ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

جدیدترین قوانین کارآفرینی انتاریو 2023

کارآفرینی انتاریو که با عنوان The Entrepreneur Stream شناخته می شود یک جریان مهاجرتی است که بر اساس قانون سال 2015 در منطقه انتاریو کانادا به تصویب رسیده است. برای اینکه درخواست کارآفرینی انتاریو تایید شود نیاز به رعایت یک سری معیارهای مهم است و باید مراحل لازم طی شود. کارآفرینی با سرمایه گذاری متفاوت است.

راه اندازی کار در انتاریو

مراحل اخذ مجوز کارآفرینی انتاریو

مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی انتاریو برای مهاجران خارجی که علاقه به راه اندازی یک تجارت جدید دارند بهترین انتخاب خواهد بود. متقاضی کارآفرینی انتاریو می تواند پس از ایجاد کسب و کار در انتاریو برای اقامت دائم درخواست دهد. در صورتی که کاندید اقامت دائم کانادا شوید می توانید به واسطه اداره مهاجرت درخواست خود را برای شهروندی کانادا یا IRCC به دولت فدرال اعلام کنید. آنها تصمیم نهایی را خواهند گرفت.

برای ورود به پروسه Entrepreneur Stream یک اپلیکیشن وجود دارد. این اپلیکیشن یک فرایند دو مرحله ای را طراحی کرده است.

مرحله اول: در مرحله اول نیاز به اثبات هدف خود دارید. در واقع باید ثابت کنید که برای کارآفرینی انتاریو چه اهدافی دارید و چرا به این روش علاقه دارید. می توانید درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. پس از ثبت درخواست برای شما یک مصاحبه در نظر گرفته می شود که باید در آن شرکت کنید. در صورتی که با این مرحله موافقت شد برای شما یک توافقنامه عملکرد ارسال می شود که باید آن را امضا کنید.

مرحله دوم: از سوی سایت Entrepreneur Stream برای شما یک نامه پشتیبانی مجوز کار موقت صادر می شود. این نامه اجازه کار موقت شما به IRCC را اعلام می کند.

پس از اینکه دو مرحله به ثبت رسید می توانید کسب و کار خود را راه اندازی کنید. از تاریخ ورود به انتاریو 20 ماه به شما فرصت داده خواهد شد تا طرح کسب و کار خود را اجرا نمایید و گزارش نهایی را نیز ارسال کنید. در صورتی که کسب و کار شما شامل همه شرایط بود باید مدارک لازم را ارائه دهید تا بررسی شود که واجد شرایط برای اقامت دائم کانادا هستید یا خیر.

کارآفرینی

شرایط لازم برای اثبات اهداف و علایق

در پروسه ورود به کارآفرینی انتاریو در ابتدا باید ثابت کنید که کسب و کار شما مطمئن و بادوام است به منافع اقتصادی مادی این کشور کمک می کند. البته به صورت دقیق تر باید ثابت شود که کسب و کار شما به اقتصاد محلی انتاریو نیز کمک می کند. در صورتی که شرایط تجاری دارید نیاز است شرایط هر دو شخص بررسی شود.  در صورتی که از شما دعوت شده تا درخواست مورد نظر خود را ارائه دهید باید مدارک پشتیبانی داشته باشید تا ثابت کند که واجد شرایط هستید. این مدرک اطلاعاتی که مرحله اول در مورد اثبات هدف و علاقه خود داده اید را اثبات می کند. پس از گذشت 90 روز از دریافت دعوت نامه باید درخواست خود را ارسال نمایید.

کسب و کار خود را ثابت کنید! نیاز به ارائه مدرکی دال بر حداقل 24 ماه کار تمام وقت در طول 60 ماه گذشته دارید. تجربه کاری شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا مدیر ارشد کسب و کار باید ثابت شود. به عنوان یک صاحب کسب و کار باید نقش فعالی داشته باشید و حداقل یک سوم از کسب و کار در اختیار شما باشد. به عنوان یک مدیر ارشد باید مسئولیت های تصمیم گیری ارشد در کسب و کار را داشته باشید. همینطور نیاز است عملیات روزانه کسب و کار به صورت کامل یا جزئی مدیریت شده باشد.

کسب و کار جدید

منظور از دارایی خالص در کارآفرینی تورنتو چیست؟

در صورتی که قصد شما کارآفرینی انتاریو و تورنتو است و به طور کلی قصد دارید از طریق کارآفرینی وارد کشور کانادا شوید باید شرایط حداقل دارایی خالص را داشته باشید. تمام دارایی خالص شخصی می بایست به صورت قانونی به دست آمده باشد و همینطور قابل تایید باشد. در صورتی که قصد شما کارآفرینی تورنتو است باید حداقل دارایی خالص شخصی شما 800000 دلار کانادایی باشد. در خارج از منطقه تورنتو حداقل دارایی خالص شخصی 400000 دلار کانادایی در نظر گرفته شده است. دارایی شخصی شما باید کاملاً متعلق به خودتان باشد و شامل دارایی همسر شما نخواهد بود.

منظور از صندوق های سرمایه گذاری شخصی و حداقل حقوق صاحبان سهام چیست؟

شما می بایست حداقل سرمایه گذاری در کسب و کار خود را به واسطه ارزش خالص دارایی خود انجام دهید. در صورتی که قرار به کارآفرینی تورنتو دارید باید حداقل 600000 دلار کانادا سرمایه گذاری شخصی داشته باشید. در صورتی که قصد سرمایه گذاری خارج از تورنتو و سایر شهرهای بزرگ دارید باید حداقل 200000 دلار کانادا سرمایه گذاری را در نظر بگیرید. همینطور نیاز است تا حداقل یک سوم سهام در تجارت کنترل شود. در صورتی که کسب و کار پیشنهادی شما در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات دیجیتال قرار گرفته است بدون اینکه موقعیت مکانی را در نظر بگیرید باید حداقل 200000 دلار کانادایی سرمایه داشته باشید. از سوی دیگر باید حداقل یک سوم از حقوق صاحبان کسب و کار را کنترل نمایید.

یک نکته مهم این است که سرمایه های غیر فعال مانند اوراق بهادار، صندوق های سرمایه گذاری و … برای تایید حداقل دارایی خالص شخصی مجاز نخواهند بود.

قوانین مشارکت فعال و هدف سرمایه گذاری

افرادی که متقاضی کارآفرینی انتاریو و تورنتو هستند باید به صورت مداوم در مدیریت کسب و کار مشارکت فعال داشته باشند. هدف اولیه سرمایه گذاری در کسب و کار سودآوری است. ایجاد شغل نیز از فاکتورهای مهمی است که برای کارآفرینی تورنتو باید رعایت شود. در واقع برای کارآفرینی در تورنتو می بایست حداقل دو شغل دائمی برای شهروندان کانادایی یا ساکنان دائم در این کشور ایجاد نمایید. در صورتی که قصد شما کارآفرینی انتاریو یا در منطقه ای غیر از تورنتو باشد باید حداقل یک شغل دائمی برای شهروند یا مقیم کانادا ایجاد نمایید. مشاغلی که ایجاد می کنید باید در سطح متوسط دستمزد کانادا باشند و همینطور نیاز است تا گزارش کار توسط افراد تکمیل شود.

شرایط کارآفرینی

شرایط خرید یک کسب و کار در کانادا

کارآفرینی انتاریو یکی از روش های ارزشمند برای مهاجرت به کانادا محسوب می شود اما این امکان نیز در اختیار شما قرار گرفته است که یک کسب و کار نیز خریداری نمایید:

1-    شما می بایست حداقل یک بازدید تجاری از انتاریو در طی 12 ماه از زمان ثبت درخواست خود داشته باشید.

2-    کسب و کاری که خریداری می شود باید در طول 60 ماه گذشته توسط مالک های اصلی فعال بوده باشد.

3-    مالکیت کسب و کار می بایست به طول کامل به متقاضی یا شریک تجاری انتقال یابد.

4-    مالک های قبلی نمی توانند هیچ سهمی از کسب و کار را حفظ نمایند.

5-    همینطور نیاز است تا حداقل 10 درصد از سرمایه گذاری شخصی برای بهبود گسترش تجارت در انتاریو مورد استفاده قرار بگیرد.

6-     شما می بایست موقعیت همه مشاغل دائمی و تمام وقت را پیش از انتقال مالکیت در تجارت خود حفظ نمایید.

7-    کسب و کار پیشنهادی نباید متعلق به نامزدهای فعلی یا سابق جریان کسب و کار OINP باشند.

قوانین عمومی کسب و کار

نیاز به مشخص کردن هدف کسب و کار است. در واقع هدف کسب و کار باید کسب سود از درآمد فعال از طریق فروش کالا و یا خدمات باشد. یک سری الزامات قانونی نیز در کانادا وجود دارد. کسب و کار می بایست با همه قوانین و مجوزهای فدرال، استانی و شهری مطابقت داشته باشد. کسب و کاری که راه اندازی می شود باید دائمی باشد. مثلاً یک سری مشاغل پروژه محور و فصلی واجد شرایط نیستند. همینطور نیاز به یک مکان تجاری برای کارآفرینی انتاریو است.

قوانین کارآفرینی

انواع مشاغل غیر واجد شرایط

پیش از شروع فعالیت برای کارآفرینی انتاریو باید یک سری مشاغلی که از سوی دولت کانادا نامناسب هستند را بشناسید تا دچار ضرر نشوید:

  •     کارواش اتوماتیک
  •     شرکت های هلدینگ
  •     خشکشویی ها
  •     رهن فروشان
  •     بازیافت ضایعات فلزی و پلاستیک
  •     کسب و کارهایی که درگیر تولید، توزیع و یا فروش محصولات یا خدمات غیر اخلاقی جنسی هستند.
  •     کسب و کارهایی که در گذشته تحت مالکیت ONPI بودند.

در صورتی که قصد شما سرمایه گذاری و کارآفرینی در تورنتو باشد باید دقت کنید که موارد زیر مجاز نیستند:

شما اجازه خرید امتیازهای موجود در انتاریو را ندارید و همینطور نمی توانید کسب و کار خود را در لاین پمپ بنزین ها در نظر بگیرید.

شرایط الزامی برای اخذ نامه پشتیبانی و ورود به کار موقت IRCC

شرطی که برای مهاجرت سرمایه گذاری انتاریو نیاز است داشتن مدرک زبان است. شما باید بتوانید مدرک زبان سطح 4 کانادایی CLB کسب کنید. همینطور نیاز است که به زبان انگلیسی نیز تسلط نسبی داشته باشید. در صورتی که قصد شما داشتن مدرک زبان انگلیسی است می توانید آزمون بین المللی زبان انگلیسی آیلتس و همینطور برنامه شاخص مهارت زبان CELPIP را پشت سر بگذارید. TEF و TCF نیز آزمون های قابل قبول برای کانادا هستند.

شرط دیگر، وضعیت اقامت شما خواهد بود. شما می بایست بیش از نیمی از زمان راه اندازی کسب و کار خود را از نظر فیزیکی در انتاریو زندگی کنید. شما نیاز به یک مجوز کار موقت دارید و می توانید ظرف 12 ماه پس از دریافت تاییدیه مرحله یک به انتاریو سفر کنید. همینطور شرایط به صورتی است که ظرف هفت روز برنامه ورود خود را مشخص کرده و اطلاع دهید.

مدیریت فعال نیز از دیگر مسائل مهم محسوب می شود. افراد باید بتوانند به همه تعهداتی که در توافقنامه عملکرد خود بر اساس اطلاعات EOI و طرح تجاری آمده است عمل نمایند.

جمع بندی

کارآفرینی انتاریو یکی از روش های عالی برای جوانانی است که قصد مهاجرت به کانادا دارند. در این روش داشتن ایده های نو و یونیک پولساز قطعاً می تواند شانس شما را بیشتر کند. مهاجرت سرمایه گذاری انتاریو برای کسانی که نمی توانند از روش های دیگر وارد این منطقه شوند می تواند آینده مالی و کاری خوبی فراهم سازد. نکته مهم دیگر این است که بسیاری از کسب و کارهای نوپا در کانادا به رشد رسیده اند و این موضوع سبب می شود که این رویکرد به شکل اصولی دنبال شود. در بهترین شرایط فعالیت های مدیریت کسب و کار می تواند در سطح مشارکت بهترین سود را داشته باشد. هر یک از طرح های تجاری در این کشور به واسطه تیم های حرفه ای بررسی می شود و در صورتی که توجیه اقتصادی داشته باشد حمایت خواهد شد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه