ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا و اقامت و گرفتن اقامت دائم این کشور

در مورد ویزای استارتاپ کانادا چقدر اطلاعات دارید؟ چطور می توان به عنوان یک بیزینس من یا کارآفرین، اقامت کانادا را دریافت کرد؟ افرادی که صاحب ذهنی با ایده های نو هستند، همیشه یک برگ برنده متفاوت در دست دارند. دولت کانادا برای رشد اقتصادی این کشور، از بیزینس من ها و کارآفرینان به خوبی استقبال می کند. به همین خاطر می توان به راحتی اقامت کانادا را از طریق کارآفرینی یا استارتاپی دریافت کرد. برای اقدام به انجام این کار نیاز است تا حتما اطلاعات جامع و کاملی در این خصوص داشته باشید. در ادامه این بخش به تمامی مراحلی که به استارتاپی کانادا مربوط است اشاره خواهیم داشت. با ما تا پایان همراه باشید.

دریافت ویزای استارتاپ کانادا

فرآیند مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا

برنامه ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان مهاجر این امکان را می دهد که با مهارت و پتانسیل هایی که دارند، برای کسب و کار وارد کانادا شوند. در خصوص روند برنامه باید بگوییم تقریبا 36 ماه زمان می برد. این زمان شاید کمی طولانی به نظر برسد، اما برای طی کردن احراز هویت بیومتریک، این زمان لازم است.

اقامت کانادا

به طور کلی کسانی که ایده های جدید و نوآورانه ای دارند، می توانند برای ایجاد شغل و کسب و کار جدید ویزای کانادا را دریافت کنند. این ایده ها باید در حد رقابت با مقیاس جهانی باشد. بنابراین اگر بتوانید برای ایده های خود، حمایت یکی از سازمان های تعیین شده را دریافت کنید، مهاجرتتان به کانادا ساده تر خواهد بود. خوب است تا بدانید استان کبک یکی از استان های کانادا است که مسئول برنامه های مهاجرت تجاری این کشور است. در صورتی که قصد اقامت در این استان را دارید می توانید به وب سایت مهاجرت به کبک مراجعه کنید.

 چه کسانی صلاحیت  درخواست مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا

را دارند؟

در خصوص دریافت ویزای استارتاپ کانادا این سوال مطرح می شود که چه کسانی صلاحیت دریافت این ویزا را دارند و می توانند درخواست بدهند؟ برای واجد شرایط بودن در برنامه استارتاپ کانادا باید از شرایط زیر برخوردار باشید:

صاحب یک کسب و کار واجد شرایط باشید

یک برنامه حمایتی از سازمان تعیین شده دریافت کنید

به یکی از زبان های رسمی این کشور تسلط کامل داشته باشید

پول کافی برای تسویه حساب کامل را داشته باشید

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا شما باید صاحب یک کسب و کار واجد الشرایط باشید. این بدین معنی است که کسب و کار شما شرایط زیر را داشته باشد:

هر متقاضی 10 درصد یا بیشتر از حقوق رای مرتبط با تمام سهام شرکت موجود در آن زمان را دارد. همچنین متقاضیان بیش از 50 درصد از کل حق رای مربوط به همه سهام شرکت را که در آن زمان موجود است، در اختیار دارند.  زمانی که می خواهید اقامت دائم کانادا را دریافت کنید شما مدیر فعال و مستمر این تجارت در داخل کانادا هستید. بخش مهمی از تجارت شما در داخل کانادا اتفاق می افتد و این تجارت در کانادا ثبت شده است و همچنین یک نامه پشتیبانی از یک سازمان تعیین شده دریافت می کنید که در این نامه گروه تجاری از استارتاپ تایید شده حمایت مالی می کنند.

در این شرایط شما نیاز دارید تا برای اطلاع از نحوه پشتیبانی با سازمان تعیین شده تماس بگیرید. پس از آن باید سازمان را متقاعد کنید که کسب و کارتان ارزش حمایت را دارد. در نتیجه می توانید نامه پشتیبانی را دریافت کنید. البته باید در نظر داشته باشید که این فرآیند برای هر سازمان متفاوت است و الزامات خاص خودش را دارد. در استارتاپ کانادا، این نامه یکی از مدارک اصلی است. در صورتی که نامه پشتیبانی را دریافت نکنید و یا یکی از شرایط بالا را نداشته باشید، درخواست شما پذیرش نمی شود.

الزامات زبان را رعایت کنید

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا لازم است تا الزامات زبان را رعایت کنید. مادامی که شما توانایی برقراری ارتباط با شهروندان کانادایی را داشته باشید، موفقیت های پی در پی نصیبتان می شود. مسلط بودن به یکی از زبان های انگلیسی یا فرانسوی یک برگ برنده است. همچنین شما می توانید در آزمون های مربوطه شرکت کنید تا سطح زبان شما سنجیده شود. تسلط به زبان برای صحبت کردن، خواندن، نوشتن و گوش دادن برای شروع کار در کانادا لازم است.

ثبت درخواست اقامت کانادا

نحوه ثبت درخواست مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا

نحوه درخواست ویزای استارتاپ کانادا به صورت آنلاین و غیر حضوری است. شما می توانید به سادگی از طریق اینترنت درخواست خود را ثبت کنید. در صورتی که شرایط شما خاص است و یا امکان ثبت درخواست به صورت آنلاین را ندارید، می توانید در یک قالب دیگر (درخواست کتبی) برای گرفتن ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنید. راهنمای دستورالعمل (IMM 5759) به شما کمک می کند تا فرم های درخواست را به درستی تکمیل کنید. لازم است تا در هنگام ثبت درخواست، تمامی فرم ها، مدارک ها، نتایج آزمون ها و سایر مدارک مهم را نیز ارسال کنید و نسبت به پرداخت هزینه آنها نیز اقدام کنید. در صورتی که در این مرحله از ثبت درخواست کوتاهی کنید و مدارکتان را ناقص ارسال کنید، درخواست شما برگردانده می شود.

برای ثبت درخواست ویزای استارتاپ کانادا به صورت آنلاین و یا کتبی، لازم است تا تمامی اطلاعاتتان را به درستی وارد کنید. همچنین باید به تمامی سوالات به درستی پاسخ دهید. در صورتی که در این فرم و پرسشنامه ها اطلاعات نادرستی را وارد کنید، یکی از موارد زیر شامل حالتان می شود:

درخواستتان رد می شود.

ممکن است برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا غیر قابل قبول شناخته شوید و تا 5 سال از ثبت درخواست اقامت این کشور محروم شوید.

برای تکمیل فرم و ارائه درخواست باید یک سری فرم ها را در قالب PDF ارسال کنید. از چک لیست سند IMM 5760 استفاده کنید تا اطمینان پیدا کنید که تمام فرم ها و مدارک مورد نیاز را درج کرده اید. در صورتی که فرم شما صحیح تکمیل شده باشد، لازم است تا آن را

چاپ کنید

با دست امضاء کنید

از شخص ثالث بخواهید آن را با دست امضاء کند

آن را با برنامه خود آپلود کنید

درخواست جداگانه ای برای خردسالانی که می خواهند به کانادا سفر کنند، ثبت کنید (IMM 5604)

کمک گرفتن از وکیل مهاجرت

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا می توانید از وکیل مهاجرت (IMM 5476) کمک بگیرید. بدین ترتیب وکیل مهاجرت تمامی مدارک شما را تنظیم نموده و تنها برای امضاء دستی آنها را برای شما ارسال می کند. به خاطر داشته باشید وکیل مهاجرت می تواند تمامی کارهای شما را انجام دهد و اطلاعاتتان را در فرم های مربوطه وارد کند، اما نمی تواند برای شما یک حساب پورتال باز کند. بنابراین شما باید با استفاده از نام کاربری و ررمز عبور وارد پورتال شوید . همچنین یک وکیل مهاجرت می تواند از جانب شما فرم ها را تکمیل کند و از حساب شخصی اش هزینه ها را پرداخت کند.

اقامت از طریق استارتاپ

یکی دیگر از اختیاراتی که وکیل مهاجرت دارد این است که می تواند به کمک شما به سوالات پاسخ دهد و اسناد را آپلود کند. پس از خواندن بیانیه شما می توانید نام خود را تایپ کنید. طبق قانون مهاجرت کانادا این یک شرط قانونی است که درخواست شما، امضاء تلقی شود. همچنین این امکان وجود دارد که شما یک فرد را مشخص کنید و اطلاعات شخصی تان را برای او ارسال کنید (IMM 5475). پس از آن می توانید فرم را به صورت دستی یا دیجیتالی امضاء کنید. برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا می توانید از فرد تعیین شده بخواهید فرم را امضاء کند و آن را با برنامه شما آپلود نماید.

برای اینکه روند دریافت ویزای استارتاپ کانادا به خوبی پیش رود، حتما دستورالعمل ها را به خوبی دنبال کنید. برای تکمیل فرم، شما به یک عکس نیاز دارید. فراموش نکنید که باید از هر دو طرف عکس اسکن بگیرید و هر دو طرف آن را آپلود کنید. در صورتی که در مسائل فنی به مشکل برخوردید می توانید با استفاده از فرم وب تماس بگیرید و مشکل را گزارش دهید.

پرداخت هزینه های درخواست ویزا

یکی از مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا، پرداخت هزینه های مربوط به دریافت ویزا است. این هزینه ها شامل هزینه هایی از جمله هزینه حق اقامت دائم کانادا، بیومتریک، هزینه های شخص ثالث و هزینه های پردازش اطلاعات برای شما و افرادی که چنین درخواستی را دارند، می شود. لازم است تا تمامی این هزینه ها را به صورت آنلاین پرداخت کنید. در اکثر موارد لازم است تا هزینه بیومتریک را زودتر پرداخت کنید. در غیر این صورت با جریمه تاخیر مواجه می شوید. هزینه های مربوط به بیومتریک شامل هزینه ثبت اثرانگشت و عکس های دیجیتال می شود.

هزینه های اقامت کانادا

زمانی که هزینه بیومتریک را پرداخت کردید لازم است تا یک درخواست کامل نیز ارسال کنید. در صورت تایید، نامه ای مبنی بر تایید اطلاعات و مشخصات بیومتریک برای شما ارسال می شود. پس از آن می توانید به صورت حضوری برای ثبت مشخصات بیومتریک خود اقدام کنید. برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا لازم است تا هزینه های شخص ثالث را نیز پرداخت کنید. این هزینه ها شامل معاینات پزشکی، گواهی پلیس و تست زبان می شوند. شما می توانید با مطالعه راهنمای دستورالعمل ها متوجه شوید که کدام هزینه ها شامل حالتان می شود.

ثبت درخواست آنلاین برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا

گاهی اوقات ممکن است برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا چند نفر به عنوان شریک در یک کسب و کار اقدام کنند. در این صورت لازم است تا آنها درخواست خود را ارسال کنند تا پردازش شود. هر شریک تجاری باید یک درخواست ارسال کند. در صورتی که یکی از اعضای تیم قصد درخواست اقامت دائم کانادا را نداشته باشد، باید این موضوع را اطلاع دهید. قبل از اینکه درخواست خود را ارسال کنید لازم است تا مطمئن شوید که به همه سوالات به صورت کاملا صحیح پاسخ داده اید. همچنین باید امضاء الکترونیکی به همراه نام دقیق خود (درست همانطور که در گذرنامه است) را در درخواستتان ثبت کنید.

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا به صورت شراکتی لازم است تا حتما هزینه های پردازش را پرداخت کرده و تمامی اسناد پشتیبانی را آپلود کنید. در صورتی که یکی از اسناد را ناقص آپلود کرده باشید، درخواستتان رد می شود. بنابراین باید هرگونه خطایی را برطرف کنید و سپس دوباره تمامی مدارک را ارسال کنید.

اقامت دائم کانادا

مراحل بعد از ثبت درخواست مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا

آیا می دانید مراحل پس از ثبت درخواست ویزای استارتاپ کانادا چگونه است؟

عکس و اثرانگشت

نحوه ارزیابی درخواست ویزای استارتاپ کانادا

مدت زمان بررسی

معاینات پزشکی

گواهی پلیس

تصمیم گیری در مورد درخواست شما

تاییدیه اقامت دائم

عکس و اثرانگشت (بیومتریک)

همانطور که می دانید برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا لازم است تا ابتدا عکس و اثرانگشت خود را به صورت اینترنتی آپلود کنید. پس از تایید لازم است تا در اسرع وقت برای پردازش و ثبت حضوری اقدام کنید. شما می توانید در اینجا با نحوه ارائه بیومتریک آشنا شوید. در صورتی که سن شما بین 14 تا 79 است، باید برای هر درخواست اقامت دائم که ثبت می کنید، مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهید. هنگام ارائه درخواست لازم است تا هزینه بیومتریک را پرداخت کنید. در غیر این صورت ممکن است با تاخیر مواجه شوید. از لحظه ای که نامه مبنی بر انجام بیومتریک را دریافت کردید، 30 روز برای انجام آن فرصت دارید.

نحوه ارزیابی درخواست ویزای استارتاپ کانادا

آیا می دانید درخواست ویزای استارتاپ کانادا چگونه بررسی می شود؟ پس از انجام مراحلی که به آنها اشاره کردیم نوبت به تایید می رسد. تایید فرم های درخواستی تکمیل شده، تایید پرداخت هزینه ها، تایید کامل بودن اسناد و مدارک و… در این مرحله بسیار مهم است. در صورتی که چیزی از قلم افتاده باشد، پردازش و بررسی درخواست متوقف می شود.

مدت زمان بررسی مدارک، معاینات پزشکی، گواهی پلیس و تصمیم در مورد درخواست

برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا لازم است تا شما یک بازه زمانی را برای بررسی مدارک و سپری شدن مراحل اداری را در نظر بگیرید. البته می توانید از چند راهکار مختلف برای تسریع در روند بررسی استفاده کنید. به عنوان مثال به دفتر ویزا در مورد هرگونه تغییری در اطلاعات شخصی تان اعم از تولد فرزند، تغییر آدرس و ایمیل، تغییر محل سکونت و… اطلاع دهید. همچنین می توانید با دفتر ویزا تماس بگیرید و پیگیر مراحل پردازش اطلاعاتتان شوید. یک سری موارد در زمان بررسی مدارک تعویق ایجاد می کنند. مشکلات جنایی یا امنیتی، مشخص نبودن وضعیت خانوادگی اعم از طلاق یا فرزند خواندگی، مسائل مربوط به حضانت فرزند و… از جمله مواردی هستند که پروسه دریافت ویزا را با تعویق روبرو می کنند.

در پروسه دریافت ویزای استارتاپ کانادا، معاینات پزشکی قبل از مهاجرت ضرورت دارد. حتی اگر یکی از اعضای خانواده با شما مهاجرت نمی کنند، باز هم باید معاینات پزشکی برای شما و خانواده تان انجام شود. اگر موارد زیر در گزارش شما وجود داشته باشد، درخواست مهاجرتتان پذیرفته نمی شود:

نتیجه معاینات پزشکی شما به گونه ای باشد که خطری برای سلامت شهروندان کانادایی به وجود بیاورد.

تقاضای زیادی برای خدمات بهداشتی و اجتماعی در کانادا به وجود آورد.

علاوه بر موارد بالا، گواهی پلیس یا سابقه کیفری از دیگر مواردی است که برای دریافت ویزای استارتاپ کانادا باید داشته باشید. پس از سپری شدن تمامی این مراحل، در مورد پذیرش شما برای اقامت دائم کانادا تصمیم گیری می شود. شما باید علاوه بر این موارد، پول و بودجه کافی برای حمایت از خانواده خود در کانادا را داشته باشید. در صورتی که به مدارک بیشتری نیاز باشد، حتما به شما اطلاع داده می شود. پس از تایید و سپری شدن تمام این مراحل، پاسپورتتان را به دفتر ویزا ارسال کنید تا ویزای اقامت دائم کانادا برایتان ارسال شود.

مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا

برای ورود به کانادا آماده شوید

تا به اینجا با مراحل دریافت ویزای استارتاپ کانادا آشنا شدید. حالا لازم است تا در مورد مراحل ورود به این کشور اطلاعات کافی کسب کنید. در گام اول، یک مصاحبه کوتاه با افسر مهاجرت انجام می دهید. برای این کار می توانید قرار ملاقات خود در یکی از دفاتر ما در کانادا را رزرو کنید. همچنین می توانید به یک گذرگاه مرز بروید و مواردی مانند برخورداری از بودجه کافی برای حمایت از خانواده، تاییدیه اقامت دائم کانادا COPR را ارائه دهید. پس از آن آدرس پستی کانادایی خود را تایید کنید تا کارت اقامت دائم شما پست شود. می توانید این کار را تا 180 روز پس از ورود به کانادا از طریق فرم وب انجام دهید.

تکمیل مدارک

پس از دریافت اقامت از طریق استارتاپ کانادا می توانید وارد این کشور شود. در هنگام ورود به این کشور لازم است تا پاسپورت و سایر مدارک شناسایی معتبر را به همراه داشته باشید. پاسپورت شما باید یک پاسپورت معمولی و خصوصی باشد. بنابراین نمی توانید از پاسپورت دیپلماتیک یا خدمات دولتی و یا امور عمومی استفاده کنید. پس از بررسی این مراحل، افسر مهاجرت چند سوال مختلف از شما می پرسد تا از واجد شرایط بودنتان اطمینان حاصل کند. در صورتی که اطلاعات ناقصی را به افسر بدهید و یا شرایط لازم را نداشته باشید، افسر به شما اجازه ورود را نخواهد داد.

در صورتی که با بیش از 10000 دلار کانادا وارد کانادا می شوید، باید این موضوع را به افسر CBSA اطلاع دهید. در غیر این صورت جریمه می شوید و پول شما ضبط می شود. این وجه می تواند به شکل چک، چک مسافرتی، حواله، اوراق بهادار و… باشد. همچنین می توانید قبل از ورود به کانادا سایت CBSA را چک کنید تا از سایر قوانین و شرایط مطلع شوید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه