ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

25 نوامبر 2023

مهاجرت به ساسکاچوان از طریق حمایت بستگان در ساسکاچوان

ساکنین ایالت ساسکاچوان می‌توانند از طریق طرح حمایت بستگان در ساسکاچوان، جهت کار در ساسکاچوان و ارائه پشتیبانی در اقامت، از آنها حمایت کنند. امتیاز واجد شرایط بودن به متقاضیان اسکیل ورکر ساسکاچوان برای پیدا کردن کار در ساسکاچوان داده می‌شود. این امتیاز اسپانسری ساسکاچوان، برای مواردی همچون استخدام پشتیبانی در پرداخت‌ها، تجربه‌های کاری و تحصیلی گذشته در ساسکاچوان، قابل استفاده خواهند بود. این روابط خانوادگی به متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان کمک می‌کند تا شانس دریافت اقامت دائم خود را افزایش دهند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با جزئیات این طرح آشنا شوید.

مهاجرت به ساسکاچوان

مزایای داشتن پیشنهاد استخدام در ساسکاچوان

متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان که پیشنهاد استخدام دارند، این امکان را دارند که درخواست خود را مستقیماً به اداره مهاجرت ساسکاچوان SINP ارائه دهند. در حالی که سایر افراد باید از طریق سامانه ابراز علاقه‌مندی مهاجرت به ساسکاچوان اقدام کنند. همچنین باید بدانید که آن دسته از متقاضیانی که پیشنهاد استخدام دارند، ۳۰ امتیاز را در شبکه امتیازات اسکیل ورکر ساسکاچوان دریافت می‌کنند. در صورتی که بستگان شما در ساسکاچوان اقامت دارند، می‌توانند با یافتن پیشنهاد شغلی برای شما در مهاجرت به ساسکاچوان کمک کنند‌.

متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی می‌توانند از بزرگترین وب سایت کاریابی ساسکاچوان یعنی Soskajobs.ca بازدید کنند. این وب سایت، مشاغل را بر اساس نوع شغل، منطقه و رده شغلی دسته‌بندی می‌کند. بستگان شما که در کانادا ساکن هستند، می‌توانند به شما در جستجوی شغل در Soskajobs.ca  کمک کنند. همچنین می‌توانند اطلاعاتی در مورد نحوه درخواست کار، آمادگی برای مصاحبه و مهارت‌های ارتباطی رایج محل کار، به شما ارائه دهند. شما می‌توانید راهنمایی‌های بیشتر را از طریق Finding Work  پیدا کنید.

پیدا کردن کار در ساسکاچوان مستلزم تحقیق، برنامه‌ریزی و بررسی الزامات کارفرما است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره یافتن رزومه ساز می‌توانید از طریق Applying for Work اقدام کنید.

تمامی متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان از طریق پیدا کردن فرصت‌های شغلی می‌توانند با مراجعه به محل کار در ساسکاچوان درباره محل کار، فرهنگ کار، انتظارات کارفرما، حقوق و مسئولیت‌های شغلی تحقیق کنند. اگر بستگان شما در یکی از مشاغل تنظیم شده در کانادا در حال فعالیت هستند، احتمال زیاد مجوز کار برای حرفه شغلی خود را دریافت کرده‌اند. در صورتی که به کسب اطلاعات بیشتر درباره مشاغل تنظیم شده، تمایل دارید، می‌توانید از طریق مشاغل تنظیم شده و الزامات مجوز به این اطلاعات، دسترسی داشته باشید.

اقامت در ساسکاچوان

تاثیر داشتن بستگان نزدیک در ساسکاچوان

داشتن بستگان در ساسکاچوان، می تواند 20 امتیاز را برای متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان در شبکه امتیازات اسکیل ورکر ساسکاچوان به همراه داشته باشد.

برای واجد شرایط شدن در این طرح، باید متقاضی مهاجرت به ساسکاچوان یا همسر وی، دارای بستگان نزدیک در ساسکاچوان باشد. از جمله بستگانی که می توانند به شما در این طرح کمک کنند، می توان به والدین، خواهر و برادر، پدربزرگ و مادربزرگ، عمه، دایی، خواهرزاده، برادرزاده یا یکی از اعضای ناتنی خانواده یا شوهرخواهر با همان روابط اشاره کرد.

برای اینکه بستگان شما بتوانند در طرح اسپانسری ساسکاچوان به شما کمک کنند، باید مدارک زیر را داشته باشند.

  • شناسنامه، سند ازدواج و سایر اسناد رسمی که خویشاوندی شما را ثابت کند.
  • کپی کارت اقامت دائم، کارت شهروندی و یا پاسپورت کانادا.
  • قبض آب و برق ۱۲ ماه گذشته از SaskPower و یا قبض تلفن و اینترنت مورد قبول نیست.
  • کارت سلامت ساسکاچوان
  • گواهینامه رانندگی.
  • اجاره نامه یا رسید پرداخت اجاره به مالک.
  • فیش حقوقی از سه ماه گذشته.
  • فرم ثبت نام در مدارس ساسکاچوان برای افرادی که فرزندان ۵ تا ۱۷ سال دارند.

بستگان شما در یک زمان، تنها می‌توانند در یک طرح مهاجرتی اسپانسری ساسکاچوان برای بستگان خود شرکت کنند. در صورتی که بستگان شما برای فرد دیگری در مهاجرت به ساسکاچوان اسپانسر شده باشند، باید حداقل ۶ ماه از کار و زندگی آن فرد در ساسکاچوان گذشته باشد. همچنین در چنین شرایطی، اسپانسر شما باید مدارک اسپانسری فرد قبلی را نیز ارائه داده باشد. فراموش نکنید که در صورت وجود هرگونه اشتباه و یا جعل مدارک ممکن است که فرد متقاضی تا ۵ سال، از درخواست مهاجرت به ساسکاچوان منع شود.

برای نشان دادن وضعیت اقامتی نامزد قبلی، اسپانسر شما باید مدارکی همچون کارت اقامت دائم کانادا، کارت شهروندی کانادا و یا پاسپورت کانادایی ارائه کند.

برای اثبات اقامت نامزد قبلی اسپانسر شما در ساسکاچوان باید موارد زیر ارائه شوند:

  • صورت‌حساب‌های آب و برق در شش ماه گذشته از هر دو طرف SaskPower؛ SaskEnergy؛ یک دفتر شهری یا شهرک (SINP قبوض تلفن، تلفن همراه یا اینترنت را نمی پذیرد).
  • مدرکی مبنی بر اینکه آنها در یک خانه در ساسکاچوان هستند. (قرارداد اجاره و رسیدهای اجاره یا اثبات مالکیت) و نام سایر ساکنان در این آدرس به اضافه مشخص کردن رابطه آنها با یکدیگر.
  • گواهی اشتغال به کار در شش ماه گذشته (شامل کپی از فیش حقوقی یا نامه ای از کارفرمای آنها مبنی بر تایید اشتغال). این نامه باید روی سربرگ شرکت باشد.
  • کارت سلامت ساسکاچوان یا گواهینامه رانندگی ساسکاچوان.

در صورت لزوم SINP ممکن است اسناد بیشتری را درخواست کند.

اسپانسری ساسکاچوان

سابقه کاری و دانشجویی

برای دریافت امتیاز تجربه کار قبلی در ساسکاچوان، متقاضی باید حداقل یک سال در پنج سال گذشته با مجوز کاری معتبر در ساسکاچوان، کار کرده باشد.

متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان برای دریافت امتیاز تحصیل در ساسکاچوان، باید حداقل یک سال تحصیلی تمام وقت را با مجوز تحصیلی معتبر در یک موسسه آموزشی ساسکاچوان گذرانده باشند.

پشتیبانی تسویه حساب

همانطور که می‌دانید، مهاجرت به ساسکاچوان، مستلزم وفق دادن خود با فرهنگ و رسوم این ایالت است. پشتیبانی و اطلاعات برای حمایت از بستگان برای مهاجرت به ساسکاچوان و اسکان موفق آنها، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به همین منظور دولت ساسکاچوان، خدمات متعددی برای کمک به مهاجران تازه وارد را در استان ایجاد کرده است. اگر بستگان شما تمایل به مهاجرت به ساسکاچوان و دریافت اقامت در ساسکاچوان را دارند، می‌توانید از ماه‌ها قبل به آنها در آماده سازی و آشنایی با شرایط زندگی در ساسکاچوان کمک کنید. همچنین آنها را با خدماتی که می‌توانند از آنها بهره‌مند شوند، آشنا کنید.

اطلاعات بیشتر درباره اولین کارهایی که باید در ساسکاچوان انجام دهید را می‌توانید از طریق لینک مربوطه، پیدا کنید. اسپانسرها می‌توانند برای کمک به خویشاوندان خود در یافتن محل اقامت، تغذیه، حمل و نقل و سایر ملزومات برنامه‌ریزی کنند.

بستگان شما ممکن است برای هوای سرد در زمستان یا هوای گرم در تابستان آمادگی نداشته باشند. به خویشاوندان خود در مورد نوع آب و هوای ساسکاچوان بگویید. اگر لباس مناسب در کشورشان در دسترس نیست، می توانید لباس های مناسبی را که در چند هفته اول اقامت در ساسکاچوان به آن نیاز دارند، سازماندهی و جمع آوری کنید.

دولت ساسکاچوان دروازه‌های تازه واردان منطقه‌ای را در سراسر ساسکاچوان ایجاد کرده است. با این هدف که به تازه‌واردها در یافتن اطلاعات، منابع، خدمات و افرادی که برای موفقیت در مهاجرت به ساسکاچوان نیاز دارند، کمک کنند. همچنین چندین برنامه آموزش زبان برای بهبود مهارت های زبانی به منظور سازگاری بهتر با محل کار و زندگی در ساسکاچوان وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید گزینه های آموزش زبان دولت ساسکاچوان را مورد بررسی قرار دهید.

خویشاوندان شما و افرادی که متقاضی دریافت اقامت و مهاجرت به ساسکاچوان هستند، قطعاً تمایل به کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط زندگی در ساسکاچوان دارند. ارسال اطلاعاتی درباره مسکن، مدارس و آموزش، جوامع مذهبی، تفریحات و رویدادهای خاص به آگاهی بیشتر آنها از جامعه ساسکاچوان کمک می کند. متقاضیان مهاجرت به ساسکاچوان و افرادی که وارد کشور شده اند، می توانند از طریق Tourism Saskatchewan درباره جوامع ساسکاچوان اطلاعات بیشتری کسب کنند.

حمایت بستگان در ساسکاچوان

سخن پایانی

در این مقاله شما را با شرایط مهاجرت به ساسکاچوان از طریق حمایت بستگان آشنا کردیم. در پایان باید خاطر نشان کنیم که در صورت تمایل به دریافت راهنمایی های تخصصی، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید