ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

25 نوامبر 2023

جریان مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد (PEI)

جریان مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد یک برنامه کارفرما محور است. طبق این جریان کارفرمایان می‌توانند در مشاغلی که با کمبود نیروی داخلی مواجه هستند، اقدام به استخدام نیروی بین‌المللی نمایند. این جریان می‌تواند جهت جذب استعدادهای برتر داخل و خارج از کانادا استفاده شود. ناگفته نماند این برنامه تنها برای مشاغل خاص در نظر گرفته شده است.

  • توجه: از تاریخ 16 نوامبر 2022 اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) را به نسخه 2021 تغییر داده است. پس از تاریخ مذکور، تمام درخواست‌های کار در پرنس ادوارد ایلند بدون توجه به تاریخ دعوت بر اساس سیستم طبقه بندی جدید پردازش خواهد شد. واضح است برخی از مشاغل در این برنامه تغییر کرده‌اند، بنابراین متقاضیان می‌بایست بررسی کنند که آیا هنوز شرایط شرکت در برنامه را دارند یا نه. جهت کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت IRCC اینجا کلیک کنید.

چه افرادی در مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد واجد شرایط هستند؟

جهت اقامت کاری پرنس ادوارد ایلند از طریق جریان Occupations in Demand می‌بایست از شرایط زیر برخوردار باشید:

  • داشتن یک پیشنهاد شغلی تمام وقت و غیرفصلی از کارفرمای PEI در یکی از مشاغل زیر:
عنوان شغلی کد NOC
بهیار و سایر کمک‌های درمانی NOC 33102
راننده کامیون NOC 73300
کارگر ساختمان NOC 75110
نظافتچی NOC 65310
کارگر حوزه‌های تولید و فرآوری NOC 95109
باربر NOC 75101
اپراتور کنترل ماشین آلات مواد غذایی NOC 94140
قصاب و مرغدار صنعتی NOC 94141

 

  • یک سال سابقه کار تمام وقت که به طور مستقیم با شغل درخواستی مرتبط بوده و تحت نظر کارفرمای PEI انجام شده باشد
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی پایان دوران متوسطه
  • قرار داشتن در بازه سنی 18 تا 59 سال
  • ارائه مدرک زبان قابل تایید توسط IRCC با حداقل نمره CLB/NCLC 4 (مدرک باید برای 2 سال گذشته باشد)
  • برخورداری از تمکن مالی
  • نیت واقعی برای اقامت در PEI

افراد واجد شرایط مشاغل مورد نیاز

نحوه درخواست برای مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد

اگر تمام شرایط شرکت در برنامه کار در پرنس ادوارد ایلند از طریق مشاغل مورد تقاضا را داشته باشید پیش از درخواست باید راهنمای جذب نیرو کار را بخوانید. بعد از آن می‌توانید نسبت به ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه مندی به پرنس ادوارد اقدام کنید. برای ساخت پروفایل نیاز به آدرس ایمیل معتبر و اطلاعات هویتی از جمله مشخصات پاسپورت خواهید داشت. بعد از تایید حساب، باید پروسه تکمیل آن را انجام دهید. لازم به ذکر است هر متقاضی در آن واحد تنها می‌تواند یک پروفایل داشته باشد.

پروفایل شما به مدت 6 ماه فعال می‌ماند تا یک دعوت کاری برای شما ارسال گردد. در این زمان شما باید اطلاعات وارد شده در پروفایل خود را چک کنید. چنانچه تغییری در وضعیت شما پیش از دعوت ایجاد شد، می‌بایست پروفایل خود را به روز کنید. همچنین اگر وضعیت شما پس از دعوت تغییر کرد، باید حتما آن را به اطلاع اداره مهاجرت پرنس ادوارد برسانید. این موضوع می‌تواند روند پرونده‌ی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

چنانچه از شما برای شرکت در برنامه Occupations in Demand دعوت شده باشد، یک اعلان دریافت خواهید کرد. این اعلان حاوی شماره پرونده و دستورالعمل‌های مربوط به ارسال آن می‌باشد. در این صورت باید شروع به ارسال فرم‌های مربوطه کنید. همزمان با شما کارفرما نیز باید فرم‌های مربوطه را تکمیل نماید.

  • ابراز علاقه یک درخواست قطعی نیست. بلکه تنها بیانگر علاقه شما به کار در PEI می‌باشد. اداره مهاجرت این حق را دارد که متقاضیان محدودی را قبول کرده و حتی از فرآیند قرعه کشی نیز استفاده نکند.

هزینه برنامه Occupations in Demand

برای ساخت پروفایل در سیستم ابراز علاقه‌مندی از متقاضیان هیچ هزینه‌ای گرفته نمی‌شود. با این حال اگر برای اخذ اقامت PEI دعوت شوید و تمایل به کاندید شدن داشته باشید، باید 300 دلار کانادایی بپردازید. دقت کنید این هزینه غیرقابل استرداد است. همچنین طبق اعلام اداره مهاجرت پرنس ادوارد امکان پرداخت هزینه از طریق کارت‌های اعتباری مختلف وجود دارد. ا مبلغ مذکور همزمان با ارسال فرم‌های درخواست از متقاضی دریافت می‌شود.

فرم‌های برنامه مشاغل مورد نیاز

  • فرم‌هایی که کارفرما پر می‌کند: فرم پیشنهاد کار به نیرو (PEIW-02)
  • فرم‌هایی که متقاضی پر می‌کند: فرم نماینده برای نیروی کار (PEIW-03) (اختیاری)

آیا برنامه فارغ التحصیلان پرنس ادوارد نیاز به مشاور مهاجرت دارد؟

خیر، اگر به دنبال اخذ اقامت کاری پرنس ادوارد ایلند از طریق مشاغل مورد نیاز هستید، نیازی به استخدام وکیل یا مشاور ندارید. با این حال اگر به فکر جذب مشاور هستید، می‌بایست در شورای تنظیم مقررات مهاجرت کانادا ثبت نام کنید یا این که وکیلی استخدام نمایید که طبق انجمن حقوقی استانی از شرایط مناسبی برخوردار باشد. البته نماینده شما باید پیش از هر اقدامی در اداره مهاجرت ثبت نام کند.

وکیل برای اقامت کاری پرنس ادوارد

پس از نامزدی در مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد چه کار کنیم؟

پس از این که از طریق Occupations in Demand نامزد استان شدید، باید به صورت شخصی برای اقامت دائم درخواست خود را به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) ارسال کنید. پس از ارسال این اداره درخواست شما را مورد پردازش قرار می‌دهد. برای اطلاع از مدت زمان پردازش می‌توانید به وبسایت IRCC سر بزنید. فراموش نکنید کوچکترین تغییر در شرایط زندگی نظیر تغییر در وضعیت خانوادگی، کار، اطلاعات تماس و … باید سریعا به اطلاع اداره مهاجرت کانادا برسد.

سخن پایانی

جریان مشاغل مورد نیاز پرنس ادوارد به دنبال استخدام نیروی متخصص پرنس ادوارد ایلند از سراسر دنیا می‌باشد. متقاضیان این برنامه باید ضمن سابقه کاری یک پیشنهاد شغلی از مشاغل مربوطه داشته باشند. لیست این مشاغل و شرایط شرکت در برنامه به طور کامل در مقاله بررسی شد. اگر واجد شرایط هستید، می‌توانید به واسطه این برنامه اقامت دائم جزیره را دریافت کنید.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید