ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

پس از درخواست ویزای بازدید کانادا چه می شود؟

پس از درخواست ویزای بازدید کانادا چه می شود؟

اگر جزو افرادی هستید که برای دریافت ویزای بازدید کانادا درخواست داده‌اید و منتظر نتیجه بررسی پرونده خود هستید، مطمئنا به این فکر می‌کنید که بعد از رد یا تایید درخواستتان چه اتفاقی می‌افتد. این فکر که بعد از ارسال مدارک و اخذ مجوز ورود به کشور کانادا کار تمام شده است، یک اشتباه بزرگ محسوب می‌شود. زیرا باید بدانید که هنگام ورود به کانادا چه چیزی در انتظار شماست و باید برای چه کارهایی آماده باشید. با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب به بررسی تمام آن چیزی که بعد از درخواست ویزای بازدید کانادا باید بدانید، می‌پردازیم.

روند پردازش درخواست ویزای بازدید کانادا

شما درخواست ویزای بازدید کانادا را تکمیل کرده و مدارک خود را ارسال کرده‌اید، پس حالا باید منتظر نتیجه بررسی پرونده خود باشید. در این مرحله درخواست شما با دقت بسیار زیادی بررسی می‌شود تا مشخص شود که شما تمام مدارک و شرایط مورد نیاز برای دریافت مجوز حضور در کانادا را دارید. اگر مدارک ناقص باشد، بدون هیچ گونه پردازشی درخواست شما ریجکت می‌شود. در این شرایط ممکن است از شما خواسته شود که:

  • به مصاحبه با مقامات سفارت کانادا در کشور خود بروید.
  • اطلاعات بیشتری را ارسال کنید.
  • یک معاینه پزشکی انجام دهید.
  • گواهی پلیس دریافت کنید.

نگران نباشید زیرا برای شما توضییح داده خواهد شد که در صورت پیگیری هر کدام از موارد بالا باید چه اقداماتی را انجام دهید. توجه داشته باشید که در اکثر مواقع تمام درخواست‌ها و پرونده‌ها در چند هفته یا کمتر پردازش می‌شود. زمان موردنیاز برای پردازش درخواست ویزای بازدید کانادا به دفتر ویزا و همچنین در صورت نیاز به انجام مراحل اضافی (فهرست شده در بالا) بستگی دارد. پس از بررسی درخواست ویزا، پاسپورت و سایر مدارک اصلی به شما برگردانده می‌شود. همچنین اصل صورت‌حساب‌های بانکی یا هر سندی که جعلی تشخیص داده شود نیز به شما پس داده می‌شود.

رد یا تایید درخواست ویزای بازدید کانادا

روند بررسی و پردازش درخواست ویزای بازدید کانادا تکمیل شده و نتیجه نهایی به شما اعلام خواهد شد. اما نتیجه بررسی پرونده از چه طریقی در اختیار شما قرار خواهد گرفت؟ در صورت رد یا تایید درخواست ویزای بازدید کانادا از این راه‌ها به شما اعلام خواهد شد:

اگر درخواست شما تایید شده باشد.

در صورتی که درخواست ویزای ورود به کانادا شما مورد تایید قرار گرفته باشد، این اطلاعات را دریافت خواهید کرد:

  • اگر به صورت آنلاین درخواست دادید، شما 2 نامه در حساب IRCC خود دریافت خواهید کرد:
  • نامه تصمیم نهایی
  • نامه‌ای با دستورالعمل برای ارسال پاسپورت

توجه داشته باشید که این تاییدیه به این معنی نیست که شما می‌توانید به کانادا سفر کنید. بلکه باید منتظر بمانید تا ویزا در پاسپورتی که ارسال می‌کنید، قرار داده شود.

  • اگر روی کاغذ درخواست دادید، هنگامی که درخواست شما تایید شد، تمامی مدارک اصلی، از جمله پاسپورت شما با ویزا، به شما بازگردانده می‌شود.

اگر درخواست شما را رد شده باشد.

در صورتی که نتیجه بررسی پرونده شما این باشد که درخواست شما ریجکت شده است، به این صورت مطلع خواهید شد:

  • اگر به صورت آنلاین درخواست دادید، نتیجه را در حساب IRCC خود دریافت خواهید کرد. این نامه مشخص می‌کند که چرا درخواست شما رد شده است.
  • اگر روی کاغذ درخواست دادید، توضیحی درباره دلیل رد درخواست شما به همراه مدارک اصلی از جمله پاسپورت برای شما ارسال می‌شود.

مدارکی که قبل از سفر به کانادا نیاز دارید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، هنگام سفر به کانادا، باید مدارکی را همراه خود داشته باشید. برخی از موقعیت‌هایی که ممکن است هنگام ورود به خاک کشور کانادا به ارائه مدارک اضافی نیاز داشته باشید شامل موارد زیر است:

شما یک فرزند زیر 18 سال دارید.

در کانادا افراد زیر 18 سال، صغیر و نابالغ محسوب می‌شوند. بنابراین شاید لازم باشد که این مدارک را به افسر مربوطه نشان دهید:

  • نامه‌ای که به فرد زیر 18 سال اجازه سفر به کانادا را می‌دهد.
  • سایر اسناد، مانند اوراق فرزندخواندگی یا حکم حضانت که به این موضوع بستگی دارد آیا کودک صغیر به تنهایی سفر می‌کند یا خیر.

 از شما دعوت شده است که به کانادا بیایید.

اگر نامه‌ای از شخص یا شرکتی دریافت کرده‌اید که شما را به کانادا دعوت کرده است، آن نامه را همراه خود داشته باشید. زیرا ممکن است افسر خدمات مرزی از شما بخواهد که دعوتنامه را به او نشان بدهید.

 

ورود به کشور کانادا

باید به این نکته مهم توجه کنید که ویزای معتبر و سند سفر، تضمینی برای ورود شما به کانادا نیست. زیرا پیش از ورود به خاک این کشور، تمام شرایط، مدارک و هویت شما بررسی می‌شود تا مشخص شود که شما همان فردی هستید که برای سفر به کانادا تایید شده است یا خیر. به این شکل که:

اگر از طریق یکی از 4 فرودگاه اصلی کانادا وارد این کشور ‌شوید.

  • اثر انگشت شما به طور خودکار در کیوسک بازرسی اولیه بررسی می‌شود.
  • سیستم، هویت شما را در برابر اطلاعات جمع‌آوری شده هنگام ارسال درخواست بررسی می‌کند.

اگر از یک بندر ورودی زمینی وارد کانادا شوید.

  • ممکن است شما را به بازرسی ثانویه ارجاع دهند، جایی که یک افسر خدمات مرزی از دستگاه تایید اثر انگشت برای بررسی اثر انگشت شما استفاده می‌کند.

وارد کانادا می شوید.

اگر چک هویت، ارزیابی سلامت و شرایط ورود را رعایت کنید، افسر خدمات مرزی ممکن است پاسپورت شما را مهر کند یا به شما اطلاع دهد که چه مدت می‌توانید در کانادا بمانید. به‌طور معمول شما مجاز هستید که تا 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید. در برخی موارد، افسر ممکن است بسته به هدف بازدید شما، زمان شما را در کانادا محدود یا تمدید کند. توجه داشته باشید که در صورت ارائه اطلاعات نادرست یا ناقص، اجازه ورود به کانادا را نخواهید داشت. افسر مرزی باید متقاعد شود که:

  • شما واجد شرایط ورود به کانادا هستید.
  • در پایان مدت اقامت تایید شده خود، کانادا را ترک خواهید کرد.

سخن پایانی

اگر قصد سفر به کانادا را دارید باید برای دریافت ویزای بازدید کانادا درخواست دهید. اجازه ورود شما به خاک این کشور فقط با اخذ ویزا مشخص نمی‌شود، زیرا هویت، مدارک و ویزای شما تا لحظه ورود به کانادا و در بنادر و فرودگاه‌های آن نیز باید بررسی و تایید شود. بنابراین بهتر است تمام مراحل را با دقت و همچنین آگاهی بالا پیش برده و مدارک لازم برای تایید هویت خود را به همراه داشته باشید. با توجه به اهمیت این موضوع، در این مطلب به بررسی تمام آن چیزی که باید از بعد از تایید یا رد درخواست ویزای بازدید کانادا بدانید، پرداختیم.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه