ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

نکاتی که پیش از مهاجرت به کانادا برای تحصیل باید بدانید

کانادا یک کشور پیشرفته، خونگرم و مهمان نواز محسوب می‌شود. این کشور از چندین فرهنگ مختلف برخوردار است و 2 زبان انگلیسی و فرانسوی در آن به رسمیت شناخته می‌شود. مهاجرت به کانادا می‌تواند ضمن عرضه زیبایی‌های این کشور، فرصت‌های تحصیلی مناسبی را پیش روی شما قرار دهد. اگر به تحصیل در کانادا علاقه دارید، این مطلب را پیش از هرگونه اقدام برای مهاجرت مطالعه کنید تا اطلاعات شما درباره این موضوع افزایش پیدا کند.

نکاتی که پیش از مهاجرت به کانادا برای تحصیل باید بدانید

مهاجرت به کانادا

روش‌های زیادی برای رسیدن به خاک کانادا وجود دارد. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل شاید تنها یکی از این روش‌ها باشد. البته قبل از شروع لازم است یک نکته را مدنظر قرار دهید. پس از ورود به این کشور شاید دیگر نتوانید کانادا را ترک کنید! تقریبا تمام مسافران خارجی باید با هواپیما به این سرزمین سفر کنند، مگر این که مبدا ایالات متحده باشد. برای آغاز سفر توصیه می‌شود از یک آژانس مسافرتی کمک بگیرید تا بهترین گزینه برای سفر را انتخاب کند. پیش از سفر باید مدارک زیر را تهیه کنید:

  • پاسپورت معتبر با دست کم 6 ماه اعتبار
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی و سلامت

پیش از ورود به کانادا برنامه ریزی کنید.

اگر می‌خواهید با آسودگی خاطر به کانادا سفر کنید، برای خود برنامه ریزی داشته باشید. برای مثال می‌توانید هتل یا محل اقامت خود را رزرو کنید. همچنین برای رسیدن به محل اقامت از فرودگاه برنامه بچینید. تاکسی، سرویس حمل و نقل یا غیره می‌تواند شما را به هتل برساند. همچنین توصیه می‌شود پیش از ورود به کانادا مقداری ارز محلی تهیه کنید. از این پول می‌توانید برای خرید میان وعده استفاده نمایید.

برای بار خود برنامه ریزی کنید.

در زمان مهاجرت به کانادا یکی از کارهایی که باید انجام دهید، بستن چمدان است. اگرچه این کار ساده به نظر می‌رسد، اما نکات بسیار زیادی دارد. در ادامه برخی از فوت و فن‌هایی که پیش از بستن چمدان باید بدانید را با شما در میان می‌گذاریم:

  • مراقب وزن چمدان باشید. برای بارهایی که بیشتر از وزن مجاز باشند، هزینه دریافت می‌شود.
  • ورود برخی از اقلام نظیر الکل، تنباکو، اسلحه و غذا به کانادا ممنوع است. همچنین نمی‌توان برخی از نسخه‌های دارویی را به کانادا وارد کرد.
  • مایعاتی که حمل می‌کنید باید در ظروف کمتر از 100 میلی لیتر باشند.
  • به هیچوجه وسایل و اقلام اشخاص دیگر را در چمدان خود حمل نکنید.
  • در طول پرواز کارتی در اختیار شما قرار می‌گیرد که محتویات داخل چمدان را تعیین کرده است. در هر صورت مامورین فرودگاه اجازه گشتن چمدان را خواهند داشت.
  • به هر چمدان آدرس و مشخصات مقصد خود در کانادا را بچسبانید.
  • بهتر است اسناد، داروها و اقلام گران قیمت را به جای چمدان در کیف دستی حمل کنید.

نکاتی برای بستن بار

اسناد مهم را جمع آوری کنید.

اگر برای مهاجرت به کانادا تحصیلی اقدام می‌کنید، می‌بایست یکسری اسناد و مدارک را آماده کنید. این اسناد را چندین بار چک کنید تا حتما همراه شما باشند. حتی در صورت امکان از آن‌ها فتوکپی بگیرید و یک نسخه کپی شده از آن‌ها در خانه داشته باشید:

  • صفحه اصلی پاسپورت
  • بلیط هواپیمایی
  • بیمه مسافرتی
  • نامه پذیرش از مدرسه، کالج یا دانشگاه
  • آدرس و شماره تلفن‌های مهم
  • صورت حساب بانکی که تمکن مالی شما را نشان می‌دهد
  • سوابق پزشکی
  • یک نسخه از پزشک برای دارویی که حمل می‌کنید
  • چک‌های مسافرتی
  • سوابق تحصیلی و ریزنمرات

اشتغال به همراه تحصیل در کانادا

اگر به کار در حین تحصیل در کانادا علاقه دارید یا می‌خواهید پس از اتمام تحصیلات در این کشور مشغول به کار شوید، این قسمت برای شما نوشته شده است. خوشبختانه امکان کار در کانادا در زمان تحصیل وجود دارد. همچنین متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل این فرصت را دارند تا پس از فارغ التحصیلی به کار بپردازند.

کار در کشور کانادا

کار در حین تحصیلات

در طول مهاجرت به کانادا تحصیلی شاید کسب درآمد ایده بدی نباشد. اگر مایل به کار هستید، امکان کار پاره وقت برای دانشجویان وجود دارد.

کار بعد از پایان تحصیلات

برنامه‌های مختلفی برای کار پس از فارغ التحصیلی دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است. چنانچه به این مهم علاقه مند باشید، می‌توانید پس از اتمام تحصیلات کار کنید.

اخذ اقامت دائم

بسیاری از افراد امیدوارند پس از تحصیل در کانادا موفق به اخذ اقامت دائم این کشور شوند. یکی از بهترین مسیرها در این زمینه پیدا کردن شغل است. بدین ترتیب می‌توان اقامت دائم این کشور را کسب کرد.

تنوع در مشاغل کانادا

در کانادا فرصت‌های شغلی بی‌شماری وجود دارد. بسیاری از صنایع رو به پیشرفت است و برخی از حوزه‌ها در سطح بالایی قرار دارد. بنابراین امکان کار در بسیاری از حوزه‌ها وجود دارد.

قوانین بانکداری و ارزی

در زمان مهاجرت به کانادا شما با کارت‌های اعتباری و اسکناس‌های مختلف کانادایی روبرو می‌شوید. کانادایی‌های از این دو ابزار برای مبادلات روزانه استفاده می‌کنند. شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید از قوانین بانکداری و ارزی این کشور اطلاع داشته باشید.

واحد پول

واحد پول کانادا دلار کانادایی (CAD) است. این پول در اسکناس‌های 5، 10، 20، 50 و 100 دلاری مشاهده می‌شود. همچنین سکه‌های موجود در این کشور 5 سنت، 10 سنت، 25 سنت، 1 دلار و 2 دلار هستند.

واحد پول کانادا

سیستم بانکداری در کانادا

آشنایی با سیستم بانکداری پیش از مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل موضوع مهمی محسوب می‌شود. بانک‌های این کشور همچون کشورهای اروپایی و آمریکا از مشتریان خود کارمزد ماهیانه دریافت می‌کنند. البته اگر دانشجو باشید، نیازی به حساب بانکی ندارید. اما داشتن آن مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. ناگفته نماند دانشجویانی که تمایل به کار دارند، باید حساب بانکی داشته باشند.

کارت‌های اعتباری

یکی دیگر از نکاتی که باید بدانید اهمیت کارت‌های اعتباری نظیر مسترکارت، ویزا کارت، امریکن اکسپرس و غیره است. تقریبا تمام مغازه‌های کانادایی از این کارت‌های اعتباری پشتیبانی می‌کنند. همچنین می‌توان با استفاده از کارت‌های بانکی اقدام به خرید و فروش نمود.

سخن پایانی

در این مقاله نکاتی گفته شد که پیش از مهاجرت به کانادا هر فردی باید بداند. اگر تمایل به تحصیل در کانادا داشته باشید، قطعا دانستن این نکات کمک زیادی به شما خواهد کرد. یکبار دیگر این موارد را مرور می‌کنیم. شما باید با قوانین ترانسفر و حمل بار آشنا باشید و طبق آن چمدان خود را آماده کنید. همچنین امکان کار به صورت پاره وقت وجود دارد. از طرفی می‌توان پس از اتمام تحصیلات به کار مشغول شد و اقامت دائم این کشور را دریافت کرد. سیستم بانکی کانادا نیز بسیار مهم است که در این مطلب به صورت مختصر به آن اشاره شد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه