ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

28 نوامبر 2023

شرایط کار در کانادا چگونه است؟

مهاجرت به کانادا از چه روش هایی امکان پذیر است؟

کار در کانادا فرصت خوبی را برای شما ایجاد می کند تا به این کشور اروپایی مهاجرت کنید و آینده شغلی ایده آلی را برای خود رقم بزنید. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می توانید به سه روش مختلف اقدام کنید:

  • مهاجرت به عنوان یک فرد ماهر و کاربلد
  • مهاجرت به عنوان فردی که حرفه یا تخصص خاصی دارد
  • مهاجرت برای ادامه تحصیل

شرایط کار در کانادا

شما جزو هر یک از گروه های بالا که باشید، باید مدارکی که خارج از کانادا به دست آورده اید را برای ارزیابی ارائه دهید. این مدارک شامل مدارک تحصیلی، مدارک تخصصی یا هنری و رزومه یا سوابق کاری می شوند. ارائه و بررسی این مدارک باعث می شود تا کارفرمایان در خصوص اینکه شما واجد شرایط برای چه شغلی هستید تصمیم گیری کنند. در حقیقت می بایست شما در مسیر شغلی قرار بگیرید که هم تخصص و مدرک تحصیلی مرتبط با آن را داشته باشید و هم از نظر کارفرمایان و همچنین استانداردهای تعیین شده مورد تایید باشید. گاهی اوقات ممکن است شما به کسب تجربه کاری بیشتر، تخصص بالاتر و یا ادامه تحصیل نیاز داشته باشید. در این صورت قبل از مهاجرت به کانادا، برای صرفه جویی در وقت و هزینه می توانید نسبت به تکمیل این مدارک اقدام کنید.

شرایط استخدام و کار در کانادا

برای کار در کانادا به عنوان یک فرد ماهر و کاربلد لازم است تا ارزیابی هایی در خصوص اعتبار مدارک شما انجام شود. بدین ترتیب مدارکتان از قبیل دیپلم فنی و حرفه ای، مدرک تحصیلی و سایر مدارکی که کسب کرده اید در ECA که یک دادگاه حسابرسی اروپایی است، بررسی می شود. در این بررسی و ارزیابی مشخص می شود که مدارک شما اعتبار لازم را دارد یا خیر. همچنین اگر مهاجرت به کانادا از طریق یک مهارت و تخصص بدین صورت است که باید مهارتتان در رابطه با آن شغل بررسی و ارزیابی شود.

برای کار در کانادا هیچ تضمینی وجود ندارد که سازمان های ارزیابی تمامی مدارک و رزومه شما را تایید کنند. آنها برای استخدام و ادامه تحصیل افراد در کانادا بررسی های دقیقی را انجام می دهند. آیا می دانید به چه علت؟ زیرا کارفرمایان و موسسات حرفه ای در کانادا، تنها افرادی را استخدام می کنند که صلاحیت های مورد تایید این کشور را داشته باشند. بنابراین قبل از مهاجرت به کانادا این موارد را در نظر بگیرید.

کار و مهاجرت به کانادا ایجاب می کند تا مهارت زبانی و ارتباطی تان در حد عالی باشد. به همین علت لازم است تا زبان رسمی این کشور را به خوبی یاد بگیرید و بتوانید به راحتی با افراد مختلف، ارتباط برقرار کنید. در صورتی که لازم باشد، آموزش هایی در این خصوص برای شما در نظر گرفته می شود. همه این موارد، زمانی که رزومه و مدارک خود را به نهادهای نظارتی ارائه می دهید، بررسی می شوند. بنابراین اگر در هر زمینه ای ضعیف باشید، به واحدهای آموزشی مربوطه ارجاع داده می شوید. این را به خاطر داشته باشید که در هر زمینه شغلی، کسب مهارت های زبانی در اولویت قرار دارد.

انواع مشاغل در کانادا

برای کار در کانادا شما می توانید از دو طریق اقدام کنید:

  • شغل های دولتی و اداری

شغل های دولتی یا اداری همانطور که از نامشان پیداست، شغل هایی هستند که تحت نظر یک ارگان یا سازمان دولتی در کانادا می باشند. بنابراین برای استخدام در چنین ارگان ها و سازمان هایی نیاز است تا به عنوان یک فرد ماهر و متخصص، مدارک خود را به واحد مربوطه ارائه دهید. مشاغلی مانند پزشکی، مهندسی، معماری و… جزو مشاغلی هستند که برای فعالیت در آنها لازم است تا مدارک خود را ارائه دهید تا ارزیابی شوند. پس از تایید مدارک، در یک دوره مشخص شایستگی ها و مهارت های شما ارزیابی می شود. در صورتی که نتیجه این ارزیابی مثبت باشد، می توانید کار در کانادا را به صورت جدی و حرفه ای ادامه دهید. همچنین لازم است تا مهارت های زبانی و ارتباطی خود را به خوبی تقویت کنید؛ زیرا در این ارزیابی ها و بررسی ها این مورد بسیار حائز اهمیت است.

شروع کار در کانادا

  • شغل های غیر دولتی

شغل های غیر دولتی در کانادا شغل هایی هستند که شما باید تحت نظارت یک سری نهادهای نظارتی آنها را ادامه دهید. این نهادها میزان اعتبار و تخصص شما را ارزیابی می کنند و به شما اعلام می کنند که باید از کدام آژانس ارزیابی اعتبار استفاده کنید. به عنوان مثال برای راه اندازی کسب و کارهای هنری یا فنی نیاز است تا از طریق این نهادهای نظارتی اقدام کنید. پس از آن هزینه ها، نحوه صدور مجوز، شایستگی های شما و سایر موارد اعلام خواهد شد. بنابراین می توانید بر مبنای آن برای شروع کار در کانادا اقدامات لازم را انجام دهید.

تحصیل در کانادا، یکی از راه های اقامت به این کشور

کار در کانادا به شما کمک می کند تا اقامت این کشور را بگیرید و زندگی و حرفه خود در این کشور را آغاز کنید. علاوه بر این مورد، از طریق ادامه تحصیل نیز می توانید در کانادا مشغول به کار شوید و اقامت این کشور را بگیرید. حقیقت این است که شما باید آخرین مدرک تحصیلی خود را به سازمان های نظارتی این کشور تحویل دهید. این مدارک با دقت بررسی می شوند. در صورتی که مورد تایید باشند، برای ادامه تحصیل به کالج ها و واحدهای آموزشی مرتبط با حرفه تان معرفی می شوید. گاهی اوقات ممکن است مدارک تحصیلی افراد در سازمان های نظارتی تایید نشوند. در این صورت لازم است تا مجدد امتحانات کتبی از فرد گرفته شود تا سطح دانش و مهارت او سنجیده شود.

برای کار در کانادا لازم است تا تحصیلات مرتبط با شغلتان را داشته باشید. اصل ریز نمرات، مدارک تحصیلی، مهارت های زبانی و ارتباطی و سایر موارد مرتبط باید به دانشگاه مربوطه ارائه داده شود. پس از آن طی یک مصاحبه یا امتحان کتبی و یا هر دو مورد، شایستگی های شما بررسی می شود. تکمیل این مراحل برای ادامه تحصیل و کار در کانادا لازم و ضروری است. البته باید در نظر داشته باشید که این پروسه زمانبر و هزینه بر است. به همین علت بسیاری از افراد قبل از مهاجرت، کارهای خود را به صورت غیرحضوری و آنلاین پیگیری می کنند.

اقامت کانادا

نحوه مهاجرت افراد متخصص و ماهر به کانادا چگونه است؟

همانطور که می دانید کار در کانادا برای افرادی که تخصص و مهارت های لازم را دارند، کمی ساده تر است. در صورتی که شما توانایی و مهارت لازم برای فعالیت در زمینه تخصصی را داشته باشید لازم است تا مدارک کامل خود را ارائه دهید. تحصیلات رسمی، مجوز، داش، مهارت و تخصص، تجربه کاری و به طور کلی هر مدرک یا گواهی که حاکی از صلاحیت شما باشد، باید ارائه داده شود. با بررسی این موارد مشخص می شود که آیا شما می توانید کار در کانادا را شروع کنید یا خیر.

موقعیت های شغلی در کانادا

علاوه بر این موارد برای شروع کار در کانادا لازم است تا مجموعه ای از مهارت ها، رفتار و تمرین، هنجارهای رفتاری و اخلاقی و همچنین مهارت های ارتباطی در خصوص شغل درخواستی بررسی شود. این ها مواردی هستند که برای شروع کار در کانادا و استخدام در نهادهای دولتی و نظارتی این کشور بسیار مهم هستند. آیا می دانید چه مشاغلی در این گروه قرار دارند؟ برق کاری، نجاری، نانوایی، آرایشگری، تجارت و… از جمله شغل هایی هستند که باید در آن تخصص و مهارت کافی داشته باشید.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید