ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

25 نوامبر 2023

سیستم اکسپرس اینتری پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی (PEI PNP)

اکسپرس اینتری پرنس ادوارد یکی از روش‌های مهاجرت به به کانادا و اخذ اقامت دائم این کشور است. همانطور که می‌دانید، هر استان از کانادا طبق برنامه نامزد استانی (PNP) اقدام به جذب نیروی کار می‌کند. جزیره پرنس ادوارد نیز از این قاعده مستثنی نیست. یکی از محبوب‎‌ترین جریان‌های مهاجرتی این استان زیبا سیستم اکسپرس اینتری می‌باشد که طبق برنامه PEI PNP اقدام به جذب نیروهای خارجی می‌نماید. جالب است بدانید درخواست از طریق این استان از شانس بالایی برای ارسال دعوتنامه از سوی دولت فدرال نسبت به سایر استان‌ها برخوردار است.

سیستم اکسپرس اینتری پرنس ادوارد در برنامه نامزد استانی (PEI PNP)

چه افرادی واجد شرایط اکسپرس اینتری پرنس ادوارد هستند؟

اگر به دنبال اقامت در پرنس ادوارد ایلند از طریق سیستم Express Entry هستید، می‌بایست از شرایط خاصی برخوردار باشید. در غیر این صورت با درخواست شما موافقت نخواهد شد. در واقع شما باید دست کم الزامات یکی از 3 برنامه مهاجرت اقتصادی تحت نظارت دولت فدرال را برآورده کنید. این 3 برنامه عبارتند از:

  • برنامه کارگران ماهر فدرال (Federal Skilled Worker)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (Federal Skilled Trades)
  • کلاس تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)

برای شروع می‌بایست یک پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنید و در میان سایر متقاضیان قرار بگیرید. این کار به سادگی از طریق سایت IRCC قابل انجام است. البته جزیره پرنس ادوارد ایلند در زمان بررسی دعوتنامه‌های ارسال شده از طریق Express Entry درخواست آن دسته از متقاضیانی که دارای دعوتنامه از کارفرماهای استانی باشند را در اولویت قرار می‌دهد.

  • توجه: اگر فارغ التحصیل یکی از مراکز آموزشی در خارج از PEI باشید و یا همسر یکی از متقاضیانی باشید که ویزای تحصیلی خارج از PEI دارد، اما در حال حاضر از مجوز کار (PGWP) استفاده می‌کنید، در زمان درخواست برای این برنامه باید دست کم 9 ماه سابقه کار تمام وقت برای کارفرمای PEI داشته باشید. لازم به ذکر است کارفرمای مذکور باید همان فردی باشد که قصد حمایت از شما در طول برنامه را دارد.

نحوه درخواست برای اکسپرس اینتری پرنس ادوارد

چنانچه از تمامی شرایط ذکر شده در برنامه جذب نیروی متخصص پرنس ادوارد ایلند کانادا برخوردار بودید، می‌توانید برای اقامت دائم اقدام کنید. البته پیش از اقدام توصیه می‌شود ابتدا راهنمای درخواست نیروی کار را مطالعه نمایید. در ادامه شما یا نماینده‌تان می‌بایست نسبت به ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی به پرنس ادوارد اقدام کنید. برای ساخت پروفایل از شما آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات شناسایی نظیر مشخصات پاسپورت خواسته می‌شود. بعد از تایید حساب نیز باید پروسه تکمیل پروفایل را انجام دهید. لازم به ذکر است هر متقاضی در آن واحد تنها می‌تواند یک پروفایل داشته باشد.

پروفایل شما به مدت 6 ماه فعال خواهد ماند تا یک دعوت کاری برای شما ارسال شود. در این زمان شما باید از صحت و سقم اطلاعات وارد شده در پروفایل اطمینان حاصل کنید. چنانچه شرایط شما پیش از دعوت تغییر کند، می‌بایست پروفایل خود را به روز رسانی نمایید. همچنین اگر شرایط شما پس از دعوت تغییر کند، باید حتما آن را به اطلاع اداره مهاجرت پرنس ادوارد برسانید. این موضوع می‌تواند روند پرونده‌ی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چنانچه از شما برای شرکت در برنامه Express Entry دعوت شده باشد، یک اعلان دریافت خواهید کرد. این اعلان حاوی شماره پرونده و دستورالعمل‌های مربوط به ارسال آن می‌باشد. در این صورت باید شروع به تکمیل فرم‌های مربوطه کنید. همزمان با شما کارفرما نیز باید فرم‌های مربوطه را تکمیل نماید.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما به رده نیروی کار در PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را بپذیرد و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

نحوه درخواست برای اکسپرس اینتری پرنس ادوارد

چه کسانی واجد شرایط نیستند؟

اگر در حال حاضر در کانادا هستید، باید ماندن شما از نظر قانونی صحیح باشد. به عنوان مثال اگر با مجوز تحصیل به کانادا سفر کرده باشید، اما تحصیل خود را رها کرده‌اید، شما نمی‌توانید برای ثبت درخواست اقدام کنید، چرا که در این صورت شما واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری نخواهید بود.

هزینه برنامه Express Entry پرنس ادوارد

در حال حاضر هیچ هزینه‌ای بابت ساخت پروفایل ابراز علاقه مندی از متقاضیان دریافت نمی‌شود. با این حال اگر برای اخذ اقامت دائم PEI انتخاب شوید، می‌بایست هزینه شرکت در برنامه را بپردازید. برای این کار متقاضی باید مبلغ 300 دلار کانادایی پرداخت کند، مبلغی که غیرقابل استرداد است. طبق اعلام اداره مهاجرت پرنس ادوارد امکان پرداخت هزینه از طریق Mastercard، Visa Debit، Mastercard Debit و … وجود دارد. بد نیست بدانید این هزینه همزمان با ارسال فرم‌ درخواست نیروی کار از متقاضیان دریافت می‌شود. همچنین رسیدگی به پرونده متقاضیان منوط به تراکنش تایید شده می‌باشد.

فرم‌هایی که باید در برنامه اکسپرس اینتری پر شود

برای شرکت در برنامه اکسپرس اینتری پرنس ادوارد ایلند باید فرم‌های زیر را پر کنید:

  • فرم جاب آفر نیروی کار (PEIW-02)
  • استخدام وکیل توسط نیروی کار PEI (PEIW-03)

آیا مهاجرت به پرنس ادوارد از طریق اکسپرس اینتری نیاز به مشاور مهاجرت دارد؟

خیر، برای مهاجرت به پرنس ادوارد ایلند به کمک اکسپرس اینتری نیازی به وکیل ندارید. با این حال اگر به فکر جذب مشاور هستید، باید در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا ثبت نام کنید یا این که وکیلی انتخاب کنید که طبق انجمن حقوقی استان شرایط مناسبی داشته باشد. البته نماینده شما باید پیش از هر کار در اداره مهاجرت ثبت نام نماید.

وکیل مهاجرت به PEI از طریق Express Entry

پس از اینکه نامزد شوید، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

چنانچه توسط PEI برای نامزدی انتخاب شدید، باید آن را از طریق حساب MyCIC به صورت آنلاین تایید نمایید. زمانی که اداره IRCC از شما دعوت به عمل آورد، در اسرع وقت یک درخواست الکترونیکی مبنی بر اقامت دائم کانادا ارسال نمایید. همچنین باید از طریق همان حساب MyCIC هزینه‌ها را پرداخت کنید. جالب است بدانید اداره IRCC مسئولیت تمام درخواست‌های اقامت دائم را برعهده دارد. در طول برنامه اگر تغییری در وضعیت شما ایجاد شد، می‌بایست فورا آن را با اداره مهاجرت در جریان بگذارید. حتی کوچکترین تغییرات در نتیجه درخواست تاثیرگذار خواهند بود.

سخن پایانی

سیستم Express Entry یکی از برنامه‌های نامزد استانی کانادا (PNP) است که برای علاقه مندان به کار در این جزیره در نظر گرفته شده. اگر شما هم جزو متقاضیانی هستید که به کار در این استان علاقه دارند، برنامه  اکسپرس اینتری پرنس ادوارد می‌تواند شما را در رسیدن به رویایتان یاری دهد. در این مطلب این برنامه و شرایط آن به طور کامل بررسی شد.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید