ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

28 نوامبر 2023

اهمیت ارتقاء سطح زبان برای کار در کانادا

آیا می دانید سطح زبان برای کار در کانادا باید چگونه باشد؟ قبل از پاسخ به این سوال بهتر است تا ببینیم زبان رسمی این کشور چه زبانی است؟ در کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی به عنوان زبان رایج و رسمی شناخته شده است. اکثر مردم استان ها و شهرهای این کشور، به این دو زبان صحبت می کنند. در برخی مناطق از قبیل کبک، مانیتوبا، نیوبرانزویک و… زبان فرانسوی به عنوان زبان اصلی شناخته شده و مردم این مناطق با زبان فرانسوی با یکدیگر صحبت می کنند. البته باید این را در نظر داشته باشید در کبک اقلیت مردم به زبان انگلیسی صحبت می کنند. در حالت کلی اگر می خواهید بدانید که برای کار در کانادا باید به چه زبانی مسلط باشید، باید بگوییم این بستگی به محل استخدام شما دارد.

سطح زبان برای کار در کانادا

در صورتی که برای پیدا کردن کار در کانادا اقدام کرده اید باید به منطقه و استان مورد نظرتان نیز توجه داشته باشید. در صورتی که به هر دو زبان فرانسوی و انگلیسی مسلط باشید، قطعا برای شما بهتر است و برای شما یک مزیت بزرگ به حساب می آید. در غیر این صورت لازم است تا حتما به یکی از این زبان ها تسلط بالایی داشته باشید و در استانی به کار و زندگی خود ادامه دهید که زبان رایج مردمش همان باشد. همچنین لازم است تا بدانید تمام ارگان ها و نهادهای دولتی کانادا خدمات خود را به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی به شهروندان ارائه می دهند.

بالا بودن سطح زبان برای کار در کانادا چه اهمیتی دارد؟

بالا بودن سطح زبان برای کار در کانادا اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع باید بگوییم این یکی از مهمترین مواردی است که برای استخدام و پیدا کردن کار در کانادا در نظر گرفته می شود. علاوه بر آن اهمیت یادگیری زبان انگلیسی یا فرانسوی برای اقامت کانادا نیز بسیار بالا است. اگر می خواهید صرفا یکی از این دو زبان را به صورت تخصصی یاد بگیرید، بهتر است تا ببینید قرار است در کدام منطقه و استان مستقر شوید. همانطور که متوجه شدید زبان رایج مردم کشور کانادا در هر منطقه متفاوت است. مهارت زبان انگلیسی و زبان فرانسوی در موارد زیر به شدت حائز اهمیت قرار می گیرد:

  • پیدا کردن کار در کانادا

بالا بودن سطح زبان برای کار در کانادا یکی از مهمترین معیارهای استخدام است. در هر شغل و هر نهادی که بخواهید مشغول به کار شوید، لازم است تا به زبان انگلیسی یا فرانسوی تسلط کامل داشته باشید. در صورتی که به هر دو زبان مسلط باشید، قطعا این یک امتیاز بزرگ برای شما به حساب می آید.

  • تحصیل

بالا بودن سطح زبان برای کار در کانادا در موارد دیگری مانند تحصیل نیز مورد اهمیت قرار می گیرد. برای ادامه تحصیل در کانادا لازم است تا حتما به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط باشید. بنابراین باید قبل از مهاجرت تا حدودی آموزش ببینید.

  • استفاده از خدمات

برای دریافت انواع خدماتی که در کانادا به شهروندان ارائه داده می شود، لازم است تا مهارت زبان را داشته باشید. کارهای بانکی و مالیاتی از جمله این خدمات به حساب می آیند.

  • دریافت شهروندی کانادا

بالا بودن سطح زبان برای کار در کانادا در موارد دیگری نیز یاری کننده شما است. برای دریافت شهروندی کانادا شما باید به یکی از زبان های رسمی این کشور تسلط کامل و کافی داشته باشید.

در صورتی که هنوز به زبان های رسمی این کشور تسلط کامل و کافی ندارید، می توانید پس از ورود به این کشور، برای ارتقاء سطح زبان خود اقدامات لازم را انجام دهید و در موسسات آموزش زبان ثبت نام کنید.

آموزش زبان برای کار در کانادا

آیا لازم است که به هر دو زبان مسلط باشیم؟

همانطور که متوجه شدید ارتقاء سطح زبان برای کار در کانادا و حتی تحصیل و اقامت به شدت مورد اهمیت واقع می شود. از طرفی در کانادا دو زبان انگلیسی و فرانسوی رایج است. سوالی که مطرح می شود این است که آیا لازم است به هر دو زبان تسلط کامل داشته باشیم؟ در صورتی که به یک زبان تسلط کامل و کافی دارید، بهتر است تا پس از ورود به کانادا برای یادگیری زبان دیگر اقدام کنید. در بسیاری از نقاط کانادا، توانایی صحبت کردن به هر دو زبان، یک مزیت بسیار بزرگ تلقی می شود. این مزیت در پیدا کردن شغل در کانادا و همچنین حضور پیدا کردن در جامعه به شما کمک بزرگی می کند.

باید این را به خاطر داشته باشید که تسلط کافی به زبان های واحد این کشور، جزو یکی از الزامات برای استخدام و اقامت در کانادا است. اکثر مشاغل دولتی و غیر دولتی در کانادا از شما می خواهند که به یکی از این زبان ها و یا هر دو زبان مسلط باشید. در این صورت می توانید با دانش قوی در حوزه مسائل مربوط به کارتان به فعالیتتان ادامه دهید. به خاطر داشته باشید در ارزیابی های قبل از استخدام، میزان تسلط شما به زبان بررسی می شود.

نحوه شرکت در کلاس های زبان در کانادا

بالا بردن سطح زبان برای کار در کانادا اصلی ترین انگیزه افراد برای شرکت در کلاس های زبان در کانادا است. اکثر کسانی که در کلاس های آموزشی زبان در کانادا شرکت می کنند، دغدغه پیدا کردن شغل مناسب را دارند. هر فرد این امکان را دارد که برای تنها یک بار در کلاس های زبان دولتی کانادا شرکت کند. دولت کانادا برای آموزش زبان به این افراد سرمایه گذاری کرده است. بنابراین شما می توانید برای یادگیری زبان فرانسوی یا انگلیسی به صورت دولتی در کانادا اقدام کنید. در صورتی که بخواهید از کلاس های خصوصی زبان در کانادا استفاده کنید، لازم است تا هزینه های آن را پرداخت کنید.

یادگیری انگلیسی و فرانسوی برای اقامت کانادا

در صورت که به اطلاعات بیشتری برای شرکت در کلاس های زبان در کانادا نیاز دارید می توانید از سازمان هایی که در هر منطقه و استان به تازه واردان خدمات ارائه می دهند، سوال کنید. همچنین استفاده از وب سایت های مربوطه می تواند اطلاعات کامل و کافی را در اختیار شما قرار دهد. برای سنجش سطح زبان برای کار در کانادا می توانید قبل از ثبت نام در کلاس های خصوصی، آزمون دهید. این آزمون برای تعیین سطح زبان شما است. بنابراین می توانید مهارت فعلی خود در زبان را بسنجید و برای ارتقاء سطح زبان تصمیم گیری کنید.

آزمون ها و گواهی های زبان در کانادا

از آنجایی که سطح زبان برای کار در کانادا بسیار مهم است، باید در آزمون های تعیین سطح شرکت کنید و گواهی زبان دریافت کنید. این گواهی ها سطح مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی شما برای استخدام را تعیین می کنند.

پیدا کردن کار در کانادا

زمانی که می خواهید فرم استخدام را تکمیل کنید و یا وارد کالج یا دانشگاه شوید به این گواهی نیاز پیدا می کنید. نتایج آزمون زبان و همچنین گواهی که دریافت می کنید، تاثیر بسیار زیادی در هدایت شدن به سمت اهدافتان را دارد. آزمون هایی که در کشور کانادا برای تعیین سطح زبان برگزار می شوند و گواهی هایی که به شما اعطا می شوند، به شرح موارد زیر هستند:

IELTS

CELPIP

TOEFL

TEF

البته برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین نحوه دریافت این گواهی ها می توانید به مراکز دولتی و یا آموزشی مراجعه کنید. به خاطر داشته باشید تسلط داشتن به زبان برای اقامت و پیدا کردن کار و یا حتی ادامه تحصیل در هر کشوری یک امر ضروری و مهم است. بنابراین بهتر است حتما در این زمینه مهارت های لازم را کسب کنید و مدارک و گواهی های بین المللی داشته باشید.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید