ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

28 نوامبر 2023

پیدا کردن کار در کانادا به چه صورت است؟

آیا پیدا کردن کار در کانادا کار دشواری است؟

پیدا کردن کار در کانادا کار چندان دشواری نیست. فقط کافیست تا بدانید که چگونه و از چه طریقی باید برای جستجوی شغل مناسب در کانادا اقدام کنید. برای این کار لازم است تا با یک سری سازمان ها و منابع مختلف آشنا شوید. همچنین قبل از اینکه در سازمان و یا ارگانی استخدام شوید، لازم است تا با اطلاعات شغلی، استانداردهای تعریف شده و شرایطی که در محل کار پیش رو دارید، آشنا شوید. در ابتدا لازم است تا شماره بیمه اجتماعی داشته باشید. برای این کار باید پس از ورود به کانادا، درخواست شماره بیمه اجتماعی یا Social Insurance Number (SIN) را بدهید. پس از آن می توانید برای جستجوی شغل در این کشور اقدام کنید.

نحوه پیدا کردن کار در کانادا

قبل از پیدا کردن کار در کانادا بانک کار را بررسی کنید.

برای پیدا کردن کار در کانادا می توانید از روش های متعددی اقدام کنید. در این کشور اروپایی نهادها و منابع مختلفی هستند که می توانید شغل مورد نظرتان را در آنها جستجو کنید و با اطلاعات و شرایط شغلی آشنا شوید. با توجه به اینکه کدام راه پیدا کردن شغل در کانادا برایتان آسان تر است، می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. لازم است تا بدانید قبل از هرگونه اقدامی برای جستجوی شغل لازم است تا رزومه تان را تکمیل کنید و اطلاعات شغلی به دست آورید. برای تکمیل رزومه، کارگاه های رزومه نویسی در این کشور وجود دارد. در نتیجه آموزش های لازم به شما داده می شود تا بتوانید رزومه قوی به کارفرما ارائه دهید.

همچنین شما می توانید از طریق جلسات آموزش کاریابی شرکت کنید. در این جلسات خدماتی به شما ارائه داده می شود که می توانید از طریق بانک کار، اطلاعات کاملی در خصوص تمام شغل ها را به صورت رایگان به دست آورید. این اطلاعات شامل انواع مشاغل در کانادا، دستمزد، وظایف اصلی، روند اشتغال، الزامات آموزشی، مزایا و… می شود.

انواع مشاغل در کانادا

نحوه پیدا کردن کار در کانادا

برای پیدا کردن کار در کانادا می توانید از چند روش مختلف اقدام کنید. در اینجا به روش های متعدد جستجوی شغل در این کشور اروپایی اشاره می کنیم.

  • بررسی سایت شرکت ها

شما برای پیدا کردن کار در کانادا می توانید به صورت کاملا مستقیم از طریق وب سایت شرکت ها اقدام کنید. برای این کار لازم است تا با این شرکت ها آشنایی داشته باشید و مستقیما آگهی های استخدامی و فرصت های شغلی که منتشر می کنند را بررسی کنید. بدین ترتیب می توانید به صورت مستقیم با کارفرمایان در ارتباط باشید، قرار ملاقات بگذارید و در مرد کار بحث کنید.

  • سایت های کاریابی

یکی دیگر از روش های پیدا کردن کار در کانادا، بررسی سایت های کاریابی است. البته به غیر از سایت ها می توانید روزنامه های منتشر شده را نیز بررسی کنید. در بانک کار و سایت های کاریابی روزانه بالای 2000 شغل جدید منتشر می شود. در این آژانس کاریابی لیست کامل مشاغل درخواستی و خدمات و همچنین استخدام های دولتی به همراه جزئیات منتشر می شود.

  • تعامل با شهروندان کانادا

گاهی اوقات ممکن است بسیاری از مشاغل در هیچ وب سایت و هیچ روزنامه ای منتشر نشوند. بدین ترتیب شما می توانید از طریق تعامل و گفتگو با شهروندان کانادایی، از بسیاری از فرصت های شغلی مطلع شوید. در صورتی که دوست یا یکی از اعضای خانواده و بستگانتان ساکن کانادا است، می توانید از همین طریق تعامل و جستجوی کار را شروع کنید.

نحوه درخواست شغل

بعد از پیدا کردن کار در کانادا باید درخواست همکاری خود را برای کارفرمایان ارسال کنید تا بررسی شود. معمولا نحوه درخواست شغل در کانادا بدین ترتیب است:

درخواست کتبی

شما می توانید از طریق درخواست کتبی و در قالب یک متن کوتاه، برای استخدام اقدام کنید. در این نامه کتبی می توانید از رزومه و صلاحیت هایی که دارید یاد کنید و منتظر پاسخ کارفرما باشید. پس از آن می توانید رزومه و مدارک خود را ارسال کنید. حال کارفرما تصمیم گیری می کند که آیا شما را برای مصاحبه دعوت کند یا خیر. در مصاحبه شغلی برای استخدام، کارفرما این فرصت را پیدا می کند تا سوالاتی که مد نظر دارد، از متقاضی بپرسد. البته در این مصاحبه نه تنها کارفرما، بلکه شما نیز روی شغلی که قرار است در آن استخدام شوید، شناخت بیشتری پیدا می کنید. در صورتی که در مصاحبه تایید شوید، کارفرما یک پیشنهاد شغلی رسمی به شما اعطا می کند.

جستجوی شغل مناسب در کانادا

پیدا کردن کار در کانادا از طریق اینترنت و فضای مجازی

یکی دیگر از روش های ساده برای پیدا کردن کار در کانادا، جستجو در شبکه جهانی اینترنت است. این روش جستجوی شغل در کانادا یک مزیت بزرگ دارد. شما می توانید به صورت غیر حضوری نیز شغل مورد نظرتان را جستجو کنید. در جستجوی اینترنتی می توانید خود را به عنوان جویای کار معرفی کنید. پس این راه مناسبی است تا علاوه بر جستجوی شغل، خودتان را به کارفرمایان معرفی کنید تا آنها با شما و تخصصتان آشنا شوند.

خوب است تا بدانید برای استخدام در بعضی از شغل ها، می توانید به صورت داوطلبانه اقدام کنید. در این روش احتمال استخدام شما بسیار زیاد است. بنابراین باید مدتی را به صورت داوطلبانه فعالیت کنید. این فعالیت شما به منزله معرفی به کارفرما و ارگان مورد نظر تلقی می شود.

چطور شانس استخدام خود را بالا ببریم؟

  • تسلط به زبان

پیدا کردن کار در کانادا یک موضوع است و شانس استخدام در شغل مورد نظرتان یک موضوع دیگر است. برای استخدام در هر شغلی، تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسوی، شانس استخدام شما را بالا می برد.

  • در فضای مجازی فعال باشید.

از دیگر راه هایی که به شما شانس بیشتری برای پیدا کردن کار در کانادا و استخدام را می دهد، فعالیت در فضای مجازی است. شما می توانید در گروه ها و کانال های مجازی، با افراد کانادایی ارتباط بگیرید. این کار هم باعث می شود تا با فرهنگ مردم و زبان بیشتر آشنا شوید و هم شانس پیدا کردن کار در کانادا را افزایش می دهد.

  • داوطلبانه کار کنید.

در بعضی از مشاغل شما این امکان را دارید که به صورت داوطلبانه فعالیت کنید. این کار باعث می شود تا کارفرما با توانایی ها و مهارت های شما آشنا شود. در نتیجه فعالیت داوطلبانه به یافتن شغل در کانادا کمک زیادی به شما می کند. برای این کار می توانید از طریق وب سایت داوطلب کانادا اقدام کنید و با سایر جزئیات آشنا شوید.

مصاحبه کاری برای استخدام در کانادا

مزایای شغلی در کانادا به چه صورت است؟

پس از پیدا کردن کار در کانادا و شروع فعالیت شما، مزایایی شامل حالتان می شود. در صورتی که احساس می کنید حقوقتان کم است و یا کارفرما با شما بدرفتاری می کند، می توانید این موضوع را به نهادهای نظارتی مربوطه اطلاع دهید تا پیگیری شود.

بیمه و مزایای کار نیز به شما تعلق می گیرد. در صورتی که مدتی است جویای کار در کانادا هستید اما موفق نشدید، می توانید از بیمه بیکاری استفاده کنید. این بیمه در موارد دیگری نیز شما را حمایت می کند. به عنوان مثال اگر پس از استخدام، مجروح یا بیمار شدید و یا اتفاقاتی نظیر بارداری، زایمان، بیمار شدن یکی از اعضای درجه یک خانواده و…. برایتان پیش آمد، می توانید از بیمه بیکاری استفاده کنید.

پس از پیدا کردن کار در کانادا و استخدام، علاوه بر بیمه و مزایا، شما می توانید پس از یک بازه زمانی بازنشسته شوید. در این صورت می توانید از مزایای بازنشستگی نیز استفاده کنید.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید