ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

25 نوامبر 2023

آشنایی با استان بریتیش کلمبیا

یکی از راه های مهاجرت و اقامت دائم در کانادا، کار افرینی است و با توجه به اینکه این موضوع شامل قوانین متفاوت استانی است در این مقاله به اختصار به شرایط محیطی و کارافرینی استان بریتیش کلمبیا میپردازیم.

آشنایی با استان بریتیش بریتیش کلمبیا

 مهاجرت به یک کشور جدید می تواند چالش برانگیز باشد. شما احتمالا سوالاتی دارید که نیاز به پاسخ سریع دارند. اطلاعاتی که به شما و خانواده شما برای زندگی، کار و جا افتادن در بریتیش کلمبیا کمک می کند را بیابید.

استان بریتیش کلمبیا یکی از قدیمی ترین استان های کانادا بوده، که در قسمت غربی کانادا واقع شده و از جنوب به کشور امریکا، از شرق به ایالت البرتا، از شرق به یوکان و از غرب یه اقیانوس ارام می رسد.

بیریتیش کلمبیا از یک سمت به آب و از سمت دیگر به رشته‌ کوه‌های راکی منتهی می‌شود. و همین جایگاه جغرافیایی موجب ایجاد آب و هوای معتدل در شهرهای استان بیریتیش کلمبیا، به خصوص شهرهای ساحلی در این استان شده‌ است. به دلیل وجود آب و هوای معتدل و بکری که درمنطقه ی ساحل غربی کانادا وجود دارد، تقریبا نیمی از جمعیت بریتیش کلمبیا در پایتخت و شهر ساحلی ونکوور ساکن هستند.

در ادامه این مقاله با آب و هوای بریتیش کلمبیا، فرهنگ، شرایط زندگی و جمعیت شناسی این ایالت و همچنین شرایط مهاجرت به ایالت بریتیش کلمبیا بیشتر آشنا خواهید شد.

آب و هوای بریتیش کلمبیا

احاطه شدن استان بریتیش کلمبیا کانادا توسط رشته کوه‌ها و اقیانوس، شرایط آب و هوایی متفاوتی را در کل شهرهای این استان ایجاد کرده‌است.

در جنوب ساحلی این منطقه، آب و هوای ملایم و  اقیانوسی به چشم می‌خورد و شهر ویکتوریا گرم‌ترین دمای کانادا را دارد. همچنین کسانی‌که محل زندگی‌شان شهرهای منتهی به رشته کوه‌هاست، آب و هوایی نیمه خشک را تجربه می‌کنند.

زندگی و فرهنگ بریتیش کلمبیا

چندفرهنگی یک سبک زندگی رایج در این استان است. از آن‌جایی‌که انتخاب این استان برای زندگی مهاجرین در اولویت قرار دارد، مذهب و عقاید، سبک زندگی و  فرهنگ‌های متفاوتی در بین مردم دیده می‌شود؛ هر شخص می‌تواند طبق رسوم و عقاید خود در شهرهای این استان زندگی کند.

پس می‌توان به طور کلی در نظر گرفت که فرهنگ استان بریتیش کلمبیا کانادا متاثر از فرهنگ اقوام مهاجر به این ایالت است. وجود فرهنگ‌های متعدد در این استان، شهر بزرگ و پرجمعیت آن، ونکوور، را مرکز هنر قرار داده‌است.

جمعیت شناسی و ایرانیان مقیم بریتیش کلمبیا

با توجه به جمعیت شهرهای بریتیش کلمبیا کانادا، رتبه سومین استان پر جمعیت در کشور کانادا به این استان رسیده است. همچنین جمعیت  اسیایی در استان بریتیش کلمبیا به نسبت دیگر کشور های کانادا بیشتر است. به طوری که بیش از 3درصد جمعیت این استان را ایرانیان تشکیل داده اند.

بریتیش کلمبیا، غربی‌ترین ایالت در کانادا است. این استان در میان رشته‌های راکی و اقیانوس آرام واقع شده و مرکز آن شهر ویکتوریا است. شهرهای مهم بریتیش کلمبیا شامل ویکتوریا، ونکوور، ابوتسفورد و دانکن هستند. آب و هوای بیریتیش کلمبیا قاره‌ای است و هر 4 فصل را می‌توان در این ایالت مشاهده کرد.

درآمد بالا، مدارس عالی، جذب نیروی کار و خدمات بهداشتی رایگان در این استان باعث شده تا شرایط زندگی در بریتیش کلمبیا مناسب باشد. فرهنگ بریتیش کلمبیا تحت تأثیر جامعه انگلیسی، آلمانی، چینی، هندی و ژاپنی است.

به دلیل نرخ تولد پایین و عدم وجود نیروی کار کافی، مهاجرت به بیریتیش کلمبیا یکی از عوامل مهم، جهت رشد اقتصاد و شکل گیری این استان محسوب می‌شود. همچنین حدود ۲۵ درصد ایرانیان ساکن در کانادا در استان بریتیش کلمبیا زندگی می‌کنند.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید