ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

25 نوامبر 2023

مهاجرت به کانادا از طریق طرح کارآفرینی ساسکاچوان

در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط دریافت اقامت کانادا از طریق طرح کارآفرینی ساسکاچوان و ارسال فرم علاقه‌مندی EOI آشنا کنیم. در همین ابتدا باید این نکته را عرض کنیم که EOI یک فرم اصلی برای طرح‌های مهاجرتی نیست. با این حال، بیانگر علاقه شما به مهاجرت از طریق طرح کارآفرینی ساسکاچوان و همچنین شرکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری ساسکاچوان با کمترین میزان سرمایه‌گذاری در کانادا خواهد بود. اطلاعات مختلفی از قبیل میزان تجربه، دارایی‌ها و برنامه تأسیس کسب و کار (BEP) وجود دارند که میزان علاقه شما به ایجاد کسب و کار و زندگی در ساسکاچوان را نشان می‌دهند. داوطلبانی که واجد شرایط باشند، در گروه نامزدهای EOI پذیرفته می‌شوند. پس از آن، شبکه امتیازات بر اساس اطلاعات وارد شده، ارزشیابی می‌شوند.

کارآفرینی ساسکاچوان

ارسال فرم علاقه‌مندی (EOI) برای طرح مهاجرتی کارآفرینی ساسکاچوان چگونه است؟

در صورت داشتن حداقل معیارهای واجد شرایط بودن، می‌توانید برای ارسال EOI طرح کارآفرینی ساسکاچوان اقدام کنید. ابتدا شبکه امتیازات را مرور کرده و EOI خود را به صورت آنلاین تکمیل کنید. امتیاز شما بر اساس اطلاعات وارد شده و کامل بودن آن، محاسبه می‌شود. نکته‌ای که در این باره وجود دارد، این است که از به روز بودن EOI خود در زمان ارسال مطمئن باشید.

اگر درخواست شما اطلاعات گمراه‌کننده و یا اشتباهی داشته باشد، درخواست رد شده و تا 2 سال قادر به شرکت در طرح مهاجرت کارآفرینی ساسکاچوان نخواهید بود.

هیچ هزینه ای برای ارسال EOI از متقاضیان طرح کارآفرینی ساسکاچوان اخذ نمی‌شود. همچنین نیازی به پیوست هیچ مدرکی به EOI نیست. با این حال، اگر از طرف SINP برای ارسال درخواست الکترونیکی دعوت شده باشید، باید اسنادی را به پرونده خود ضمیمه کنید.

EOI حداکثر به مدت 12 ماه بعد از تاریخ ارسال، می‌تواند در لیست درخواست‌ها برای طرح کارآفرینی ساسکاچوان باقی بماند. اگر در این مدت انتخاب نشود، درخواست حذف شده و در صورت تمایل می‌توانید مجدداً درخواست خود را ارسال کنید. اگر پس از ارسال درخواست توانستید امتیاز بیشتری را در معیارهای مختلف  دریافت کنید، امکان به‌روزرسانی فرم EOI وجود دارد.

پس از ارسال نهایی EOI، امکان به‌روزرسانی آن وجود ندارد. همچنین در صورت انتخاب درخواست شما جهت بررسی‌های بیشتر، فرم شما از لیست انتظار بررسی حذف خواهد شد. در ضمن امتیاز مربوط به سن متقاضی، بر اساس سن اعلام شده در زمان ارسال درخواست خواهد بود.

نحوه رتبه‌بندی کاندیداهای EOI برای طرح اقامتی کارآفرینی ساسکاچوان چگونه است؟

فرایند بررسی فرم‌های علاقه‌مندی EOI برای طرح کارآفرینی ساسکاچوان، بر اساس معیارهایی خواهد بود که در زمان ارسال درخواست در وب‌سایت وجود داشته است. باید در نظر داشته باشید که فرم درخواست خود را در زمان مقرر ارسال کنید. این فرم در دوره‌ برگزار شده تاریخ ارسالی شما، بررسی نخواهد شد. به جای آن فرم شما در دوره بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که فرم EOI مورد انتخاب قرار بگیرد، از لیست کلی حذف شده و قادر به به‌روزرسانی آن نخواهید بود. در ضمن این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هیچ‌گونه تضمینی از بابت بررسی قطعی درخواست‌ها وجود ندارد.

مهاجرت کانادا از طریق طرح کارآفرینی ساسکاچوان

فرایند بررسی EOI برای طرح مهاجرتی کارآفرینی ساسکاچوان چگونه است؟

هنگامی که نمایه علاقه‌مندی EOI را برای طرح کارآفرینی ساسکاچوان تکمیل کردید، بر اساس معیارهای موجود رتبه‌بندی می‌شوید. این معیارها در شبکه امتیازات EOI موجود هستند. برای مدیریت تعداد زیاد درخواست‌ها، SINP کاندیداهای طرح اقامت کارآفرینی ساسکاچوان را بر اساس امتیاز اخذ شده و سایر عوامل، از سیستم انتخاب می‌کند.

برای متقاضیانی که امتیاز برابری دارند، معیارهای بیشتری در نظر گرفته می‌شود تا انتخاب درست‌تری بین این دو داشته باشند. معیار اصلی، نمره آزمون زبان انگلیسی است که هرچه بالاتر باشد، احتمال ‌پذیرش درخواست نیز بیشتر می‌شود. مورد بعدی نوع کسب‌وکاری است که متقاضی برای آن در طرح کارآفرینی ساسکاچوان شرکت کرده است. اگر کسب و کار انتخاب شده در یک بخش کلیدی اقتصادی باشد، نسبت به بقیه در اولویت قرار می‌گیرد. معیار بعدی نیز برای افرادی هستند که سابقه بازدید از ساسکاچوان را داشته‌اند.

پس از انتخاب EOI چه مسیری باید طی شود؟

پس از اینکه فرم علاقه‌مندی EOI شما در طرح اقامتی کارآفرینی ساسکاچوان مورد تأیید قرار بگیرد، یک دعوت‌نامه از ISA مبنی بر ارسال درخواست دریافت خواهید کرد‌. در این نامه شماره پرونده به اطلاع شما خواهد رسید. همچنین اگر درخواست شما با اطلاعاتی که در EOI موجود بوده متفاوت باشد، احتمال رد درخواست بسیار زیاد خواهد بود. در صورتی که وضعیت شما از نظر دریافت امتیازات به گونه‌ای تغییر کرده باشد که نتوانید امتیازات حداقلی را دریافت کنید، باید درخواست را پس گرفته و تا زمان تأمین امتیازات حداقلی (۶۰ امتیاز از ۱۱۰)، منتظر بمانید. در کنار موارد بالا باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • شما باید حداکثر تا ۲۰ روز پس از نامه دریافت شده ازISA ، هزینه ۲۵۰۰ دلاری غیرقابل‌بازگشت را پرداخت کنید. همچنین یک ارائه دهنده شخص ثالث خدمات، در برنامه آنلاین خود انتخاب کنید.
  • در ضمن شما ۹۰ روز فرصت دارید که درخواست خود را تکمیل و اسناد مورد نیاز را بارگذاری کنید. برای این کار بهتر است که چک لیست اسناد را به‌دقت بررسی کرده و بر مبنای آن تمامی اسناد مورد نیاز را ارسال کنید.
  • در کنار آن شما ۱۸۰ روز پس از دریافت نامه پذیرش اولیه، فرصت دارید تا گزارش تأیید شخص ثالث خود را ارسال کنید.

وظیفه ارسال اسناد به ارائه دهنده خدمات تأیید شخص ثالث، بر عهده متقاضی ویزای کارآفرینی ساسکاچوان است. (به چک لیست اسناد دسته کارآفرین شخص ثالث مراجعه کنید).

همچنین ارائه دهنده خدمات تأیید شخص ثالث ممکن است اطلاعات بیشتری را از متقاضی ویزای کارآفرینی ساسکاچوان درخواست کرده و حتی با وی مصاحبه تلفنی کند. در صورتی که به هر دلیلی درخواست شما رد شود، برای ارسال درخواست جدید باید فرم علاقه‌مندی EOI جدیدی را ارسال کنید.

ویزای اقامت دائم کارآفرینی ساسکاچوان

تمامی مدارک ارسالی برای طرح کارآفرینی ساسکاچوان، باید به زبان انگلیسی یا فرانسوی باشند. در مواردی که اسناد به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیستند، باید یک کپی اسکن شده از سند اصلی و همچنین ترجمه آن و یک سوگندنامه ترجمه شده را ارسال کنید.

اگر درخواست شما جهت پردازش پذیرفته شود و برخی از اطلاعات شما مانند تعداد اعضای خانواده، تأهل، آدرس و تماس تغییر کند، این موارد را باید به SINP اطلاع دهید. حتی اگر ویزای کارآفرینی ساسکاچوان شما قبلاً صادر شده باشد، بایستی درخواست خود را به روز کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، شما را با شرایط دریافت اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کارآفرینی ساسکاچوان آشنا کردیم. فراموش نکنید که باید تمامی مدارک را در مهلت مقرر ارسال کرده و به ددلاین‌ها اهمیت دهید. در پایان در صورت نیاز داشتن به هرگونه مشاوره تخصصی در حوزه اخذ اقامت دائم کانادا، می‌توانید با کارشناسان ما از طریق شماره‌های تماس، در ارتباط باشید.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید