ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

0 تا 100 ویزای اسپانسرشیپی همسر کانادا + [اسپانسرشیپی فرزند]

چنانچه از شرایط لازم برخوردار باشید، می‌توانید از همسر و فرزندان خود حمایت کنید تا اقامت کانادا را دریافت کنند. جهت اسپانسرشیپی همسر و فرزندان حمایت مالی فرد کفایت می‌کند. البته این حمایت باید به‌گونه‌ای باشد که افراد هیچگونه نیازی به کمک مالی از جانب دولت کانادا پیدا نکنند.

0 تا 100 ویزای اسپانسرشیپی همسر کانادا

هزینه اسپانسرشیپ همسر و فرزند

نوع ویزا تعرفه
اسپانسرشیپ همسر 1080 دلار
اسپانسرشیپ فرزند 150 دلار

 

  • تذکر: جهت اخذ ویزا برای شریک زندگی یا فرزندان پس از درخواست از آن‌ها اطلاعات بیومتریک خواسته می‌شود. مدت زمان پردازش بیانگر زمانی است که اطلاعات بیومتریک فرد مورد پردازش قرار می‌گیرد. برای برآورد این زمان می‌توانید از سایت ca استفاده کنید.

چه کسانی واجد شرایط حمایت مالی از همسر و فرزندان خود هستند؟

افراد ساکن کانادا تنها تحت شرایط خاص می‌توانند برای دریافت ویزای همسر و فرزندان حمایت مالی خود را اعلام کنند. این برنامه شامل هر فردی نمی‌شود. افرادی که شرایط زیر را داشته باشند، می‌توانند از این برنامه استفاده کنند:

  • داشتن دست کم 18 سال سن
  • شهروند کانادایی بودن (مقیم کانادا)

شرایط بردن همسر به کانادا رسیدن به سن قانونی و اقامت در این کشور است. چنانچه شهروند کانادا محسوب می‌شوید، اما در حال حاضر خارج از کشور ساکن هستید، باید ثابت کنید قصد بازگشت به کانادا را دارید. بازگشت به کانادا باید همزمان با ورود افرادی باشد که قصد حمایت مالی از آن‌ها را دارید. بنابراین اگر اقامت دائم کانادا را داشته باشید، اما در خارج از کانادا زندگی کنید، نمی‌توانید از این برنامه بهره ببرید. همچنین افرادی که از حمایت‌های مالی دولت برخوردارند، صلاحیت لازم برای حمایت مالی اعضای خانواده را ندارند. (البته این مورد برای افراد دارای معلولیت استثنا می‌باشد)

به طور خلاصه می‌توان گفت برای دریافت ویزای اسپانسرشیپ همسر در کانادا باید بتوانید نیازهای اساسی وی را تامین کنید.

افرادی که واجد شرایط حمایت مالی هستند

چنانچه خارج از استان کبک زندگی می‌کنید

قوانین استان کبک برای اسپانسرشیپی همسر کمی متفاوت است. در ابتدا به قوانین کلی حاکم بر کانادا پیرامون ویزای اسپانسرشیپ می‌پردازیم. در کانادا به جز استان کبک، برای اینکه بتوانید اقامت همسر یا فرزندان خود را بگیرید، باید قول بدهید از آن‌ها مراقبت خواهید کرد. بابت این موضوع از شما تعهد گرفته می‌شود. این تعهد شامل بندهای مختلفی نظیر حمایت مالی در زمان سکونت هر یک از اعضای خانواده و همچنین قبول مسئولیت‌های خاص در طول دوره‌ای مشخص می‌باشد. این تعهد به اصطلاح قرارداد حمایت خوانده می‌شود.

قرارداد حمایت قراردادی است که به منزله‌ی آن شما ضمانت می‌کنید نیازهای اساسی اعضای خانواده را پوشش دهید. همچنین سایر اشخاصی که تحت حمایت شما هستند نیز باید برای حمایت از خود و سایرین تلاش کنند. در زمان ثبت درخواست ویزای اسپانسرشیپ از شما خواسته می‌شود فرمی را تکمیل و امضا کنید. این فرم همان قرارداد حمایت است.

شرط درآمد برای درخواست اسپانسرشیپی همسر

در اغلب اوقات داشتن درآمد بالا شرط لازم برای گرفتن ویزای اسپانسرشیپ همسر کانادا یا ویزای اسپانسرشیپ فرزند کانادا نمی‌باشد. بلکه تنها کافی است نشان دهید از درآمد مالی مناسب برای تامین نیاز آن‌ها برخوردارید. البته شرایط هر متقاضی منحصر به فرد است. شاید شما تنها یک فرزند داشته باشید. اما شاید فرزند شما نیز یک فرزند دیگر تحت تکفل خود داشته باشد. در این شرایط شرط درآمد برای شما متفاوت خواهد بود. برای آگاهی بیشتر می‌توانید دستورالعمل ارزیابی مالی را مطالعه کنید. این دستورالعمل به شما نشان می‌دهد چقدر پول نیاز دارید یا این که چگونه باید فرم درخواست را پر کنید. در زمان بارگیری بسته درخواست، می‌توانید فرم درخواست را نیز دریافت کنید.

چنانچه در استان کبک زندگی می‌کنید

در این صورت باید هماهنگی‌های لازم را به طور مستقیم با استان کبک انجام دهید. شما می‌بایست با استان کبک قرارداد امضا کنید. همچنین وظیفه ارزیابی درآمد شما بر عهده اداره مهاجرت کبک خواهد بود.

چه کسانی نمی‌توانند از همسر و فرزندان خود حمایت کنند؟

اگر از شرایط زیر برخوردار باشید، بعید است بتوانید از طریق برنامه اسپانسرشیپی همسر و فرزندان اقدام کنید و اقامت اعضای خانواده خود را بگیرید:

  • سن کمتر از 18 سال
  • عدم سکونت در کانادا
  • اقامت موقت در کانادا (افرادی که با ویزای توریستی، تحصیلی یا کار در کانادا زندگی می‌کنند)
  • در حال بررسی بودن درخواست اقامت دائم
  • عدم برخورداری از درآمد کافی

برخورداری از شرایط بالا (حتی یک مورد) به منزله این است که نمی‌توانید برای اخذ اقامت دائم همسر یا فرزندان خود درخواست ارسال کنید. البته داشتن شرایط بالا به معنی پذیرش قطعی درخواست شما نیست. افراد زیر شانس کمتری برای قبول درخواست خود دارند:

  • فردی که توسط فرد دیگر حمایت شده باشد
  • فردی که کمتر از 5 سال سابقه اقامت دائم در کانادا داشته باشد

لازم به ذکر است تحت شرایط زیر به احتمال زیاد درخواست متقاضی برای اخذ اسپانسرشیپ همسر در کانادا (یا اسپانسرشیپ فرزند) رد می‌شود:

  • سابقه ثبت درخواست‌هایی که به آن رسیدگی نشده
  • گرفتن وام مهاجرتی
  • قرار داشتن در زندان یا ندامتگاه
  • دریافت کمک‌های اجتماعی
  • سابقه ارتکاب جرم، جنایت، تجاوز جنسی یا هر مورد دیگری نسبت به بستگان و افراد غریبه
  • ورشکستگی
  • عدم امکان اقامت در کانادا به صورت قانونی
  • به طور کلی هر دلیلی که باعث عدم توانایی فرد در حمایت مالی و تامین نیازهای همسر یا فرزندان شود، می‌تواند درخواست وی را رد کند.

از چه کسانی می‌توانید حمایت کنید

طبق قوانینی که برای صدور ویزای اسپانسرشیپ همسر کانادا و اسپانسرشیپ فرزند کانادا در نظر گرفته شده است، شما می‌توانید برای شریک زندگی (همسر) یا فرزندان قانونی خود اقامت کانادا را دریافت کنید. در ادامه توضیحات بیشتری درباره افرادی که می‌توانید برای آن‌ها اقدامات نهایی را انجام دهید، خواهیم داد:

افرادی که می‌توانید برای اقامت کانادای آن‌ها اقدام کنید

همسر

همسر شما بسته به جنسیت خود شما می‌تواند مرد یا زن باشد. تنها نکته این است که به صورت قانونی با شما ازدواج کرده باشد و به سن قانونی رسیده باشد.

شریک زندگی

شریک زندگی فردی است که به طور قانونی با شما ازدواج نکرده اما دست کم به مدت 1 سال با شما زندگی کرده است. به عبارتی شما باید با وی حداقل به مدت یک سال رابطه زناشویی داشته باشید و هیچ وقفه‌ای میان آن وجود نداشته باشد. ارائه مدارک مبنی بر رابطه زناشویی با شریک زندگی اجباری است. شریک زندگی متقاضی نیز می‌تواند مرد یا زن باشد و البته باید حتما به 18 سال رسیده باشد. ناگفته نماند شریک زندگی می‌تواند با فرد همجنس باشد. (کانادا درخواست همجنس گرایان را می‌پذیرد)

در بسیاری از موارد شما و شریک زندگی‌تان نمی‌توانید در کشور محل اقامت او ازدواج کنید:

  • وضعیت تاهل: شاید شریک شما با شخص دیگری ازدواج کرده ولی امکان طلاق در آن کشور وجود نداشته باشد.
  • گرایش جنسی: اگر در یک رابطه همجنس‌گرا هستید، ممکن است موانعی برای ازدواج در کشور محل اقامت شریکتان وجود داشته باشد.
  • مسائل دینی: این احتمال وجود دارد که به دلیل تمایزات دینی امکان ازدواج شما با وی در کشور مذکور سلب شود.

در این صورت برای گرفتن اقامت یا همان اسپانسرشیپی همسر می‌بایست ثابت کنید یکی از مشکلات بالا در کشور محل اقامت شریک زندگی‌تان وجود دارد که ازدواج شما را غیرممکن کرده است.

فرزندان

هر یک از فرزندان که شرایط زیر را دارا باشند، می‌توانند از نظر برنامه اسپانسرشیپ فرزند کانادا واجد شرایط قرار بگیرند:

  • داشتن کمتر از 22 سال
  • عدم ازدواج و نداشتن شریک زندگی

آن دسته از فرزندانی که بیشتر از 22 سال دارند، تنها در شرایط خاص می‌توانند تحت حمایت مالی قرار بگیرند. در واقع اگر فرزند قادر به تامین نیازهای مالی به دلیل مشکلات جسمی و روحی نباشد، می‌تواند اقامت کانادا را از طریق والدین ساکن کانادا دریافت کند.

نحوه اقدام برای گرفتن اقامت همسر و فرزندان

چنانچه شهروند کانادا محسوب می‌شوید، این احتمال وجود دارد که فرزند شما نیز شهروند کانادا باشد، حتی اگر متولد این کشور نیست. اگر فرزند شما شهروند این کشور محسوب شود، نمی‌توانید برای حمایت مالی وی اقدام کنید. بنابراین قبل از هر اقدامی اطمینان حاصل کنید که آیا فرزند شما شهروند کانادا است یا نه؟ چنانچه تنها می‌خواهید از فرزندتان حمایت کنید و همسرتان در این برنامه جایی ندارد، باید نام او را به عنوان متقاضی اصلی در برنامه قرار دهید. البته در این صورت باید ثابت کنید قیم قانونی دیگر برای مهاجرت فرزند به کانادا موافق است.

چنانچه فرزند شما خود یک فرزند دارد (صاحب نوه هستید)، باید نام نوه‌تان را به عنوان یکی از افراد وابسته در برنامه اسپانسرشیپ فرزند کانادا ذکر کنید. همچنین امکان حمایت مالی از فرزندان بی سرپرست نیز وجود دارد. برای این کار باید دستورالعمل‌های لازم برای فرزندخواندگی را مطالعه کنید.

اما اگر برای همسر و فرزندان‌تان با همدیگر اقدام می‌کنید، باید نام همسرتان به عنوان متقاضی اصلی و نام فرزندان به عنوان افراد وابسته ذکر شود. امکان حمایت مالی از فرزند همسر (حتی اگر فرزند اصلی شما نباشد) وجود دارد.

نحوه اقدام برای گرفتن اقامت همسر و فرزندان

آیا فردی که حمایت می‌کنید، برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ  واجد شرایط است؟

همانطور که گفته شد، شرکت در برنامه اسپانسرشیپی همسر برای همه قابل مقدور نیست. با ارسال مدارک صلاحیت یا عدم صلاحیت افراد بررسی می‌شود و در نهایت درخواست متقاضی پاسخ داده می‌شود. مدارکی که باید ارسال کنید، عبارتند از:

  • کلیه مدارک، فرم‌ها خصوصا فرم درخواست
  • مدارکی که در طول پردازش درخواست طلب می‌شود نظیر معاینات پزشکی و اطلاعات بیومتریک

واضح است امکان حمایت مالی از افرادی که واجد شرایط نیستند، وجود ندارد. این افراد به هیچ وجه اجازه ورود به کانادا با مجوز اقامت دائم را کسب نخواهند کرد.

نحوه درخواست اسپانسرشیپی همسر و فرزند

از تاریخ 23 سپتامبر 2022 تمام درخواست‌های اسپانسرشیپ همسر کانادا تنها به صورت اینترنتی پذیرفته می‌شوند. متقاضیان می‌بایست درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت کنند، مگر این که شرایط خاصی داشته باشند. به عنوان مثال در صورت معلولیت فرد می‌تواند درخواست خود را به صورت کاغذی نیز ارائه دهد.

در زمان درخواست ویزا برای همسر یا فرزندان خود باید 2 درخواست ثبت کنید: یکی برای ویزای اسپانسرشیپ و دیگری برای اخذ اقامت دائم. چنانچه تمایل به حمایت مالی از افراد بی سرپرست را داشته باشید، می‌توانید با توجه به قوانین موجود اقدام کنید. فراموش نکنید قوانین استان کبک با سایر استان‌های کانادا متفاوت است.

به طور کلی 4 مرحله برای حمایت از همسر و فرزندان وجود دارد:

نحوه درخواست اسپانسرشیپی همسر و فرزند

مرحله 1: ارسال درخواست برای حمایت مالی

برای اخذ ویزای اسپانسرشیپی همسر یا فرزند اولین اقدام این است که حمایت مالی خود را اعلام کنید. فایل PDF فرم‌ها را از بسته درخواست دانلود کنید و آن‌ها را به دقت تکمیل نمایید. این فرم‌ها نیاز به امضای دیجیتال شما و متقاضیان حاضر در برنامه دارند. این فرم را به صورت الکترونیکی پر کرده و امضا کنید. سپس آن را ارسال نمایید. بسته درخواست شامل موارد زیر است:

  • چک لیستی از اسناد مورد نیاز برای حمایت مالی از افراد
  • فرم‌هایی که باید پر شود
  • راهنمای دستورالعمل برای راهنمایی دقیق متقاضی

مرحله 2: درخواست اقامت دائم

در ادامه می‌بایست در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا یک اکانت ایجاد کنید تا برای افراد مدنظر اقامت دائم بگیرید. جهت این کار باید فرم‌های مختلفی را پر کنید. این فرم‌های عبارتند از:

  • فرم درخواست عمومی برای ورود به کانادا (IMM 0008)
  • جدول A (سابقه) (IMM 5669)
  • اطلاعاتی جامع درباره خانواده (IMM 5406)
  • اطلاعات تکمیلی (پیرامون سفرها) (IMM 5562)
  • ارسال عکس تک تک افرادی که قصد حمایت مالی از آن‌ها را دارید

برای اینکه با آسودگی خاطر به ویزای اسپانسرشیپ همسر در کانادا دست پیدا کنید، می‌توانید از یک نماینده یا وکیل کمک بگیرید. وکیل می‌تواند به شما در نحوه پر کردن فرم‌ها، اسنادی مورد نیاز و بسیاری از موارد دیگر مشاوره دهد تا پروسه مدنظر با سرعت بیشتری طی شود.

مرحله 3: پرداخت هزینه‌های مربوطه

مرحله سوم از پروسه اسپانسرشیپی همسر به پرداخت هزینه‌ها مربوط می‌شود. در این مرحله باید ضمن انگشت نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک هزینه درخواست را پرداخت نمایید. برای ثبت اطلاعات بیومتریک نیاز به تعیین وقت از مراکز VAC خواهید داشت. (در حال حاضر این مرکز در ایران فعالیت نمی‌کند). اما چه هزینه‌هایی باید پرداخت شود:

  • هزینه پردازش اطلاعات افرادی که تحت حمایت قرار می‌گیرند
  • هزینه صدور اقامت دائم
  • هزینه خدمات بیومتریک (ثبت اثر انگشت و عکس)

تمام هزینه‌های فوق به صورت آنلاین از متقاضی دریافت می‌شود. همچنین ممکن است در طول درخواست از شما هزینه‌های دیگری گرفته شود:

  • هزینه معاینات پزشکی
  • هزینه گواهی از پلیس

مرحله 4: ارسال اطلاعات تکمیلی

برای صدور ویزای اسپانسرشیپی همسر ممکن است از هر داوطلب اطلاعات اضافی خواسته شود. معاینات پزشکی و گواهی پلیس  از جمله رایج‌ترین این اطلاعات است. این مدارک باید برای فرد حامی و افراد تحت حمایت آماده شده باشد. دقت کنید گواهینامه پلیس معمولا تا 1 سال پس از صدور اعتبار دارد. بنابراین اگر زمان پردازش طول بکشد، شاید از شما مدرک جدیدی خواسته شود.

همچنین پس از پرداخت هزینه خدمات بیومتریک یک نامه یا ایمیل برای تک تک اعضای حاضر در برنامه ارسال می‌شود. افراد موظف هستند ظرف مدت 1 ماه اطلاعات بیومتریک خود را در نزدیکترین مرکز ثبت کنند. نکته دیگر این است که شما در طول پروسه باید اداره مهاجرت کانادا را از هر تغییر اعم از تولد فرزند، طلاق، فوت متقاضی و … مطلع سازید.

مرحله 5: ارسال آنلاین درخواست

زمانی که فرم‌ها را پر کردید، قرارداد را امضا نمودید، هزینه را پرداخت کردید و تمام اسناد با موفقیت آپلود شد، باید درخواست خود را به صورت اینترنتی ارسال کنید. هرگونه نقص در ارسال مدارک شرایط بردن همسر به کانادا را با چالش جدی مواجه می‌کند. بنابراین در ارسال مدارک و پر کردن فرم‌ها نهایت دقت را انجام دهید.

مهاجرت به کانادا با ویزای اسپانسرشیپ

مرحله 6: دریافت پاسخ

اگر شما و اعضای خانواده‌تان صلاحیت لازم برای شرکت در برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا را داشته باشید، یک ایمیل برای شما ارسال خواهد شد. تا ارسال ایمیل منتظر بمانید.

بعد از ارسال درخواست اسپانسرشیپی همسر چه کارهایی باید انجام داد؟

پس از ارسال درخواست اسپانسرشیپ همسر در کانادا با استفاده از داده‌های مختلف اطلاعات شما مورد پردازش قرار می‌گیرد. (از زمان شروع کووید 19 پردازش اطلاعات به زمان بیشتری نیاز دارد). چنانچه مدارک ناقص باشد یا هزینه اسپانسرشیپ همسر پرداخت نشده باشد، درخواست شما بررسی نخواهد شد. اما اگر اطلاعات شما کامل باشد و مورد قبول واقع شود، شروع به پردازش قرار می‌گیرد. در این صورت اطلاعات زیر به صورت الکترونیکی برای شما ارسال خواهد شد:

  • شماره درخواست
  • تاییدیه دریافت

اگر با درخواست شما به عنوان حامی موافقت نشود

اگر با درخواست شما برای اسپانسرشیپی همسر یا اسپانسرشیپ فرزند کانادا موافقت نشود، همچنان می‌توانید پیگیر اقامت دائم اعضای خانواده باشید. چنانچه درخواست خود را پس بگیرید، مبلغی که بابت پردازش حمایت مالی پرداخت کرده‌اید (75دلار) پس نخواهید گرفت. اما باقی مبالغ به شما عودت داده می‌شود. اما اگر می‌خواهید پیگیری را ادامه دهید، تمام هزینه‌های پرداخت شده غیرقابل عودت خواهد شد.

اگر با درخواست شما به عنوان حامی موافقت شود

اداره مهاجرت سراغ بررسی شرایط تک تک اعضای برنامه می‌رود. در این صورت اعضای خانواده می‌توانند درخواست شما را به حساب آنلاین خود پیوند دهند. هر زمان رسیدگی به شرایط اعضای خانواده آغاز شود، یک نامه حاوی شماره درخواست برای آن‌ها ارسال می‌گردد. بلافاصله پس از دریافت این نامه می‌توان برای پیوند درخواست با حساب آنلاین اقدام کرد. در این زمان افرادی که قرار است در برنامه شرکت کنند، باید اسناد مدنظر را به حساب آنلاین خود اضافه کنند.

موافقت با ویزای اسپانسرشیپ

ثبت اطلاعات بیومتریک (مخصوص حمایت شدگان)

در طول رسیدگی زمانی تعیین می‌شود که باید برای ثبت اطلاعات بیومتریک اقدام کنید. این کار باید ظرف 30 روز انجام شود. پس لازم است در سریع‌ترین زمان وقت ملاقات خود را رزرو کنید تا در پردازش اطلاعات تاخیری ایجاد نشود. البته اگر نتوانید ظرف مدت تعیین شده قرار ملاقات رزرو کنید، راهکارهای مناسبی برای اقدام این کار با تاخیر وجود دارد. می‌توانید از این راهکارها کمک بگیرید. لازم به ذکر است در زمان مراجعه به دفاتر وک باید مدرک پرداخت هزینه خدمات بیومتریک را همراه داشته باشید. این هزینه توسط فرد حامی پرداخت می‌شود.

اگر در کبک زندگی می‌کنید

همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم، دریافت ویزای اسپانسرشیپ همسر در کانادا قوانین خاصی دارد. اما استان کبک از این قوانین مستثنی است. اگر در این استان زندگی می‌کنید، فردی که تحت حمایت قرار می‌گیرد، می‌بایست فرم‌های خاصی را با نام Demande de sélection permanente – Catégorie du regroupement familial پر کند و پس از امضای آن سریعا آن را ارسال نماید. این فرم باید به درخواست تعهد ضمیمه شود. پس از تایید درخواست، دولت استان کبک اطلاعات مربوط به اخذ اقامت دائم افراد تحت حمایت را صادر می‌کند.

چنانچه با درخواست اقامت دائم اعضای خانواده موافقت شود

در این صورت برای تکمیل پروسه اسپانسرشیپی همسر و فرزندان می‌بایست مدارک خاصی را ارسال کنید. این مدارک مربوط به تک تک اعضای حاضر در برنامه است:

  • 2 قطعه عکس
  • گذرنامه یا فتوکپی پاسپورت
  • سند مربوط به پرداخت هزینه اقامت دائم

پس از اتمام پردازش درخواست، اسناد زیر برای افراد حاضر در برنامه اسپانسرشیپی ارسال می‌شود:

  • سندی که اقامت دائم آن‌ها را تایید می‌کند
  • ویزای اقامت دائم (برای شهروندان کشورهایی که نیاز به ویزا دارند)

اعضای خانواده از قبیل همسر و فرزندان می‌توانند به لطف این مدارک وارد خاک کانادا شوند. البته سند اقامت دائم و ویزای مذکور تاریخ انقضا دارند. برای ورود به کانادا ارائه این مدارک الزامی است. در واقع افرادی که تحت حمایت قرار می‌گیرند باید قبل از ورود با یک افسر مرزی ملاقات کنند. در این ملاقات داشتن مدارک مذکور به منزله مجوز ورود خواهد بود. در نهایت افسر با بررسی مدارک تصمیم ‌می‌گیرد اعضای خانواده اجازه ورود دارند یا نه. البته اگر اعضایی که برای حمایت انتخاب می‌شوند، در داخل کانادا هستند، زمانی برای ملاقات با افسر و گرفتن تاییدیه اقامت دائم صادر خواهد شد.

  • تذکر: در صورت رد درخواست علت آن نیز ذکر خواهد شد. در این شرایط می‌توان برای اعتراض اقدام کرد.

دریافت ویزای اسپانسرشیپ و اقامت کانادا

بررسی وضعیت درخواست اسپانسرشیپی همسر

به طور کلی 2 روش برای پیگیری درخواست وجود دارد:

  • از طریق حساب آنلاین: پس از دریافت شماره درخواست یک حساب کاربری ایجاد کرده و برنامه خود را با حساب کاربری پیوند دهید. شماره درخواست بلافاصله پس از ثبت درخواست برای شما ارسال خواهد شد.
  • از طریق ردیاب وضعیت: ردیاب وضعیت نیز یک روش دیگر برای پیگیری وضعیت پرونده است. پس از ارائه درخواست اسپانسرشیپ همسر کانادا یک ایمیل تاییدیه برای شما ارسال می‌شود. این ایمیل به اصطلاح AOR نامیده می‌شود. خوشبختانه بعد از دریافت AOR امکان بررسی وضعیت پرونده وجود دارد.

لغو درخواست اسپانسرشیپ همسر در کانادا

پیش از مقیم شدن افرادی که تحت حمایت مالی شما قرار می‌گیرند، می‌توانید در هر مرحله درخواست خود را لغو کنید. البته تنها در صورتی امکان بازگشت هزینه پرداختی وجود دارد که پردازش درخواست آغاز نشده باشد. در این زمان باید فرم مربوطه که شامل نام، نام خانوادگی، کشور محل تولد، شماره درخواست و شماره مشتری UCI است را پر کنید.

چگونه هزینه اقامت دائم را پرداخت کنید؟

هزینه حق اقامت دائم کانادا در ویزای اسپانسرشیپی همسر و فرزندان توسط فرد حامی پرداخت می‌شود. این هزینه در زمان ثبت درخواست و با سایر هزینه‌ها انجام خواهد شد. چنانچه حامی این هزینه را پرداخت نکرده باشد، راه‌هایی برای افرادی که حمایت شده‌اند، وجود دارد تا این هزینه را پرداخت نمایند. همچنین اگر حامی این هزینه را متقبل شده باشد، در 2 صورت امکان بازپس گیری آن وجود دارد:

  • در صورتی که عضو خانواده رد شود (به شرط صرف نظر از تجدید نظرخواهی)
  • در صورتی که از حمایت مالی صرف نظر کنید

نحوه ورود به کانادا با ویزای اسپانسرشیپی همسر یا اسپانسرشیپ فرزند کانادا

اگر موفق به اخذ ویزا و اقامت دائم برای اعضای خانواده شده باشید، آن‌ها می‌توانند به کانادا سفر کنند. در این صورت آن‌ها به محض ورود به کشور باید مدارک زیر را به افسر مرزی نشان دهند:

  • تایید اقامت دائم
  • گذرنامه یا سند مسافرتی معتبر
  • ویزای اقامت دائم
  • گواهی انتخاب کبک (اگر استان محل زندگی کبک است)
  • سایر مدارکی که از شما خواسته شده به کانادا بیاورید
  • چنانچه اعضای خانواده که قرار است حمایت مالی شوند، در کانادا هستند، برای دریافت اقامت دائم باید با یک افسر مهاجرت ملاقات نمایند. زمان، مکان و مدارک مورد نیاز برای مصاحبه اعلام خواهد شد.

مصاحبه با افسر مرزی

چه در برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا چه اسپانسرشیپ فرزند کانادا، افراد ملزم به مصاحبه با افسر مرزی هستند. فراموش نکنید شما باید افسر را از تمام وجوهی که به کانادا وارد می‌کنید، مطلع سازید این وجوه می‌توانند شامل پول نقد، سهام و … باشند. چنانچه افسر شرایط متقاضی را مناسب بداند، به او اجازه ورود می‌دهد. همچنین مجوز اقامت دائم به آدرس محل زندگی فرد ارسال خواهد شد.

مصاحبه با افسر مرزی کانادا

سخن پایانی

اگر ساکن کانادا هستید، می‌توانید با حمایت مالی از اعضای خانواده تحت ویزای اسپانسرشیپی همسر و اسپانسرشیپی فرزندان آن‌ها را به کانادا دعوت کنید و اقامت این کشور را برای آن‌ها دریافت کنید. البته این پروسه شرایط خاص خود را دارد که در این مطلب به طور کامل بررسی شد.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه