ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

جریان نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP)

نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد یک جریان متفرقه از برنامه اسکیلد ورکر پرنس ادوارد است. همانطور که می‌دانید متقاضیانی که تجربه کار در استان PEI را داشته باشند، می‌توانند در صورت برخورداری از شرایط Skilled Worker اقامت این جزیره را دریافت کنند. با این حال یک استثنا برای جذب استعدادهای برتر خارج از پرنس ادوارد در نظر گرفته شده است. چنانچه کارفرما از اداره مهاجرت مجوز دریافت کرده باشد، می‌تواند با نامه‌ای موسوم به مجوز کار حمایتی (work permit support) اقدام به جذب نیروهای بین المللی مستعد نماید، نیروهایی که هیچ سابقه کاری در PEI ندارند.

جریان نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP)

افرادی که در نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد واجد شرایط هستند.

هر متقاضی برای شرکت در برنامه اسکیلد ورکر پرنس ادوارد از خارج PEI می‌بایست حتما شرایط زیر را داشته باشد:

  • برخورداری از پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیرفصلی از کارفرماهای PEI (کار دائمی یا دست کم 2 ساله) در مشاغل سطح بالا که طبق سیستم طبقه بندی TEER در رده 0، 1، 2 یا 3 قرار دارند (نکته: برای شرکت در این جریان کارفرما باید پیش از هر اقدامی از اداره مهاجرت مجوز دریافت نماید.)
  • دست کم 2 سال سابقه کار تمام وقت در طول 5 سال گذشته
  • داشتن وضعیت قانونی از لحاظ اقامت در کشور
  • داشتن مدرک فارغ التحصیلی از کالج یا دانشگاه معتبر دولتی (دست کم باید 2 سال طول کشیده باشد)
  • قرار داشتن در بازه سنی 18 تا 59 سال
  • برخورداری از مدرک زبان تایید شده توسط اداره IRCC با حداقل نمره CLB/NCLC 4 (یا ارائه فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02) جهت اثبات اینکه کارفرما از تسلط متقاضی نسبت به زبان فرانسه یا انگلیسی اطمینان دارد)
  • برخورداری از تمکن مالی جهت پرداخت هزینه‌های سفر
  • نیت واقعی جهت اقامت در پرنس ادوارد

افراد واجد شرایط اسکیل ورکر خارج از استان

نحوه درخواست شرکت در اسکیلد ورکر پرنس ادوارد (خارج از استان)

اگر از شرایط مناسبی برای شرکت در برنامه نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد برخوردار هستید، برای شروع باید راهنمای درخواست نیرو کار را مطالعه کنید. در ادامه نوبت به ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی به پرنس ادوارد می‌رسد. برای ساخت پروفایل نیاز به آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات هویتی از جمله مشخصات پاسپورت خواهید داشت. بعد از تایید حساب نیز باید پروسه تکمیل آن را انجام دهید. توجه کنید هر متقاضی تنها مجاز به ساخت یک پروفایل است.

پروفایل متقاضیان به مدت 6 ماه فعال می‌ماند تا یک دعوت کاری برای آنها ارسال شود. در این بازه زمانی فرد باید از صحت اطلاعات وارد شده در پروفایل اطمینان حاصل نماید. چنانچه شرایط فرد پیش از دعوت تغییر کند، باید نسبت به ویرایش پروفایل اقدام نماید. همچنین اگر شرایط فرد پس از دعوت تغییر کند، باید حتما آن را به اطلاع اداره مهاجرت برساند. چرا که هرگونه تغییر در شرایط متقاضی روی نتیجه درخواست اثرگذار است.

چنانچه از شما برای شرکت در برنامه Skilled Worker خارج از استان دعوت به عمل آید، یک اعلان دریافت خواهید کرد. این اعلان حاوی شماره پرونده و دستورالعمل‌های مربوط به ارسال آن می‌باشد. پس از دریافت اعلن باید تکمیل فرم‌های درخواستی را آغاز کنید. البته همزمان با شما کارفرما نیز باید فرم‌های مربوطه را تکمیل نماید.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما رده نیروی کار PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را قبول کرده و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

هزینه مهاجرت به پرنس ادوارد از طریق اسکیل ورکر (خارج از استان)

در حال حاضر اداره مهاجرت هزینه‌ای بابت ساخت پروفایل ابراز علاقه مندی از متقاضیان دریافت نمی‌کند. این در حالی است که در زمان ارسال فرم‌های درخواست متقاضی ملزم به پرداخت هزینه 300 دلار کانادا می‌باشد. طبق اعلام اداره مهاجرت پرنس ادوارد پرداخت هزینه از طریق Mastercard، Visa Debit، Mastercard Debit و … میسر است. به یاد داشته باشید برای رسیدگی به پرونده متقاضیان هزینه درخواست باید پرداخت شده باشد.

فرم‌های برنامه اسکیل ورکر خارج از استان PEI

  • فرم‌هایی که کارفرما باید پر کند: فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02)
  • فرم‌هایی که متقاضی باید پر کند: فرم استخدام نماینده توسط نیروی کار (PEIW-03) (اختیاری)

آیا Skilled Worker Outside Canada نیاز به وکیل دارد؟

قطعا خیر. اگر برای جریان نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد اقدام می‌کنید، هیچ اجباری به اخذ وکیل یا مشاور ندارید. اما اگر با داشتن وکیل راحت‌تر هستید، می‌بایست در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا ثبت نام کنید. البته امکان استخدام وکیل شخصی نیز وجود دارد، تنها باید فرد مدنظر از معیارهای انجمن حقوقی استانی برخوردار باشد. در هر صورت نماینده شما باید قبل از هر کاری در اداره مهاجرت ثبت نام کند.

پس از نامزدی چه کار کنیم؟

اگر برای شرکت در برنامه نامزدید شدید، شما مسئول درخواست اقامت دائم خود هستید. در این صورت باید درخواست اقامت دائم خود را به همراه گواهی نامزدی به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. پس از ارسال اداره مهاجرت درخواست شما را بررسی خواهد کرد. جهت اطلاع از مدت زمان بررسی می‌توانید به وبسایت IRCC مراجعه نمایید.

اقامت دائم PEI با اسکیل ورکر

سخن پایانی

برای مهاجرت نیروی متخصص به پرنس ادوارد حتما نباید فرد سابقه کار در استان را داشته باشد. اگرچه در این صورت شانس فرد بیشتر می‌شود، اما تحت شرایطی متقاضیان خارج از استان نیز می‌توانند برای کار در مشاغل حرفه‌ای جزیره اقدام کنند. در واقع جریان نیروی متخصص خارج از استان پرنس ادوارد این اجازه را به افراد خواهد داد، البته در صورتی که کارفرمای مدنظر از اداره مهاجرت مجوز دریافت نماید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه