ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق اسکیلد ورکر ساسکاچوان

این طرح مهاجرت به ساسکاچوان، مختص آن دسته از کارکنان ماهر است که قصد زندگی در ساسکاچوان داشته و در طرح اکسپرس اینتری مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) عضو شده‌اند. با این حال متقاضیان اکسپرس اینتری ساسکاچوان، باید معیارهای مربوطه را رعایت کنند. در این مقاله شما را با طرح مهاجرتی اسکیل ورکر ساسکاچوان آشنا کرده و شرایط آن را برایتان توصیف می کنیم.

اکسپرس اینتری ساسکاچوان

معیارهای شایستگی برای طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان

برای واجد شرایط بودن در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، باید در طرح اکسپرس اینتری IRCC پذیرفته شوید. همچنین باید هزینه غیرقابل بازگشت 350 دلاری را برای درخواست نامزدی اسکیل ورکر ساسکاچوان با ویزا یا مسترکارت بپردازید. برای واجد شرایط شدن در اکسپرس اینتری ساسکاچوان، اگر خارج کانادا هستید یا مدرکی دال بر اقامت قانونی در کانادا دارید و مدعی پناهندگی نیستید، می توانید واجد شرایط باشید:

  • در شبکه ارزیابی امتیاز SINP، حداقل 60 امتیاز داشته باشید.
  • شماره پروفایل اکسپرس اینتری و کد معتبر جستجوی کار داشته باشید.
  • نمره آزمون زبانی داشته باشید که شرایط الزامات زبانی اکسپرس اینتری را برآورده کند.
  • باید مدرک دیپلم یا بالاتر و یا مدرک معادل یک دوره آموزشی یک ساله کانادایی را داشته باشید.

برای اطلاع از اینکه آیا تحصیلات شما الزامات طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان را براورده می کند یا خیر، می توانید بخش “الزامات استخدام” را در نمایه ملی مشاغل بررسی کنید.

برای بررسی اعتبار تمام تحصیلات غیر کانادایی خود، باید ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) را از لیست سازمان های تایید شده IRCC ارائه دهید. افرادی که مهارت های خود را به عنوان بخشی از آموزش دبیرستان به پایان رسانده اند، نیازی به ارائه فرم ECA ندارند، اما همانند بقیه متقاضیان باید برای مجوز ساسکاچوان درخواست دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مشاغل تنظیم شده و الزامات مجوز مراجعه نمایید.

اگر تجربه کاری در شغلی که در لیست مشاغل مستثنی قرار ندارد، داشته باشید، جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به الزامات شغل اکسپرس اینتری برای مشاغل واجد شرایط مراجعه کنید. حداقل سابقه کار مورد نیاز به شرح ذیل است:

  • متخصصان ماهر: مدت یک سال سابقه کار در طول 10 سال گذشته.
  • تاجران ماهر: دو سال سابقه کار در طول پنج سال گذشته.
  • برنامه تجربه کانادایی: یک سال سابقه کار در کانادا در طول سه سال گذشته (تجار و متخصصان ماهر).

تجربه کاری شما برای شرکت در اسکیل ورکر ساسکاچوان باید با شغل و تحصیلات شما مرتبط بوده و در زمینه تحصیلات تکمیلی شما باشد. برای اطلاع از نیاز شغل انتخابی شما به شرایط خاص تحصیلی SINP، می توانید از الزامات SINP مربوط به وضعیت حرفه ای یا مجوز دیدن کنید. در برخی مواقع ممکن است لازم باشد تا مدرکی دال بر صلاحیت خود برای شغل مورد نظرتان ارائه دهید. برای اطلاع از این الزامات به مشاغل مورد تقاضا و الزامات شغل اکسپرس اینتری مراجعه کنید. در صورتی که از شما برای ارائه فرم صلاحیت تحصیلی در شغل مورد نظر درخواست نمی شود، نیازی به نمایش این مدرک ندارید. با این حال، باید تمام مدارک مورد نیاز را در درخواست خود بگنجانید. در صورت رد شدن درخواست به دلیلی همچون نقص در مدارک، هزینه درخواست شما مسترد نخواهد شد.

امتیازاتی که در پروفایل EOI خود دریافت کرده اید، احتمال دریافت دعوتنامه را تعیین می کند. افرادی که نمرات بالایی در بین کاندیداها دارند، شانس بیشتری برای دعوت به درخواست اسکیل ورکر ساسکاچوان خواهند داشت. هنگامی که از شما برای درخواست دعوت شود، باید مدرکی برای امتیازاتی که در پروفایل EOI دریافت کرده اید، ارائه دهید. برای واجد شرایط ماندن در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان، باید حداقل امتیازات EOI را داشته باشید.

اگر دلایلی مبنی بر وجود اطلاعات نادرست در پروفایل EOI برای افزایش امتیاز وارد شده باشد، واحد یکپارچگی طرح (PIU) ساسکاچوان، در این باره تحقیق خواهد کرد. در صورت اثبات این تخلف ممکن است متقاضی به مدت دو سال از درخواست نامزدی اسکیل ورکر ساسکاچوان تعلیق شود.

اسکیل ورکر ساسکاچوان

سیستم بیان علاقمندی (EOI) کارگران ماهر بین المللی چیست؟

پروفایل علاقه مندی به ساسکاچوان کانادا ( EOI ) برای کارگران ماهر بین المللی، فقط یک فرم مربوط به SINP نیست. این سیستم می تواند تمایل شما برای شرکت در طرح اسکیلد ورکر ساسکاچوان را نشان دهد. همچنین می توان از آن برای نمایش مدارک، استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، به سیستم بین المللی EOI اسکیل ورکر ساسکاچوان مراجعه کنید.

در ضمن باید بدانید که همه متقاضیانی که پروفایل EOI را دریافت می کنند، برای بررسی درخواست دعوت نمی شوند. همچنین هیچ محدودیتی برای تعداد داوطلبانی که می توانند EOI ارسال کنند، وجود ندارد. تمامی متقاضیان می توانند فقط یک پروفایل علاقه مندی EOI داشته باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ایجاد نمایه EOI، لطفاً راهنمای EOI OASIS را ببینید.

چه کسانی نمی توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری درخواست دهند؟

اداره مهاجرت ساسکاچوان تاکید می کند که پناهندگان و افرادی که ممنوعیت شرکت در اکسپرس اینتری ساسکاچوان را دارند، قادر به ثبت نام برای طرح مهاجرت اسکیل ورکر ساسکاچوان نخواهند بود. همچنین در صورتی که مدارک ناقص یا اشتباه باشند یا قادر به اثبات قصد خود برای اقامت در ساسکاچوان نباشید، ممکن است نامزدی اسکیلد ورکر ساسکاچوان را از دست بدهید.

اسکیلد ورکر ساسکاچوان

نحوه ثبت نام در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان

در صورتی که دعوتنامه‌ای را پس از ارسال پروفایل ابراز علاقه خود دریافت کرده اید، باید دستورالعمل‌های مربوط به فرایند درخواست را دنبال کنید. همچنین تمامی اسناد و فرم های مورد نیاز را تکمیل، اسکن و ارسال کنید. در صورتی که با برخی مفاهیم در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان آشنایی ندارید، می‌توانید از کلمات و تعاریف مهم SINP دیدن کنید. درخواست‌های ناقصی که برای SINP ارسال می‌شوند، رد شده و نامه‌ای از بابت ارسال مجدد درخواست به متقاضی فرستاده می‌شود. در صورتی که نامزدی اسکیل ورکر ساسکاچوان را با موفقیت دریافت کنید، اداره مهاجرت کانادا IRCC کامل‌ترین درخواست‌ها را در مدت کمتر از ۶ ماه بررسی می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله شما را با الزامات شرکت در طرح اسکیل ورکر ساسکاچوان آشنا کردیم. در صورتی که نیاز به دریافت راهنمایی‌های بیشتری در این حوزه دارید، می‌توانید با کارشناسان گروه مهاجرتی ما در تماس باشید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه