ایلیا ویزا

logo

تماس برای هماهنگی مشاوره  ۰۲۱۸۶۰۳۱۳۲۶

جریان کریتیکال ورکر پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP)

کریتیکال ورکر پرنس ادوارد یکی از جریان‌‌های برنامه نامزد استانی جزیره شرقی کانادا (PEI PNP) می‌باشد. این برنامه که در رده تاثیر نیروی کار (Labour Impact Category) قرار دارد، تحت شرایطی اقامت دائم کانادا را به شما می‌دهد. چنانچه تحت نظر یک کارفرما در استان پرنس ادوارد کار می‌کنید و این کارفرما حاضر به حمایت از شما برای اقامت دائم است، به احتمال زیاد بتوانید برای درخواست خود اقدام نمایید. ناگفته نماندCritical Worker  یک برنامه کارفرما محور بوده که در آن کارفرما می‌بایست درخواست نیرو بدهد. این وضعیت برای مشاغل متوسط در نظر گرفته شده است.

کریتیکال ورکر، بر خلاف اسکیل ورکر که به دنبال جذب نیروی متخصص پرنس ادوارد است، به دنبال نیروهایی برای مشاغل متوسط و یا سطح پایین می‌گردد.

جریان کریتیکال ورکر پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی جزیره (PEI PNP)

کدام نیروها در کریتیکال ورکر پرنس ادوارد واجد شرایط هستند؟

اگر به دنبال شرکت در برنامه نیروی نیمه متخصص پرنس ادوارد هستید، می‌بایست از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • برخورداری از پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیرفصلی از کارفرماهای PEI (کار دائمی یا دست کم 2 ساله) در مشاغل متوسط که طبق سیستم طبقه بندی TEER در رده 4 یا 5 قرار دارند
  • دست کم 6 ماه سابقه کار تمام وقت تحت نظر کارفرمای PEI
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی پایان دوران متوسطه
  • قرار داشتن در بازه سنی 18 تا 59 سال
  • داشتن دست کم 2 سال سابقه کار تمام وقت یا تحصیلات مرتبط (طبق راهنمای نیروی کار) در 5 سال گذشته
  • ارائه مدرک زبان قابل تایید توسط IRCC با حداقل نمره CLB/NCLC 4 (مدرک باید برای 2 سال گذشته باشد)
  • برخورداری از تمکن مالی
  • نیت واقعی برای اقامت در پرنس ادوارد
  • نکته: از تاریخ 19 آگوست 2021 هر متقاضی که تحت نظر کد NOC 73300 برای مشاغل حوزه حمل و نقل درخواست می‌دهد، می‌بایست دست کم 12 ماه سابقه رانندگی با کامیون به طور طولانی مدت را داشته باشد. همچنین پیشنهاد شغلی این دسته از متقاضیان می‌بایست در لیست مشاغل واجد شرایط قرار داشته باشد.

افراد واجد شرایط کریتیکال ورکر

نحوه درخواست شرکت در برنامه نیروی نیمه متخصص پرنس ادوارد

اگر واجد شرایط شرکت در برنامه کریتیکال ورکر پرنس ادوارد باشید، می‌توانید برای اقامت دائم این جزیره اقدام کنید. البته پیشنهاد می‌شود قبل از هر کاری راهنمای درخواست نیروی کار را مطالعه کنید. سپس شما یا نماینده‌تان باید نسبت به ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی به پرنس ادوارد اقدام کنید. برای ساخت پروفایل نیاز به آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات هویتی از جمله مشخصات پاسپورت خواهید داشت. بعد از تایید حساب نیز باید پروسه تکمیل آن را ادامه دهید. فراموش نکنید هر متقاضی ملزم به داشتن تنها یک پروفایل است.

پروفایل شما به مدت 6 ماه فعال خواهد ماند تا یک دعوت کاری برایتان ارسال گردد. در این بازه زمانی باید از صحت اطلاعات وارد شده در پروفایل خود اطمینان حاصل کنید. همچنین در صورتی که شرایط شما پیش از دعوت تغییر نماید، می‌بایست پروفایل خود را بروزرسانی کنید. اما اگر شرایط شما پس از دعوت تغییر کند، می‌بایست حتما آن را به اطلاع اداره مهاجرت پرنس ادوارد برسانید. چرا که هرگونه تغییر در شرایط متقاضی روی نتیجه درخواست تاثیرگذار است.

اگر از شما برای شرکت در برنامهCritical Worker  دعوت شود، یک اعلان دریافت خواهید کرد. این اعلان حاوی شماره پرونده و دستورالعمل‌های مربوط به ارسال آن می‌باشد. در این صورت باید شروع به تکمیل فرم‌های مربوطه کنید. همزمان با شما کارفرما نیز باید فرم‌های مربوط به خود را تکمیل نماید.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما به رده نیروی کار PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را قبول کرده و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

هزینه نامزدی در برنامه نیروی نیمه متخصص پرنس ادوارد

در حال حاضر اداره مهاجرت هیچ هزینه‌ای بابت ساخت پروفایل ابراز علاقه‌مندی از متقاضیان دریافت نمی‌کند. با این حال اگر برای اخذ اقامت دائم PEI دعوت شده‌اید و به دنبال کاندید شدن باشید، باید مبلغ 300 دلار کانادایی را پرداخت نمایید. دقت کنید این هزینه غیرقابل عودت می‌باشد. همچنین طبق اعلام اداره مهاجرت پرنس ادوارد امکان پرداخت هزینه از طریق Mastercard، Visa Debit، Mastercard Debit و … وجود دارد. این هزینه همزمان با ارسال فرم‌ها از متقاضی دریافت خواهد شد. یادآور می‌شویم رسیدگی به پرونده متقاضیان منوط به تراکنش تایید شده می‌باشد.

فرم‌های برنامه کریتیکال ورکر پرنس ادوارد

جهت مهاجرت به پرنس ادوارد ایلند کانادا طبق برنامه کریتیکال ورکر می‌بایست فرم‌های زیر را تکمیل کرده و به اداره مهاجرت تحویل دهید:

  • فرم‌هایی که توسط کارفرما پر می‌شود: فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02)
  • فرم‌هایی که توسط متقاضی پر می‌شود: فرم استخدام نماینده توسط نیروی کار (PEIW-03) (در صورت نیاز)

Critical Worker پرنس ادوارد

آیا Critical Worker نیاز به استخدام وکیل دارد؟

برای شرکت در برنامه کریتیکال ورکر پرنس ادوارد نیازی به استخدام وکیل یا مشاور مهاجرتی ندارید. با این حال اگر در پر کردن فرم‌ها یا نحوه ارسال‌ آن‌ها مشکل داشته باشید، احتمالا به فکر استخدام وکیل بیفتید. در این شرایط یا باید در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا ثبت نام کنید یا این که وکیلی انتخاب کنید که از نظر انجمن حقوقی استانی شرایط خوبی داشته باشد. البته نماینده شما باید قبل از هر کاری در اداره مهاجرت ثبت نام نماید.

پس از نامزدی در برنامه چه کار کنیم؟

دقیقا مشابه برنامه ایلند اسکیلد ورکر پرنس ادوارد، چنانچه در برنامهCritical Worker  انتخاب شدید، می‌بایست شخصا درخواست اقامت دائم خود را به همراه گواهی نامزدی استان به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. پس از بررسی‌های لازم نتیجه درخواست شما صادر می‌شود. جهت اطلاع از زمان دقیق پردازش درخواست می‌توانید به سایت اداره مراجعه نمایید.

سخن پایانی

کریتیکال ورکر پرنس ادوارد یکی دیگر از انواع جریان‌های در نظر گرفته شده برای مهاجرت به پرنس ادوارد است. جزیره PEI طبق این جریان اقدام به جذب نیروی نیمه متخصص پرنس ادوارد می‌کند. اگر از شرایط لازم نظیر سابقه کار، تحصیلات کافی و سطح زبان مناسب برخوردار هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما از طریق این برنامه اقامت دائم خود را دریافت کنید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید

درباره ما

موسسه‌ی ایلیاویزا با بیش از ۱۰ سال سابقه و بیش از هزار پرونده موفق در امر مهاجرت، صادقانه آماده همراهی شماست. این موسسه توسط علی یمینی قائشی، وکیل رسمی مهاجرت و مدرس حوزه مهاجرت در دانشگاه‌های معتبر کانادا مدیریت می‌شود. 

آخرین مقالات

عضویت در خبرنامه