ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری در سال ۲۰۲۳

برنامه مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری (Express Entry) یکی از چندین برنامه در نظر گرفته شده توسط کشور کانادا برای جذب نیروی خارجی می‌باشد. طبق این سیستم هر استان می‌تواند متقاضیان ورود به کشور را بر اساس معیارهای مختلفی نظیر سن، تحصیلات، سطح زبان، سابقه شغلی و غیره رتبه‌بندی کرده و برترین آن‌ها را جذب نماید. اکسپرس اینتری یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ورود به خاک کانادا محسوب می‌شود.

مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری در سال 2023

ثبت اطلاعات بیومتریک

در طول پروسه ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری از متقاضیان انگشت نگاری و تصویر بیومتریک خواسته می‌شود. برای جلوگیری از تاخیر در پردازش درخواست، توصیه می‌شود قرار ملاقات خود را در اسرع وقت رزرو کنید. در این صفحه می‌توانید نحوه ثبت اطلاعات بیومتریک را بیشتر بیاموزید.

ثبت اطلاعات بیومتریک

از تاریخ 16 نوامبر 2022 در برنامه‌های مهاجرتی، طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) بر اساس نسخه 2021 اعمال خواهد شد. بنابراین؛

  • چنانچه قبل از تاریخ 16 نوامبر 2022 دعوتنامه (ITA) برای متقاضی ارسال شده باشد، درخواست وی بر اساس نسخه 2016 ناک پردازش می‌شود.
  • اما اگر قبل از تاریخ مذکور دعوتنامه‌ای به دست متقاضی نرسیده باشد، به درخواست او بر اساس آخرین نسخه از ناک یعنی نسخه 2021 رسیدگی خواهد شد.
  • همچنین اگر بخواهید با نسخه 2016 پیش بروید، باید از کد 4 رقمی NOC برای پر کردن فیلدهای NOC پروفایل اکسپرس اینتری استفاده کنید. در غیر این صورت اگر واجد شرایط نسخه جدید هستید، می‌بایست از کد 5 رقمی NOC برای پر کردن فرم‌ها کمک بگیرید.

 

برنامه مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری

در گام اول می‌بایست توسط یکی از استان‌های کانادا در برنامه Express Entry انتخاب شوید. می‌توانید برای شروع اقامت در یک یا چند استان اقدام کنید. اصولا 2 راه برای ثبت درخواست پیش روی شما قرار دارد:

  1. با استان مدنظر ارتباط برقرار می‌کنید و برای شرکت در اکسپرس اینتری این استان تقاضای خود را ارائه می‌دهید. چنانچه با درخواست شما موافقت شود، یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کرده و اطلاعات استان مربوطه را در آن ثبت می‌کنید. در انتها کافی است به صورت الکترونیکی درخواست استان را برای شرکت در برنامه قبول کنید.
  2. راه آسان‌تر این است که یک پروفایل اکسپرس اینتری برای خود ایجاد کنید و در همان پروفایل برای استان مربوطه درخواست خود را ارسال نمایید. اگر با پیام موافقت استان مواجه شدید، می‌توانید آن را بپذیرید و در برنامه شرکت کنید.

 

در هر صورت شما باید یک پروفایل در سیستم اکسپرس اینتری داشته باشید تا بتوانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی استانی کانادا اقدام نمایید. در ادامه به طور کامل به نحوه تقاضا برای مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری خواهیم پرداخت:

مهاجرت با Express Entry

پروفایل اکسپرس اینتری بسازید.

اولین مرحله ساخت یک حساب کاربری و ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری می‌باشد.

چنانچه دست کم شرایط لازم برای شرکت در یکی از 3 برنامه مهاجرتی فدرال را داشته باشید، در لیستی به نام استخر داوطلبان اکسپرس اینتری قرار خواهید گرفت. البته اگر پیش از این موافقت یک استان را جلب کرده باشید، باید در زمان ساخت پروفایل استان مدنظر را انتخاب کنید. برای این کار در قسمت جزئیات برنامه و در بخش “Nomination and selection” می‌بایست پاسخ Yes را انتخاب کنید و نشان دهید که تحت یک استان مورد پذیرش قرار گرفته‌اید. پس از انتخاب Yes استان‌های مختلف کانادا به شما نمایش داده خواهد شد. در انتها باید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا داوطلب بودن شما پذیرفته شود.

کاندیدی خود را اخذ کنید. (یا آن را تایید کنید)

چنانچه یک استان با تقاضای شما جهت مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری موافقت کرده باشد، باید در زمان ساخت پروفایل Express Entry استان مدنظر را وارد کنید. بدون شک این استان با درخواست شما موافقت خواهد کرد. اما باید خارج از حساب کاربری به صورت مستقیم با استان و یا منطقه ارتباط برقرار کنید و موارد زیر را به آن‌ها ارائه دهید:

  • شماره پروفایل اکسپرس اینتری
  • کد تایید جویای کار

استان مربوطه با استفاده از این اطلاعات در اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندان کانادا (IRCC) تقاضای شما را قبول خواهد کرد. پس از این کار یک پیام در حساب کاربری شما مشاهده می‌شود. بر اساس این پیام شما می‌توانید کاندید شدن خود را بپذیرید یا حتی آن را رد کنید. دکمه‌های “accept” و ” not accept” برای این کار برنامه ریزی شده‌اند.

  • اگر کاندید شدن برای استان را قبول کنید: به این معنی است که شما شرایط لازم برای شرکت در برنامه مهاجرت استانی را دارید. به این ترتیب پروفایل شما در سیستم اکسپرس اینتری قرار می‌گیرد. همچنین 600 امتیاز برای داشتن دعوتنامه از استان به حساب شما اضافه می‌شود. البته 600 امتیاز اضافی نیز وجود دارد که برای دریافت اپلای باید آن‌ها را نیز کسب کنید.
  • اگر کاندید شدن خود را رد کنید: به این معنی است که شما شرایط لازم برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی کانادا را ندارید. بنابراین باید یک دعوتنامه استانی جدید پیدا کنید یا ظرف 30 روز در یک بانک کار ثبت نام نمایید. در این صورت در استخر متقاضیان قرار می‌گیرد و شاید واجد شرایط یکی از برنامه‌ها شوید.

اگر کاندید هیچ استانی نشده باشید.

شاید قبلا یک حساب برای خود ایجاد کرده باشید و در استخر متقاضیان نیز قرار گرفته باشید، اما هنوز در جریان برنامه Express Entry هیچ استانی کاندید نشده‌اید. در این صورت 2 راه برای نامزد شدن وجود دارد:

درخواست خود را به استان مدنظر ارسال کنید.

در این صورت کافی است به وبسایت استان یا منطقه مراجعه نمایید تا از معیارهای آن در برنامه مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری مطلع شوید. اگر شرایط لازم را داشته باشید، می‌توانید درخواست خود را برای یکی از جریان‌های سیستم اکسپرس اینتری ارسال کنید.

ارسال درخواست به استان مدنظر

در صورتی که استان یا منطقه با درخواست شما موافقت کند.

  1. پروفایل خود را به‌روزرسانی کنید تا نشان دهید کاندید یک استان هستید. حالا باید استان مربوطه را در پروفایل ثبت کنید. برای این کار در منوی کشویی انتخاب استان عبارت Yes را انتخاب کنید و استان را جستجو نمایید. (این کار پیشتر توضیح داده شد)
  2. اگر پروفایل ندارید، کافی است از ابتدا برای خود یک پروفایل ایجاد کنید. (این کار پیشتر توضیح داده شد)
  3. در ادامه باید با استان مذکور ارتباط برقرار کنید و به آن‌ها شماره پروفایل کد تایید خود را ارائه دهید.
  4. اکنون باید منتظر بمانید تا کاندید شدن شما تایید شود. در این مرحله یک IRCC برای متقاضی صادر می‌شود. اگر استان با درخواست شما موافق کند، یک پیام در حساب کاربری شما دیده خواهد شد.
  5. شما 30 روز تقویمی فرصت دارید به این درخواست پاسخ دهید. شما می‌توانید درخواست را قبول یا رد کنید.

در این صورت اگر با درخواست موافقت کنید، در واقع شرایط لازم را برای شرکت در برنامه مهاجرت استانی داشته‌اید. پس 600 امتیاز به شما اضافه می‌شود. همچنین از منطقه یا استان با شما تماس گرفته می‌شود و یک کپی از نامه پذیرش به شما ارسال می‌گردد. اما اگر این درخواست را رد کنید، همچنان در استخر متقاضیان باقی می‌مانید. در این زمان باید منتظر باشید تا از شما برای برنامه‌های دیگر دعوت شود.

در صورتی که یک استان یا منطقه پروفایل شما را پیدا کند.

در طول مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری این امکان وجود دارد که خود استان برای شما درخواست ارسال کند. اگر در استخر متقاضیان حضور دارید:

  1. یک استان یا منطقه پروفایل متقاضیان را جستجو می‌کند و پروفایل شما را پیدا می‌کند. البته باید در زمان ساخت پروفایل باید در علاقه مندی‌ها استان مربوطه یا تمام استان‌ها را وارد کرده باشید.
  2. استان یک نامه اعلام علاقه به شما ارسال می‌نماید. البته شما باید ارتباط بیشتری برقرار کنید تا به طور کامل کاندید شوید.
  3. چنانچه بخواهید به صورت مستقیم توسط استان مربوطه نامزد شوید، باید به صورت مستقیم با استان ارتباط برقرار کنید و در جریان برنامه مهاجرتی شرکت کنید. البته این ارتباط می‌بایست در فضایی خارج از پروفایل شما صورت پذیرد.
  4. درباره مثل قبل اگر درخواست شما مورد تایید قرار بگیرد، یک پیغام در حساب کاربری شما مشاهده می‌شود. شما 30 روز تقویمی فرصت دارید این پیغام را بپذیرید یا این که آن را رد کنید.

دقیقا مانند روش قبل، اگر درخواست را بپذیرید 600 امتیاز به شما اضافه می‌شود. در غیر این صورت اگر درخواست را رد کنید، باید به دنبال یک جریان دیگر باشید.

توجه: در طول مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری می‌توانید بیش از یک اعلان علاقه مندی داشته باشید. در واقع شما می‌توانید از طریق چند استان برای ورود به کانادا اقدام کنید. اما امکان نامزدی چند استان به طور همزمان وجود ندارد. شما در آن واحد تنها باید کاندید یک استان باشید. اگر به یک استان علاقه دارید، باید درخواست‌های دیگر را رد کنید.

یک دعوتنامه برای اقامت دائم دریافت کنید.

اگر بخواهید برای اقامت دائم درخواست ارسال کنید، ابتدا باید منتظر بمانید تا برای درخواست دعوت شوید. این دعوت با ارسال پیامی در پروفایل شما قابل مشاهده خواهد بود. سپس می‌توانید درخواست آنلاین خود را ارسال کنید. البته پس از دعوت شما تنها 60 روز فرصت دارید تا برای اقامت دائم کانادا اقدام نمایید.

در این مرحله نیز اگر درخواست را قبول کنید، 600 امتیاز به سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اضافه خواهد شد. این موضوع به دعوت شدن شما کمک می‌نماید.

دریافت دعوتنامه برای اقامت دائم کانادا

درخواست خود را پر کنید.

چنانچه برای اقامت دائم دعوت شدید، نامه‌ای در حساب خود دریافت می‌کنید که حاوی اطلاعات زیر است:

  • برای کدام برنامه می‌توانید درخواست دهید
  • چند امتیاز کسب کرده‌اید
  • مهلت ارسال درخواست چه وقتی است
  • مراحلی که پس از این باید طی کنید

در این مرحله شما می‌بایست:

  • درخواست آنلاین خود را پر کنید
  • اسناد پشتیبان خود را آپلود کنید
  • هزینه درخواست را پرداخت نمایید

اگر استان یا منطقه نامزدی شما را پس بگیرد.

در طول مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری احتمال دارد یک استان یا منطقه با درخواست شما موافقت کند. اما پیش از دعوت برای اقامت دائم، نامزدی شما را پس بگیرد. در این صورت شما باید پروفایل کاربری خود را از Express Entry حذف کنید و یک پروفایل جدید بسازید. اما اگر این استان پس از دعوت برای اقامت دائم درخواست خود را پس بگیرد، باید دعوت را رد کرده و پروفایل جدیدی برای خود ایجاد کنید.

فراموش نکنید دستورالعمل‌های گفته شده را به درستی پیگیری کنید. هرگونه اشتباه و ایراد در نحوه ثبت نام و شرکت در برنامه می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای شما داشته باشد. همچنین ممکن است 5 سال از ورود به کانادا محروم شوید.

سخن پایانی

مهاجرت استانی کانادا از طریق اکسپرس اینتری یک برنامه جامع برای جذب نیروی خارجی مناسب است. از سال 2015 کانادا تصمیم گرفت روند جذب نیروی کار را تغییر دهد. طبق این برنامه افرادی که تمایل به کار در کانادا داشته باشند، این فرصت را دارند در سریع‌ترین زمان ممکن وارد کشور شده و در یکی از استان‌های مدنظر مشغول به کار شوند. اگر شما نیز به این کشور آمریکایی علاقه دارید، می‌توانید برای این برنامه ثبت کنید و یک حساب اکسپرس اینتری برای خود بسازید. اگر شرایط لازم را داشته باشید، به راحتی می‌توانید اقامت این کشور را دریافت نمایید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه