ایلیاویزا
ایلیاویزا

مقالات

25 نوامبر 2023

آشنایی با شرایط اقامت نیروی فنی در انتاریو

طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو یکی از زیرمجموعه‌های برنامه مهاجرتی اکسپرس اینتری انتاریو است که تحت عنوان برنامه استانی مهاجرت انتاریوOINP  نیز شناخته می‌شود. این طرح، اعطای اقامت دائم به افراد دارای مهارت‌های حرفه‌ای است که برای اقامت در این ایالت درخواست می‌دهند. برای این کار شما باید امتیازات لازم را در طرح اکسپرس اینتری مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا داشته باشید. البته قبل از اینکه درخواست اینترنتی خود را برای اداره مهاجرت این ایالت ارسال کنید، باید یک اطلاعیه در مورد نیازمندی حرفه مدنظر را از این ایالت دریافت کنید.

در صورتی که درخواست متقاضیان در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو مورد پذیرش قرار بگیرد، آنها باید درخواست اقامتی را از طریق IRCC به دولت فدرال این کشور ارسال کنند. پس از بررسی‌های انجام شده تعیین خواهد شد که چه کسانی می‌توانند اقامت دائم این کشور را دریافت کرده و به همراه خانواده خود به این کشور مهاجرت کنند. برای ثبت نام در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو باید روال خاصی طی شده و درخواست برای آنها ارسال شود. در این مقاله قصد داریم تا شما را با شرایط اقامت انتاریو برای رشته‌های فنی را با شما در میان بگذاریم.

پی ان پی انتاریو

 مراحل درخواست اقامت نیروی فنی در انتاریو.

برای واجد شرایط شدن در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو، باید شرایط زیر را به عنوان فرد درخواست‌کننده داشته باشید. برای این کار بهتر است تمام دستورالعمل‌ها و قوانین اکسپرس اینتری انتاریو را مطالعه کرده و سپس برای آن اقدام کنید. البته باید بدانید که برای درخواست اقامت دائم از طریق اکسپرس اینتری انتاریو، نیاز به دریافت پیشنهاد کاری از یک پیمانکار در کشور کانادا ندارید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط هر بخش می‌توانید به بخش ۱۲ مقررات ۱۷/۴۲۲ انتاریو مراجعه کنید.

افرادی که می‌خواهند تا به عنوان نیروی فنی تورنتو، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند باید از سابقه کاری مرتبط برخوردار باشند. برای این کار به حداقل یک سال سابقه کار در گروه‌های اصلی اکسپرس اینتری آنتاریو یعنی ۷۲ (به‌استثنای مشاغل افسران راهنمایی‌ورانندگی)، ۷۳، ۸۲، ۸۳، ۹۳ (به‌استثنای متخصصین تعمیر و نگهداری و مونتاژ هواپیما) و گروه ۶۳۲۰ (به‌استثنای آشپزها) نیاز خواهند داشت. تمامی این گروه‌ها در طبقه‌بندی ملی مشاغل (NOC) قرار دارند.

1. تجربه کاری موردنیاز برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو

وقتی صحبت از تجربه کاری برای واجد شرایط شدن جهت شرکت در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو می‌شود، موارد زیر قابل احراز خواهند بود:

حداقل دو سال سابقه کار مرتبط قبل از زمانی که درخواست خود را برای اقامت نیروی فنی در انتاریو ارسال کرده باشید. البته این سابقه کار می‌تواند برای یک یا تمامی مشاغلی که در پروفایل درخواست اکسپرس اینتری خود مشخص کرده‌اید، به صورت تجمیعی باشد. منظور از تجمیعی نیز این است که به طور مثال سابقه کار یک‌ساله لازم نیست که به طور مداوم باشد، به جای آن می‌توان سابقه کار در مدت زمان طولانی‌تر به دست آورد. اما حتماً باید جمع مدت زمان فعالیت کاری شما به صورت مفید، بیشتر از یک سال باشد.

اگر می‌خواهید که بدانید تا شرایط قانون کار کانادا در مورد سابقه کار یک‌ساله چگونه است، باید بگوییم که معادل ۱۵۶۰ ساعت کار با حقوق در یک سال و یا ۳۰ ساعت کار با حقوق در یک هفته کاری خواهد بود.

در صورتی که سابقه کاری شما به صورت کار پاره‌وقت باشد، اگر ساعات کار معادل 1560 ساعت در سال ارائه شود، قابلیت احراز برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو را خواهد داشت. به طور مثال، در صورتی که فعالیت پاره‌وقت شما به صورت هفته‌ای ۱۵ ساعت بوده است، برای ارائه ۱۵۶۰ ساعت سابقه کار باید دو سال سابقه کار پاره‌وقت ارائه دهید.

چه مواردی جزء سوابق کار رسمی و قابل احراز محسوب نمی‌شوند؟

این نکته را نیز در نظر بگیرید که مشاغل پاره‌وقت در محیط‌های دانشگاهی به عنوان سابقه کاری در نظر گرفته نمی‌شود. همچنین انجام کارهای داوطلبانه و کارآموزی که بدون دستمزد باشند، به عنوان تجربه کاری قابل احراز شناخته نمی‌شوند.

در ضمن این را نیز باید در نظر بگیرید که اگر در طول سابقه فعالیت خود مرخصی استعلاجی یا سایر مرخصی‌های ضمن خدمت گرفته باشید، این موارد از سابقه کار شما کسر نمی‌شوند. در حالی که مرخصی‌های طولانی‌مدت می‌تواند به عنوان وقفه در کار تمام‌وقت به حساب آمده و از سابقه کار رسمی کسر شود.

2. ارائه گواهی‌های شغلی معتبر برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو

یکی از مدارکی که هنگام شرکت در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو باید به همراه داشته باشید، گواهی‌های شغلی هستند. اگر مدتی که در  یک شغل مشغول به فعالیت بوده‌اید، مربوط به شغلی که در طرح پی ان پی انتاریو شرکت کرده‌اید باشند، باید این گواهی‌های شغلی را به صورت رسمی ارائه دهید. این مدارک حتی اگر در حال حاضر در آن موقعیت شغلی خاص مشغول به کار نیستید، دارای اعتبار بوده و امکان ارائه آن به عنوان سابقه شغلی وجود دارد. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، حداقل سابقه کاری که باید برای درخواست اقامت انتاریو برای رشته‌های فنی ارائه دهید، یک سال کاری خواهد بود.

ارائه گواهی‌های شغلی معتبر

3. اقامت در انتاریو و وضعیت قانونی در کانادا

اگر در حال حاضر با مجوز کار آزاد آنتاریو در حال فعالیت هستید و برای اقامت نیروی فنی درخواست داده باشید، دستورالعمل‌هایی برای وضعیت شما وجود دارد. اگر برای تمدید مجوز کار خود به اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) درخواست داده باشید، باز هم می‌توانید برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو نیز شرکت کنید. در این وضعیت تا زمانی که برای درخواست اقامت از طریق طرح pnp تورنتو برای شما تصمیم‌گیری می‌شود، می‌توانید تحت همان مجوز اقامت قبلی خود به فعالیت بپردازید.

4. الزامات مربوط به مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی

برای شرکت در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو باید قادر به درک، خواندن، نوشتن و صحبت به زبان انگلیسی یا فرانسوی در معیار زبان کانادایی (CLB) در سطح 5 یا بالاتر باشید.

برای اثبات تسلط به یکی از این زبان‌ها، باید قبل از شرکت در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو در آزمون زبان انگلیسی یا فرانسوی مورد تأیید کانادا شرکت کنید. توجه داشته باشید که نباید بیش از دو سال از دریافت مدرک زبان مربوطه گذشته باشد.

برای اثبات مهارت در زبان انگلیسی در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو آزمون‌های زیر پذیرفته می‌شوند:

  • آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی (IELTS) –فقط آزمون عمومی پذیرفته می‌شود.
  • برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادا (CELPIP) – فقط آزمون عمومی پذیرفته می‌شود.

برای اثبات مهارت در زبان فرانسوی در طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو آزمون‌های زیر پذیرفته می‌شوند:

  • Test d’évaluation de français pour le Canada (TEF)
  • Test de connaissance du français pour le Canada (TCF Canada)

در مورد شرایط آزمون‌های زبان انگلیسی و فرانسه بیشتر بدانید.

اقامت نیروی فنی در انتاریو

5. منابع مالی موردنیاز برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو

هنگام اقامت در کانادا، باید منابع مالی کافی برای حمایت از خود و اعضای خانواده تحت تکفل خود داشته باشید. اعضای خانواده در طرح‌های اقامتی، شامل همسر و فرزندان زیر 22 سال خواهند بود. برای احراز شرایط مالی برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو می‌توانید یک یا ترکیبی از موارد زیر را برآورده کنید:

  • صورت‌حساب‌های بانکی یا صورت‌حساب‌هایی که سایر سرمایه‌گذاری‌ها را نشان می‌دهند.
  • درآمد سالانه از اشتغال در انتاریو.
  • یک پیشنهاد شغلی در انتاریو.

به طور مثال شرایطی را در نظر بگیرید که برای طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو به 29 هزار دلار کانادا نیاز داشته باشید. اگر یک شغل در انتاریو با دستمزد سالانه 25 هزار دلار دارید، بقیه پول باید با سپرده مالی نشان داده شود. به طور مثال می‌توانید سپرده‌ای با 5000 دلار موجودی در حساب پس‌انداز خود ارائه دهید.

درباره مقدار پولی که برای درخواست باید داشته باشید، بیشتر بیاموزید.

توجه: هنگام ارائه صورت‌حساب‌های بانکی، ممکن است از شما درخواست شود تا مدارک مربوط به عدم وجود بدهی را نیز ارائه دهید.

زندگی در انتاریو

6. زندگی در انتاریو.

پس از اخذ اقامت دائم از طریق طرح اقامت نیروی فنی در انتاریو، باید قصد خود مبنی بر زندگی در انتاریو را نشان دهید. برای بررسی این موضوع، معمولاً موارد زیر مورد تحقیق قرار می‌گیرند:

  • تحصیل در تورنتو.
  • سابقه سفر به تورنتو.
  • سابقه فعالیت شغلی در انتاریو.
  • اجاره یا مالکیت ملک در تورنتو.
  • دریافت پیشنهادهای شغلی یا مصاحبه برای مشاغل فنی تورنتو.
  • داشتن وابستگی‌های حرفه‌ای، خانوادگی و شخصی در انتاریو.

ارسال یک دیدگاه

تصویر نویسنده
موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای، به متقاضیان محترمی که به دنبال مهاجرت، چه از نوع تحصیلی و چه از طریق سرمایه‌گذاری هستند، کمک می‌کند. ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم.

درباره ما

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از یک دهه تجربه درخشان و ارائه خدمات حرفه‌ای در زمینه مهاجرت

ما با درک دقیق از قوانین و مقررات مهاجرتی، آماده‌ایم تا مشاوره‌های تخصصی و سفارشی‌شده‌ای را به شما ارائه دهیم. 

حساب کاربری خود را ایجاد نمایید