این سوال پاسخ دهید که، از کجا درخواست خود را ارسال می کنید؟ خارج از کانادا، داخل کانادا یا در یکی از بنادر ورودی. با توجه به شرایطی که برای شما وجود داشته و مواردی که پیش از این گفته شد قادر خواهید بود درخواست دریافت ویزای کار در کانادا را ارسال نمایید.

اقدامات لازم پس از ارسال درخواست اجازه کار در کانادا

افرادی که خارج از کانادا هستند، پس از ارسال درخواست دریافت مجوز کار در کانادا، ملزم به ارسال اثر انگشت و عکس پرسنلی خود می‌باشند. پس از آن، مدارک مورد بررسی قرار گرفته و در صورتی که نواقصی داشته یا درخواست کار برای کارفرمایی که واجد الشرایط نیست ارسال شده باشد، درخواست برگشت داده می شود. در غیر این صورت ممکن است افسر بازدید کننده درخواست مدارک بیشتر یا ارسال معاینات پزشکی را داشته یا تقاضای یک ملاقات حضوری با مقامات را در کشور کانادا از فرد متقاضی داشته باشد.

چنانچه درخواست مجوز کار در کانادا برای فرد متقاضی تایید شد، یک معرفی نامه به وی اعطا می گردد. این نامه ویزای کار نبوده و فقط یک معرفی نامه است. ویزای کار در بندر ورودی داده خواهد شد. در این ویزا نوع کار، کارفرما، محل کار و تاریخ اعتبار این مجوز مشخص شده است.

افرادی که در داخل کانادا هستند نیز پس از ارسال درخواست دریافت مجوز کار در کانادا، بدون آنکه به ثبت اثر انگشت و ارسال عکس نیاز داشته باشند، مراحل را مطابق با آنچه پیش از این گفته شد پشت سر خواهند گذاشت.

برای ورود به کانادا آماده شوید

چنانچه به منظور دریافت مجوز کار در کانادا، کلیه مراحل قبل را با موفقیت پشت سر گذاشته اید، حال برای ورود به کانادا، خود را آماده کنید. برای این منظور، کلیه اسناد مورد نیاز اعم از پاسپورت و هر مدرکی که برای سفر و ورود به این کشور لازم است را آماده کرده و همراه داشته باشید. پس از آن، افسر مرزی با شما صحبت کرده، هویت و صحت اطلاعات مندرج در نامه را مورد بررسی قرار خواهد داد. در صورت تایید کلیه مدارک، افسر مربوطه، ویزای کار در کانادا را برای شما چاپ خواهد کرد.

برای کار در کانادا آماده شوید

زمانی که کار خود را آغاز می کنید

زمانی که ویزای کار خود را از دولت کانادا دریافت نمودید، شرایط مندرج در آن را به دقت مطالعه کنید. ممکن است مواردی وجود داشته باشند که شامل حال شما نشده و شما را ملزم به ترک خاک کانادا کند. اقدام بعدی برای شما، دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) است که یک شماره 9 رقمی بوده و برای کار در کانادا و دسترسی به برنامه ها و مزایای دولتی به آن نیاز می باشد. در نظر داشته باشید شما به عنوان فرد متقاضی کار در کانادا از حقوق شهروندی خاص خود برخوردار هستید. پس سعی کنید از این حقوق آگاهی کامل داشته باشید تا حقی از شما ضایع نشود. به عنوان مثال، کارفرمای شما ملزم است به ازای کاری که انجام می دهید به شما حقوق دهد. امن بودن محیط کار حق مسلم شماست. کارفرما حق گرفتن ویزای کار یا پاسپورت شما را ندارد.

لازم به ذکر است که در شروع فعالیت و کار در کانادا، کارفرما برای شما قرارداد استخدام صادر کرده باشد. در این فرم باید موارد زیر عنوان شده باشند:

  • جزئیات دقیق وظایف شما در محیط کار
  • شرایط استخدام شما
  • تعیین ماکزیمم تعداد ساعت کاری شما در طول هفته
  • تعیین میزان دستمزد شما در ازای ساعات کاری تان
  • تعیین دستمزد اضافه کاری شما

بهتر است از قرارداد استخدام خود یک کپی تهیه کرده و نزد خود نگه دارید. بدین ترتیب در صورت قانون شکنی کارفرما یا موارد مشابه آن، پیگیری برای شما ساده تر خواهد شد.

دریافت ویزای کار در کانادا و آغاز به کار با آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه