ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا

مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورهایی است که به دلیل داشتن جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و دیدنی فراوان و همچنین موقعیت‌های تحصیلی و اقتصادی مناسب، مقصد سفر بسیاری از افراد است. به همین دلیل است که هر ساله شاهد متقاضیان زیادی هستیم که برای اخذ ویزای بازدید کانادا اقدام می‌کنند. اگر قصد سفر به این کشور با اهدافی مانند گردشگری، مصاحبه‌های کاری، دیدن بستگان، شرکت در سمینارها و یا جلسات کاری را دارید، باید ابتدا با مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا آشنا باشید. این مطلب به شما کمک می‌کند تا برای درخواست این نوع ویزا آماده شوید.

مرحله اول؛ مطالعه قانون و مقررات

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید پیش از اقدام برای اخذ هر نوع ویزایی به آن توجه داشته باشید، این است که قوانین و مقرارت مربوطه را به خوبی مطالعه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که در کمترین زمان ممکن به آنچه که می‌خواهید برسید. بنابراین توصیه می‌شود که پیش از درخواست ویزای بازدید کانادا، ابتدا قوانین و دستورالعمل‌ها را مطالعه کرده و مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا را مطابق با آن انجام دهید. اهمیت این موضوع تا جایی است که یک اشتباه و یا نقص مدارک ممکن است شرایط پرونده را با نتیجه نامطلوب مانند ریجکت شدن مواجه کند.

مرحله دوم؛ آماده کردن مدارک

در مرحله بعدی که یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا محسوب می‌شود این است که باید تمام مدارک موردنیاز را به درستی آماده کرده و ارائه دهید. توجه داشته باشید که تمام مدارک و همچنین نکات مربوط به هر کدام از آنها را با دقت جمع‌آوری و آماده کنید. با این کار احتمال ریجکتی ویزای خود را تا حد بسیار زیادی کاهش خواهید داد. فراموش نکنید که تمام تلاش شما این است که ویزای بازدید کانادا را دریافت کرده و به نتیجه موردنظر خود برسید، بنابراین در ارائه مدارک صحیح و کامل وسواس به خرج دهید. مدارکی را تهیه کنید که نشان می‌دهد شما معیارهای لازم و کافی برای دریافت ویزای بازدید را دارید. همچنین لیست اسناد را بر اساس وضعیت خود بررسی کنید.

مرحله سوم؛ ثبت درخواست آنلاین

بعد از آماده‌سازی تمام مدارک موردنیاز، باید اسکن آنها را تهیه کرده و سپس از طریق سیستم آنلاین، درخواست ویزای خود را ثبت کنید. برای ثبت درخواست آنلاین این مراحل را انجام دهید:

  • یک حساب کاربری ایجاد کنید.
  • اسناد خود را آپلود کنید.
  • هزینه‌های موردنیاز را بپردازید.

مرحله چهارم؛ انجام اقدامات مربوط به بیومتریک

یکی از مراحل اصلی دیگری که باید آن را انجام دهید این است که اقدامات لازم برای ارائه بیومتریک را دنبال کنید. به این شکل که باید اثر انگشت و عکس خود را برای بررسی ارائه کرده و همچنین هزینه‌های مربوط به این مرحله را نیز پرداخت کنید.

مرحله پنجم؛ بررسی پرونده

پس از انجام مراحل ذکر شده و تکمیل مدارک و فرم‌های آنلاین، پرونده شما وارد مرحله بررسی می‌شود. به طور معمول مدت زمانی که برای صدور جواب نهایی لازم است از حدود 1 تا 6 هفته متغیر است. در برخی موارد نیز این زمان به 2 ماه افزایش می‌یابد. اما نگران نباشید، چراکه جواب بررسی‌های انجام شده بر روی پرونده درخواست ویزای بازدید کانادا در هفته‌های اول ارائه می‌شود.

یادآوری و تذکر این نکته خالی از لطف نیست که برای تمدید ویزای بازدید کانادای خود بهتر است پیش از اتمام اعتبار آن اقدام کرده تا زمان انقضای آن را محدود و کوتاه کنید.

نحوه پردازش مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا

مهم‌ترین کاری که بعد از تکمیل مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا انجام می‌شود، بررسی درخواست شما و همچنین مدارکی است که ارائه کرده‌اید. نتیجه پردازش درخواست شما به دو صورت صادر می‌شود، به این شکل که:

  • اگر پرونده و مدارک شما ناقص باشد، بدون پردازش، درخواست شما ریجکت می‌شود.
  • اما اگر درخواست شما تایید شود، از شما خواسته می‌شود که پاسپورت خود را برای مرکز مربوطه ارسال کنید.

پس از ارسال پاسپورت و تایید درخواست شما، برای دریافت ویزای بازدید کانادا، باید دستورالعمل‌هایی را که برای شما ارسال می‌شود را دنبال کنید.

برای سفر و ورود خود به کانادا آماده شوید.

حالا که مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا را به درستی انجام داده‌اید و ویزای خود را دریافت کرده‌اید، می‌توانید برای سفر به این کشور آماده شوید. ممکن است لازم باشد مدارکی را که ارسال کرده‌اید، به همراه داشته باشید. زیرا برای ورود به کانادا باید درخواست ویزای خود یا برخی مدارک موردنیاز را در بدو ورود به این کشور به افسر خدمات مرزی ارائه دهید. بنابراین توصیه می‌شود لیست اسنادی را که ممکن است نیاز داشته باشید مانند پاسپورت و همچنین ترجمه سایر مدارک را بررسی کرده و از آنها غافل نشوید.

مراحل درخواست ویزای بازدید کانادا در یک نگاه

برای دریافت ویزای بازدید کانادا که یکی از باارزش‌ترین و معتبرترین ویزاهای این کشور محسوب می‌شود باید این مراحل را به درستی و با دقت انجام دهید:

  • آماده کردن تمام مدارک موردنیاز که اداره مهاجرت کانادا و یا سفارت این کشور در ترکیه مشخص کرده است.
  • مدارک جمع‌آوری شده را در سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری و آپلود کنید.
  • هزینه‌های مربوط به درخواست ویزا و بیومتریک را به صورت آنلاین بپردازید. این کار را می‌توانید با کارت بانکی کانادایی و یا کردیت کارت انجام دهید.
  • برای انجام انگشت‌نگاری از محل موردنظر وقت بگیرید.
  • در زمان مقرر در مراکز انگشت‌نگاری کانادا حاضر شده و انگشت‌نگاری بیومتریک را انجام دهید.
  • برای بررسی پرونده و دریافت پاسخ درخواست ویزای بازدید کانادا صبر کنید.

سخن پایانی

کانادا یکی از زیباترین مقاصد گردشگری و محبوب‌ترین کشورها برای سفر و مهاجرت محسوب می‌شود. اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید باید برای اخذ ویزای بازدید کانادا اقدام کنید. اما آیا مراحل ثبت درخواست ویزای بازدید کانادا را می‌دانید؟ ما در این مطلب به بررسی تمام مراحل موردنیاز برای ثبت درخواست این ویزا پرداختیم که با رعایت این نکات می‌توانید در کمترین زمان ممکن به نتیجه دلخواه خود برسید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه