ایلیاویزا
ایلیاویزا
25 نوامبر 2023

همه چیز در مورد نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو

سیستم اعلام علاقه‌مندی در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

اگر دانشجوی بین المللی هستید یا پیشنهاد شغلی دارید، نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو برای اقامت دائم انتاریو را بیاموزید.

بررسی اجمالی نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو

برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو (OINP)، از سیستم اعلام علاقه‌مندی جهت مدیریت برنامه‌های خود در پروسه‌های زیر استفاده می‌کند:

  • پیشنهاد شغلی کارفرما: برنامه پذیرش کارگر خارجی
  • پیشنهاد شغلی کارفرما: برنامه دانشجویی بین‌المللی
  • پیشنهاد شغلی کارفرما: برنامه مهارت‌های مورد تقاضا
  • برنامه فارغ التحصیلان کارشناسی‌ارشد
  • برنامه فارغ التحصیلان دکتری
  • برنامه کارآفرین

لطفاً توجه داشته باشید که برنامه کارآفرین از عوامل امتیاز دهی مختلفی در سیستم اعلام علاقه‌مندی خود استفاده می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو و آشنایی بیشتر با روش ثبت علاقه‌مندی و نیز فاکتورهای امتیازدهی، لطفاً به صفحه اعلام علاقه‌مندی برنامه کارآفرین مراجعه نمایید. قبل از اینکه بتوانید جهت شرکت در این برنامه‌ها درخواست دهید، باید علاقه‌مندی خود را ثبت نمایید تا به OINP اطلاع دهید که تمایل دارید در راستای درخواست برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو دعوت شوید.

توجه داشته باشید که پس از آشنایی با نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو، تنها در صورتی می‌توانید برای این جریان‌ها درخواست دهید که دعوت شده باشید. ثبت‌ علاقه‌مندی به OINP اجازه می‌دهد که اطلاعات مهمی درباره شما جمع‌آوری کند و بر اساس یک یا چند مورد از ویژگی‌های زیر، افرادی را که به احتمال زیاد نیازهای اقتصادی و بازار کار انتاریو را برآورده می‌کنند، رتبه‌بندی و انتخاب کند:

  • تحصیلات – سطح و رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل
  • زبان – انگلیسی یا فرانسوی
  • مهاجرت منطقه‌ای – قصد اقامت در خارج از منطقه بزرگ تورنتو
  • سطح مهارت و تجربه کاری
  • تاریخچه درآمد
  • سایر عوامل مرتبط با چشم‌انداز شغلی – پیشنهاد شغلی در انتاریو، تجربه کاری کانادا
  • اولویت‌های استراتژیک – ویژگی‌هایی که نیازهای فوری بازار کار در انتاریو یا منطقه ای از انتاریو را برطرف می‌کند.

مراحل قبل از ثبت درخواست حضور در برنامه استانی انتاریو

نحوه ثبت اظهار علاقه

نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو و الزامات مربوط به پذیرش آن را بخوانید تا مطمئن شوید واجد شرایط هستید. اطلاعاتی که در زمان ثبت‌نام و یا در مرحله اعمال تغییرات و به روز‌رسانی در فرم اظهار علاقه خود وارد می‌کنید، باید دقیق باشد. فرم گواهینامه شما (EOI) باید در همان روزی که علاقه‌مندی خود را ثبت می‌کنید، تکمیل شود. در صورت دریافت دعوت‌نامه برای درخواست (ITA)، باید این فرم را به عنوان بخشی از درخواست خود آپلود کنید. شما در هر زمان مشخص فقط می‌توانید یک علاقه‌مندی در هر فرآیند OINP ثبت کنید.

ثبت‌ علاقه‌مندی به OINP اجازه می‌دهد که اطلاعات مهمی درباره شما جمع‌آوری کند.

هزینه‌های مربوط به برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

هیچ هزینه‌ای برای ثبت علاقه‌مندی در سامانه از شما دریافت نخواهد شد. اگر شما پیرو درخواست شرکت در برنامه استانی انتاریو دعوت شدید، آن زمان باید هزینه درخواست خود را پرداخت کنید. هزینه‌های درخواست بر اساس فرآیند در جریان متفاوت است.

در حال به روز رسانی اطلاعات شما

می‌توانید تا زمان رد اظهار علاقه یا دریافت دعوتنامه مربوط به درخواست خود، اطلاعات مندرج در فرم مربوط به اعلام علاقه‌مندی خود را در پورتال پرونده الکترونیکی OINP به‌روزرسانی کرده و اطلاعات جدید خود را وارد نمایید.

مدت اعتبار

ثبت نام اعلام علاقه‌مندی شما تا 12 ماه اعتبار خواهد داشت، یعنی تا زمانی که دعوت‌نامه‌ای برای درخواست دریافت کنید یا ثبت نام خود را ابطال کنید. پس از 12 ماه، فرم ابراز علاقه‌مندی شما به طور خودکار حذف خواهد شد. اگر همچنان علاقه‌مند به ثبت درخواست شرکت در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو هستید، باید یک درخواست ابراز علاقه جدید ثبت کنید.

فرآیند‌های پس از ثبت اظهار علاقه‌مندی برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

پس از ثبت اظهار علاقه، لطفا با مسئولین برنامه استانی انتاریو تماس نگیرید. اگر شما پیرو درخواست حضور در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو دعوت شده باشید، یک اعلان در پورتال پرونده الکترونیکی OINP خود دریافت خواهید کرد. ذکر این نکته ضروری است که:

  • ثبت‌نام تضمین کننده دعوت از شما برای درخواست به OINP نیست.
  • دعوت به درخواست تضمینی برای دریافت گواهی نامزدی نیست.

شما باید نشان دهید که با کلیات نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو آشنایی دارید و در زمان درخواست خود، تمام الزامات جریان را برآورده خواهید کرد. به عنوان مثال باید ثابت کنید که دارای شرایطی که در فرم ابراز علاقه خود ادعا کرده‌اید، هستید. اگر مشخص شود که اطلاعات ارائه شده به هنگام ثبت اظهار علاقه شما نادرست یا گمراه کننده است، احتمال دارد که درخواست شما رد شود. همچنین ممکن است مشمول مجازات یا پیگرد قانونی شوید. لطفاً برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج قرعه‌کشی ابراز علاقه، به صفحه دعوتنامه سیستم اظهار علاقه‌مندی مراجعه کنید.

شما باید نشان دهید که در زمان درخواست خود، تمام الزامات جریان را برآورده خواهید کرد.

دعوتنامه و نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو

مطمئن شوید که شرایط لازم را دارید

هر فرآیند دارای تعدادی الزامات است بنابراین قبل از اینکه درخواست خود را ثبت نمایید، باید تمامی آن‌ها را رعایت و برآورده نمایید. الزامات برنامه استانی انتاریو به شرح زیر می‌باشند:

پیشنهاد شغلی کارفرما: برنامه پذیرش کارگر خارجی در برنامه استانی انتاریو

برای پیشنهاد شغلی کارفرما درخواست دهید: اگر یک کارگر خارجی ماهر با پیشنهاد شغلی در انتاریو هستید، این استان برنامه‌ای اصولی جهت پذیرش کارگر خارجی دارد.

پیشنهاد شغلی کارفرما: برنامه پذیرش دانشجوی بین‌المللی

اگر به تازگی فارغ التحصیل شده‌اید و یک پیشنهاد شغلی در انتاریو دارید، جهت شرکت در برنامه پذیرش دانشجویان بین‌المللی درخواست خود را ثبت نمایید.

پیشنهاد شغلی کارفرما: برنامه مهارت‌های مورد تقاضا

اگر یک کارگر خارجی در یک شغل پر تقاضا با یک پیشنهاد شغلی در انتاریو هستید، برای شرکت در برنامه مهارت‌های در تقاضا درخواست دهید.

برنامه فارغ التحصیلان کارشناسی‌ارشد

اگر مدرک کارشناسی‌ارشد خود را از یکی از دانشگاه های انتاریو اخذ کرده‌اید، جهت شرکت در برنامه کارشناسی ارشد انتاریو اقدام کنید.

برنامه فارغ التحصیلان دکتری

اگر مدرک دکترا خود را از یکی از دانشگاه‌های معتبر انتاریو دریافت کرده‌اید، برای حضور در دوره دکتری فارغ التحصیلان اقدام نمایید.

اگر دعوتنامه‌ای پیرو برنامه استانی انتاریو دریافت کردید

برخی اوقات OINP، نامزدها را یا به صورت کلی (رتبه‌بندی همه کاندیدهایی که اظهار علاقه خود را ثبت کرده‌اند) یا بر اساس هدف (رده‌بندی صرفاً آن دسته از کاندیدهایی که دارای یک یا بازار کار هدفمندتر یا ویژگی‌های سرمایه انسانی هستند) در یک یا چند گروه انتخاب فرآیند رتبه‌بندی می‌کند و از نامزد‌های دارای بالاترین رتبه دعوت می‌نماید. اگر شما دعوتنامه‌ای در این رابطه دریافت کردید می‌بایست ضمن کسب اطلاع از نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو، درخواست خود را ظرف 14 روز از تاریخ دریافت دعوتنامه ارسال نمایید.

مطمئن شوید که تمام شرایط لازم جهت شرکت در برنامه استانی انتاریو را دارید.

مدارک پشتیبان خود را آماده کنید.

برای تأیید اطلاعات موجود در درخواست و جهت اثبات اینکه شما معیارهای واجد شرایط بودن را دارید، باید با جزییات نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو آشنایی داشته باشید و مدارک پشتیبانی را ارائه دهید. تمام مدارک پشتیبان می‌بایست اسکن شده و از طریق حساب کاربری آنلاین شما در سامانه آپلود شوند. جهت اطلاع از نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو و مدارک مورد نیاز برای شرکت در فرآیند مورد درخواست باید به چک لیست مدارک موجود در سایت مراجعه کنید. اگر مدرکی به زبان فرانسوی یا انگلیسی نیست، باید یک کپی از مدرک اصلی و یک ترجمه محضری از سند ارائه دهید. لطفا برای اطلاعات بیشتر محتوای مربوط به ترجمه سند و محضر را مطالعه کنید. به یاد داشته باشید اگر تمام مدارک مورد نیاز را آپلود نکنید، درخواست شما رد شده و هزینه شما مرجوع می‌شود.

هزینه درخواست برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

هزینه درخواست پیشنهاد شغلی کارفرما برای فارغ التحصیلان کارشناسی‌ارشد، فارغ التحصیلان دکترا و دانشجویان بین‌المللی، 1500 دلار است. هزینه درخواست این پیشنهاد جهت ثبت درخواست فرآیند‌های پذیرش نیروی کار خارجی و مهارت‌های مورد تقاضا، به شرح زیر است:

  • اگر پیشنهاد شغلی خارج از منطقه تورنتو بزرگ باشد، هزینه درخواست برابر 1500 دلار است.
  • اگر پیشنهاد شغلی در منطقه تورنتو بزرگ باشد (مناطق شهر تورنتو، دورهام، هالتون، یورک و پیل)، هزینه درخواست برابر 2000 دلار است.

جهت پرداخت هزینه‌های بررسی فرآیند می‌توانید از کارت‌های اعتباری مورد پذیرش ما که شامل؛ Visa، Visa Debit، Mastercard و Mastercard Debit هستند، استفاده نمایید.

بازپرداخت هزینه درخواست برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

ما فقط در صورتی که متوجه شویم درخواست شما ناقص است یا قبل از شروع بررسی، درخواست خود را پس بگیرید، هزینه را به شما بازپرداخت می‌کنیم. اگر درخواست شما جهت شرکت در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو ناموفق باشد، هزینه را به شما بازپرداخت نخواهیم کرد. شما می‌توانید وضعیت درخواست خود را از طریق حساب کاربری خود در پورتال فایل الکترونیکی OINP بررسی کنید.

استفاده از نماینده برای ثبت درخواست شرکت در برنامه استانی انتاریو

استخدام نماینده‌ای که در ازای دریافت وجه شما را در زمینه نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو کمک کند می‌تواند مفید باشد، اما انجام این کار ضروری نیست. اگر تصمیم به استفاده از نماینده دارید، لطفاً مراحل نحوه تعیین نماینده را دنبال کنید.

استخدام نماینده جهت مشاوره در مورد نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو می‌تواند اقدامی مفید و سازنده باشد.

نحوه ثبت و ارسال درخواست برنامه استانی انتاریو

اگر از نماینده استفاده می‌کنید یا نماینده هستید، روند ارسال متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از نحوه درخواست، محتوای لینک استفاده از نماینده برای درخواست را مطالعه نمایید. همچنین می‌توانید با خواندن راهنمای ثبت‌نام موجود در سامانه از نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو مطلع شوید.

نحوه ارسال درخواست:

  • روی دکمه ارسال درخواست کلیک کنید.
  • به عنوان کاربر وارد حساب ONE-key خود شوید.
  • از صفحه برنامه‌های من، روی پیوند شماره فایل کلیک کنید تا روند بررسی درخواست شما شروع شود.

تکمیل درخواست شما حداقل دو ساعت طول می کشد. لازم نیست یکباره برنامه را تکمیل کنید. کارت اعتباری خود را آماده کنید (کارت‌هایی اعتباری چون ویزا، ویزا دبیت، مسترکارت تنها کارت‌های مورد پذیرش ما هستند) و آماده اسکن و آپلود مدارک پشتیبانی خود (به زبان انگلیسی یا فرانسوی) باشید.

عدم ارسال درخواست پس از دریافت دعوتنامه

اگر دعوت نامه‌ای پیرو درخواست برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو خود دریافت کرده اما هنوز درخواست خود را ارسال نکرده‌اید یا در بازه زمانی لازم درخواست نداده‌اید، اظهار علاقه‌مندی شما از مجموعه انتخاب جریان حذف خواهد شد (اظهار علاقه‌ای که ممکن است برای جریان‌های دیگر ثبت کرده باشید، حذف نخواهد شد) .

توجه: در صورت حذف اظهار علاقه‌مندی شما از مجموعه انتخاب‌های برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو، اعلانی را از طریق پیام یا ایمیل دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید در صورت تمایل بار دیگر یک ابراز علاقه جدید ثبت کنید.

نحوه انتخاب نامزدها برای دعوت به برنامه استانی انتاریو

پاسخ‌هایی که در روند ثبت اظهار علاقه به هر سوال می‌دهید، بر اساس چندین فاکتور امتیازدهی می‌شوند. پس از ارسال، فرم ابراز علاقه شما در یک مجموعه انتخابی وارد می شود. هر جریان OINP دارای بستر انتخاب خاص خود است. همه نامزدهایی که برای یک فرآیند مشخص ثبت نام می‌کنند، در یک مجموعه انتخاب قرار می‌گیرند.

جهت اثبات اینکه شما معیارهای واجد شرایط بودن را دارید، باید مدارک پشتیبانی را ارائه دهید.

عوامل موثر در امتیازدهی برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

شما علاوه بر اطلاع از نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو می‌بایست، در مورد عوامل اثر‌گذار در امتیاز‌دهی فرآیند‌ها نیز کسب اطلاع کنید. ما با استفاده از سیستم طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) به پاسخ‌های شما امتیاز می‌دهیم، تا به پیشنهاد شغلی و تجربه کاری شما در کانادا امتیاز بدهیم.  NOC شغل خود را برای تعیین سطح مهارت و نوع آن پیدا کنید. اگر از شما در راستای درخواست برنامه استانی انتاریو دعوت به عمل آمد، باید مدارک خاصی را به عنوان ضمانت از هر فاکتور امتیازی که به موجب آن امتیاز دریافت کرده‌اید، ارائه دهید. شما باید تمام معیارهای برنامه‌ای را که می‌خواهید برای شرکت در آن درخواست دهید، داشته باشید و مدارک ضروری را همراه با درخواست خود ارسال نمایید. برای اطلاع از نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو در رابطه با هر یک از برنامه‌های در جریان، به چک لیست مدارک آن فرآیند مراجعه کنید.

عوامل اشتغال یا بازار کار

پیشنهاد شغلی: NOC TEER

  • NOC TEER رده 0 یا 1 : 10 امتیاز
  • NOC TEER دسته 2 یا 3 : 8 امتیاز
  • NOC TEER رده 4 : 0 امتیاز
  • NOC TEER رده 5 : 0 امتیاز

پیشنهاد شغلی: رده شغلی گسترده

  • رده شغلی 0،2،3 : 10 امتیاز
  • رده شغلی 7 : 7 امتیاز
  • رده شغلی 1،9 : 5 امتیاز
  • رده شغلی 4،8 : 4 امتیاز
  • رده شغلی 5،6 : 3 امتیاز

پیشنهاد شغلی: دستمزد

  • 40 دلار در ساعت یا بیشتر : 10 امتیاز
  • 35 دلار تا 39.99 دلار در ساعت : 8 امتیاز
  • 30 تا 34.99 دلار در ساعت : 7 امتیاز
  • 25 تا 29.99 دلار در ساعت : 6 امتیاز
  • 20 تا 24.99 دلار در ساعت : 5 امتیاز
  • پایین‌تر از 20 دلار در ساعت : 0 امتیاز

وضعیت مجوز کار یا تحصیل

  • برخورداری از مجوز کار یا تحصیل معتبر : 10 امتیاز
  • عدم در اختیار داشتن مجوز کار یا تحصیل معتبر : 0 امتیاز

توجه: مجوز کار یا تحصیل شما باید دارای وضعیت قانونی باشد.

تصدی شغل با کارفرمای پیشنهاد شغلی

  • 6 ماه یا بیشتر در موقعیت پیشنهادی کار : 3 امتیاز
  • کمتر از 6 ماه کار در موقعیت پیشنهادی شغلی یا عدم کار در موقعیت فعلی : 0 امتیاز

در مورد عوامل اثر‌گذار در امتیاز‌دهی فرآیند‌های برنامه استانی انتاریو نیز کسب اطلاع کنید.

تجربه کاری کانادا: سابقه درآمد

سابقه درآمدی شما می‌بایست، بر اساس اعلامیه ارزیابی صادر شده توسط آژانس درآمد کانادا در پنج سال گذشته باشد.

  • ۴۰ هزار دلار یا بیشتر درآمد در یک سال : ۳ امتیاز
  • درآمد کمتر از 40 هزار دلار در یک سال : 0 امتیاز

بالاترین سطح تحصیلات

در این زمینه اعتبار کانادایی و ارزیابی مدرک تحصیلی مورد نیاز است.

  • مدرک دکتری : 10 امتیاز
  • مدرک کارشناسی ارشد : 8 امتیاز
  • مدرک لیسانس یا معادل آن : 6 امتیاز
  • مدرک دیپلم کالج یا گواهی تجارت : 5 امتیاز
  • کمتر از مدرک کالج یا تجارت : 0 امتیاز

رشته تحصیلی

در این رابطه مدرک کانادایی مورد نیاز است.

  • STEM/Health (مهندسی، بهداشت، ریاضی، علوم کامپیوتر) و تجارت (عملیات، مدیریت کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک و تعمیر، معماری، ساخت و ساز و تولید دقیق) : 12 امتیاز
  • بازرگانی و اداری، اجتماعی، حقوقی، آموزشی، علوم رفتاری، خدمات شخصی، امنیتی و حمل و نقل، مددکاری اجتماعی و برنامه‌های مرتبط : 6 امتیاز
  • هنر و علوم انسانی، برنامه های BHASE، e.c: 0 امتیاز

تجربه تحصیل در کانادا

یکی دیگر از عوامل موثر در امتیاز‌دهی به درخواست برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو شما، داشتن تجربه تحصیل در کانادا است. به عنوان نمونه اگر شما دارای مدرک تحصیلی اخذ شده (به طور مثال مدرک دیپلم) از یک موسسه دولتی کانادایی باشد و گذراندن آن حداقل دو سال به طول انجامیده است. یا دارنده مدرک دیپلم یا چند گواهینامه از یک موسسه دولتی کانادا هستید که طول مدت دوره آن‌ها حداقل یک سال بوده است، مشمول امتیاز‌های متفاوتی به شرح زیر خواهید بود:

  • بیش از یک مدرک کانادایی : 10 امتیاز
  • یک مدرک کانادایی : 5 امتیاز

زبان (توانایی صحبت به زبان رسمی)

  • CLB 9 یا بیشتر : 10 امتیاز
  • CLB 8 : 6 امتیاز
  • CLB 7 : 4 امتیاز
  • CLB 6 یا کمتر: 0 امتیاز

آشنایی با زبان‌های رسمی

  • 2 زبان رسمی : 10 امتیاز (حداقل نمره معیار زبان کانادایی (CLB) 7 در یک زبان رسمی و حداقل CLB 6 در زبان رسمی دوم)
  • 1 زبان رسمی : 5 امتیاز

مهاجرت منطقه‌ای: محل پیشنهاد شغل

  • انتاریوی شمالی : 10 امتیاز
  • سایر مناطق خارج از GTA (به جز شمال انتاریو) : 8 امتیاز
  • داخل GTA (به جز تورنتو) : 3 امتیاز
  • تورنتو : 0 امتیاز

داشتن تجربه تحصیل در کانادا از عوامل موثر در امتیاز‌دهی به درخواست برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو است.

مهاجرت منطقه‌ای: محل تحصیل (جایی که به طور فیزیکی در کلاس ها شرکت کرده‌اید)

  • انتاریوی شمالی: 10 امتیاز
  • سایر مناطق خارج از GTA (به جز شمال انتاریو) : 8 امتیاز
  • داخل GTA (به جز تورنتو) : 3 امتیاز
  • تورنتو: 0 امتیاز
  • مدرک بدون حضور فیزیکی (حضوری) در کلاس‌ها تکمیل شد: 0 امتیاز

پس از درخواست به OINP

پس از اینکه شما (یا نماینده شما) درخواست خود را ارسال کرد، ایمیلی مبنی بر تأیید دریافت از سمت ما برای شما ارسال خواهد شد. شما می‌توانید وضعیت درخواست خود را در هر زمان از طریق حساب کاربری خود در پورتال فایل الکترونیکی OINP بررسی کنید. جهت کسب اطلاع در مورد مدت زمان بررسی هر فرآیند، محتوای لینک زمان‌های بررسی برنامه OINP و نامزدهای منتخب را بخوانید. اگر نامزد شده‌اید، قدم بعدی شما این است که از طریق اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) برای اقامت دائم به دولت فدرال درخواست دهید. IRCC تصمیم نهایی را در مورد اینکه چه کسی مقیم دائم انتاریو می‌شود، خواهد گرفت.

لغو درخواست شرکت در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو

جهت لغو درخواست، روی دکمه لغو در کنار شماره پرونده خود در صفحه اصلی پورتال الکترونیکی پرونده OINP کلیک کنید. توجه داشته باشید که ما فقط در صورتی هزینه درخواست را بازپرداخت می‌کنیم که، قبل از شروع روند بررسی درخواست خود را لغو کرده باشید.

تغییرات در اطلاعات شخصی

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو این است که در صورت وجود هرگونه تغییر در اطلاعات ارائه شده در برنامه خود، از جمله (اما نه محدود به) تغییرات در موارد زیر، حتماً می‌بایست مراتب را به ما اطلاع دهید:

  • اطلاعات تماس
  • وضعیت مهاجرت (انقضا یا تغییر در مجوز کار)
  • تعداد اعضای خانواده به دلیل:
  • ازدواج یا رابطه عرفی
  • تولد یک کودک
  • تغییر حضانت فرزند
  • طلاق یا جدایی
  • مرگ

IRCC تصمیم نهایی را در مورد اینکه چه کسی مقیم دائم انتاریو می‌شود، خواهد گرفت.

می‌توانید با ورود به پورتال الکترونیکی OINP و کلیک بر روی “نمایه من” در صفحه اصلی خود، شماره تلفن، آدرس ایمیل و کشور محل اقامت خود را تغییر دهید. پس از انجام تغییر، روی “ذخیره” کلیک کنید. برای سایر تغییرات یا برای تصحیح خطای ورود داده (مثلاً اگر نام خود را اشتباه نوشته‌اید):

  • فرم تغییر اطلاعات شخصی را تکمیل و ذخیره کنید.
  • فرم تکمیل شده را از طریق ایمیل به عنوان پیوست به ontarionominee@ontario.ca ارسال کنید.

اگر درخواست اصلاح نام یا تاریخ تولد خود دارید، لطفاً یک کپی از صفحه مشخصات شخصی گذرنامه خود را نیز برای تأیید درخواست خود آپلود کنید. توجه داشته باشید که ما درخواست تغییر کامل نام یا تاریخ تولد را نخواهیم پذیرفت.

توجه: اگر تغییرات در اطلاعات شخصی خود را به ما اطلاع ندهید، ممکن است بر نتیجه درخواست شما تأثیر بگذارد.

اگر نامزد منتخب برنامه استانی انتاریو شده‌اید

اگر بر طبق شیوه‌نامه نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو، درخواست شما مورد پذیرش قرار گیرد، نامه تایید نامزدی، نامه پشتیبانی مجوز کار (در صورت وجود) و گواهی نامزدی از طریق ایمیل را از سوی ما دریافت خواهید کرد. هنگامی که به شما اطلاع دادیم، گام بعدی شما این است که، ظرف شش ماه آینده جهت اخذ اقامت دائم به IRCC درخواست دهید. شما باید نامه تایید و گواهی کاندید شدن خود را در سامانه آپلود کنید. تایید درخواست، به منزله اتمام فرآیند و اخذ اقامت دائم در IRCC نمی‌باشد.

اگر به IRCC درخواست دادید اما درخواست شما برای اقامت دائم به دلیل ناقص بودن بازگردانده شد، یا در جمع‌آوری مدارک پشتیبان (مثلاً بررسی سوابق جنایی پلیس) تاخیر داشتید، می‌توانید جهت تمدید گواهی نامزدی خود درخواست دهید. تنها به درخواست‌هایی که با شرایط فوق مطابقت داشته باشند، پاسخ داده می‌شود. شما می توانید از طریق روش‌های زیر با ارسال ایمیل به OINP (آدرس  ایمیل: ontarionominee@ontario.ca) جهت تمدید نامزدی خود درخواست دهید:

  • توضیح نامه‌ای که دلیل تمدید گواهی نامزدی شما را شرح دهد.
  • یک کپی از نامه ناقص IRCC (در صورت وجود)

اگر درخواست شما جهت شرکت در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو تایید گردد، از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهیم داد.

اگر پس از بررسی درخواست، به عنوان کاندید منتخب شناخته نشدید

اگر درخواست شما جهت شرکت در برنامه مهاجرت نامزدی استان انتاریو رد گردد، از طریق ایمیل به شما اطلاع خواهیم داد. اگر فکر می‌کنید که ما در تصمیم خود اشتباه کرده‌ایم و اشتباه ما موجب رد درخواست شما شده است، می‌توانید درخواست بررسی داخلی مجدد نمایید.

برای درخواست بررسی داخلی:

  • فرم درخواست بررسی داخلی را دانلود و تکمیل کنید. اطمینان حاصل کنید که دستورالعمل‌های فرم و نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو را به دقت مطالعه کرده‌اید.
  • در یک سند جداگانه، اشتباه یا اشتباهاتی را که در تصمیم یا دستور مدیر اعمال شده به وضوح مشخص کنید.
  • فرم تکمیل شده اعلامیه درخواست برای بررسی داخلی و تمام اسناد پشتیبان را از طریق ایمیل به آدرس پستی interiorreview-revisioninterne@ontario.ca ارسال کنید. شما باید ظرف 30 روز پس از دریافت اخطار امتناع به ما ایمیل بزنید.

پیرو قوانین مندرج در راهنمای نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو هیچگونه اطلاعات جدیدی را که در برنامه اصلی خود ثبت نکرده‌اید، وارد نکنید، مگر اینکه این اطلاعات در زمان اتخاذ تصمیم یا دستور به طور منطقی در دسترس شما نبوده باشد. اطلاعات جدیدی که به دلیل نامشخص نادیده گرفته شده و آن را در درخواست خود وارد نکرده‌اید، بررسی نخواهد شد. درخواست‌های بررسی داخلی باید از طریق ایمیل ارسال شوند. ما درخواست‌های پستی، فکس یا حضوری را بررسی نخواهیم کرد. برای تأیید درخواست شما، باید روند را دنبال کنید و معیارهای تعیین شده بر اساس قانون مهاجرت انتاریو، 2015 و مقررات آن را رعایت کنید.

مشکلات فنی

اگر با وجود مطالعه راهنمای نحوه اقدام برنامه استانی انتاریو با مشکلات فنی در درخواست آنلاین مواجه هستید، یک ایمیل به آدرس ontarionominee@ontario.ca برای ما ارسال کنید که شامل موارد زیر باشد:

  • شماره پرونده شما
  • شرح مشکل
  • اسکرین شات از مشکل ایجاد شده
  • نام کامل و اطلاعات تماس شما

توجه: ما ایمیل شما را بررسی کرده و در اسرع وقت به شما پاسخ خواهیم داد.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید